زمان : 26 Esfand 1397 - 08:39
شناسه : 149795
بازدید : 5854
 برگزاری سی وهفتمین دوره مسابقات قرآن و عترت دانش آموزی استان یزد برگزاری سی وهفتمین دوره مسابقات قرآن و عترت دانش آموزی استان یزد مدیر کل قرآن ، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش: انس با قران بهترین را برای سعادت جامعه است .

به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد، " محمد رضا مسیب زاده " در آیین اختتامیه سی و هفتمین دوره مسابقات قرآن و عترت دانش آموزی استان یزد خطاب دانش آموزان برگزیده قرآنی اظهار داشت : انتخاب این سیر الهی را به شما تبریک می گویم و امیدوارم که هیچ گاه از قرآن و اهل بیت فاصله نگیرید و در همه مراحل زندگی آنها را سرلوحه کارهای خود قرار دهید.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری بر تربیت 10 میلیون حافظ قرآن در مدارس تاکید کرد و افزود : اجرای طرح ملی حفظ جزء سی در مدارس در راستای این بیانات اجرا می شود.

مسیب زاده با اشاره به نقش و اهمیت قرآن در زندگی فردی و اجتماعی تاکید کرد: در عرصه قرآن نیازمند فعالیت های ترویجی هستیم و باید فرهنگ قرانی را بیش از پیش در جامعه توسعه و گسترش دهیم .

وی گفت : ماموریت اصلی آموزش و پرورش اجرای سند تحول بنیادین است و در سند تحول بنیادین به ساحت‌های مختلف تربیتی اشاره شده است که از جمله مهم‌ترین این ساحت‌ها عبادی، تربیتی و اعتقادی است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه شش ساحت تربیتی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش مسیر تربیت دانش آموزان تراز ایران اسلامی را نمایان می کند افزود: هر فعالیتی در آموزش و پرورش بر مبنای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش صورت می گیرد.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان یزد نیز در ادامه این آیین افزود : 110 هزار دانش آموز یزدی در سی و هفتمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز شرکت نموده اند.
" علی سرداری " افزود : این مسابقات طی 4 روز از 19 الی 22 اسفندماه در مجموعه فرهنگی رفاهی تالار فرهنگیان یزد برگزار می شود .
وی تصریح کرد : در این دوره از مسابقات دانش آموزان دررشته های قرائت ، حفظ ، تفسیر،نهج البلاغه،احکام ، اذان ، انشای نماز، مداحی و صحیفه سجادیه به رقابت می پردازند.
وی گفت : اين مسابقات در سه مرحله آموزشگاهی ، منطقه‌ای و استانی برگزار می شود كه مرحله اول در سطح آموزشگاه‌ها با شرکت 110 هزار دانش آموز برگزار شده  و مرحله استانی  نيز هم اکنون در حال برگزاری است.

وی تاکید کرد: دانش آموزان استان باید همانطوری که در عرصه های علمی سرآمد  هستند در فعالیت های فرهنگی ، هنری و قرآنی نیز شاخص کشور باشند.

گفتنی است در پایان این مراسم با اهدای لوح و جوایزی از نفرات برتر مسابقات تجلیل شد.