زمان : 15 Esfand 1397 - 03:21
شناسه : 149606
بازدید : 6174
هفت برنامه ویژه منابع طبیعی در شهرستان مهریز هفت برنامه ویژه منابع طبیعی در شهرستان مهریز هفت برنامه ویژه منابع طبیعی در شهرستان مهریز اجرا می شود رئیس منابع طبیعی شهرستان مهریز گفت: به مناسبت هفته منابع طبیعی هفت برنامه ویژه این هفته در مهریز برگزار می شود

علی باقری رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مهریز گفت: هفت برنامه ویژه در هفت روز منابع طبیعی اجرا می شود.

وی افزود: در روز درختکاری به تعداد هر یک نفر پنج اصله درخت از نوع زبان گنجشک، سنجد، اقاقیا با نظارت کارشناسان تا کاشت این نهال ها در زمین های مساعد انجام می گیرد.

باقری ادامه داد : نهال درختان مختلف در ادارات، مدارس و میعاد گاه نماز جمعه و از ساعت ۹صبح لغایت ۱۲ ظهر در مکان همین اداره از ۱۴لغایت ۲۱اسفند ماه توزیع می شود.

وی افزود: از دیگر برنامه های هفته منابع طبیعی غبار روبی گلزار شهدا، دیدار با مسولین و ائمه جماعات، خانواده های شهدا جانبازان و مستمندان برگزاری مسابقات دوچرخه سواری تنیس روی میز و است.

باقری ادامه داد: در یک سال گذشته ۱۱۰همیار طبیعت با آموزش های لازم کارت همیار طبیعت دریافت و برای ۱۰۰ نفر دیگر اقدامات لازم جهت صدور کارت انجام گرفته است.

وی گفت: با اعتبار ملی ۷۰۰میلیون تومان ۱۰۰هکتار از اراضی میان کوه کپه کاری بادام زمینی انجام شده است

باقری افزود: خانوار تحت پوشش این اداره یک هزار و ۲۷۰نفر و مجموع مراتع و دام های مربوطه ۶۸هزار و ۳۱۲هزار است که اولیت اصلی کار مرمت،بازسازی، احداث بندهای خاکی، ساخت دیوار ساحلی و ثبت بستر روخانه است


باقری ادامه داد: حوزه های اصلی سایت ها صنعتی ۱۹۶هکتار با طرح مطالعاتی و مشارکت تولیدکنندگان در مناطق سرو و ارنان و منشاد انجام شد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیز داری مهریز افزود: اختصاص دو ساله ردیف اعتبارات تاخ کاری به شهرستان مهریز بیش از ۱۰هکتار از اراضی این شهرستان در آینده بیابان زدایی می شود.

باقری گفت: اصلی ترین مشکل منابع طبیعی مهریز مبارزه با زمین خواران است که شهروندان مهریزی از طریق تلفن رایگان و گویای ۱۵۰۴ گزارشات خود را اعلام و مامورین بلافاصله در محل حضور میابند.

وی ادامه داد : از دیگر اقدامات این اداره ساماندهی به پرونده های پیچیده در طرح های مشارکتی است.