زمان : 28 Esfand 1397 - 13:05
شناسه : 149850
بازدید : 5328
افزایش سرقت ها ناشی از فقر است/دولت با ایجاد اشتغال امنیت تولید کند افزایش سرقت ها ناشی از فقر است/دولت با ایجاد اشتغال امنیت تولید کند فرمانده انتظامی شهرستان رفسنجان گفت: زمانی که خشکسالی شد کارگران از باغات اخراج شدند کارخانه ای تعطیل شد سرریز آن به کف خیابان می‌آید و زمانی که متکدیان و کارتن خواب‌ها زیاد شدند سرقت افزایش پیدا می کند دولت باید اشتغال ایجاد کند و امنیت تولید کند.

نصرالله عباسی در نشست خبری با بیان اینکه اصحاب رسانه زبان گویای نیروی انتظامی و بزرگترین لایه تأثیرگذار در امنیت هستند، اظهار داشت: اصحاب رسانه در کاهش حوادث و جرایم بالاترین را نقش دارند.

وی با اشاره به طرح چهار روزه ارتقای امنیت اجتماعی از ۱۸ تا ۲۱ اسفند تصریح کرد: سه روز از این طرح محسوس  و یک روز نامحسوس عملیات انجام شد.

فرمانده انتظامی شهرستان رفسنجان کشف ۱۰۵ فقره سرقت، ۷۴ فقره سرقت عادی، پنج فقره سرقت به عنف، یک فقره سرقت مسلحانه و کشف ۱۴ فقره موتورسیکلت متخلف از دستاوردهای طرح مذکور دانست و تصریح کرد: سه کیلوگرم انواع موادمخدر در برخورد گسترده با خرده فروشان، کشف چهار قبضه سلاح شکاری، ۹۰۰لیتر سوخت قاچاق، تجهیزات ماهواره از دیگر کشفیات در این طرح بوده است.

وی بیان داشت: ۳۹۵ فقره مواد مخدر کشفیاتی بود که عملیات خوبی برای چهارشنبه سوری است.

عباسی با اشاره به کشف یک دستگاه موتورسیکلت سنگین در راستای این طرح افزود: دستگیری‌هایی از جمله یک نفر سارق مسلح، ۵ نفر سارق به عنف، ۱۴۹ متهم تحت تعقیب، ۲۱۵ نفر اتباع بیگانه، سه نفر قاچاقچی کالا و….دیگر دستاوردهای پلیس بوده است.

این مقام انتظامی در ادامه از دستگیری ۹۲ معتاد متجاهر که ۳۰ نفرشان به استان و کمپ اجباری ارجاع داده شدند، اشاره و بیان کرد: ۱۸۶ مورد بازدید از منازل خرده فروشان و ۲۸ مورد بازدید از اماکن متخلف، توقیف ۵۴ خودرو و ۸۳ موتورسیکلت متخلف و هشت دستگاه خودرو تحت تعقیب انجام شد.

عباسی عنوان کرد: برخورد با سه هزار و ۷۰۲ راننده متخلف در سطح شهر نیز انجام شد.

فرمانده انتظامی شهرستان رفسنجان در بخش دیگری از نشست خبری به موضوع چهارشنبه سوری اشاره و ابراز داشت: با هنجارشکنان چهارشنبه آخر سال برخورد قاطع و جدی داشته و به کسی رحم نمی کنیم.

وی اضافه کرد: با جدیت با فروشندگان مواد محترقه برخورد می‌کنیم ضمن اینکه خانواده‌ها هم مراقب باشند فرزندانشان در جای پرخطر حضور نیابند.

فرمانده انتظامی شهرستان رفسنجان با بیان اینکه مراسم چهارشنبه‌سوری محله‌محور خواهد بود و تجمع در معابر عمومی و پارک‌ها ممنوع است، گفت: جاده سرچشمه با تمام توان در کنترل پلیس است.

وی ازبرپایی دو ایستگاه نوروزی در ورودی‌های شهر از سمت کرمان و یزد اشاره و بیان داشت: در این ایستگاه‌ها خدمات امنیتی، انظامی، ترافیکی و مشاوره‌ای ارائه می‌شود.

عباسی با بیان اینکه امنیت مقوله‌ای نسبی بوده و مطلق نیست، افزود: ز لحاظ امنیتی این شهرستان اوضاع خوبی دارد.

وی افزایش سرقت‌ها را ناشی از فقر دانست و گفت: زمانی که خشکسالی شد کارگران از باغات اخراج شدند کارخانه ای تعطیل شد سرریز آن به کف خیابان می‌آید و زمانی که متکدیان و کارتن خواب‌ها زیاد شدند سرقت افزایش پیدا می کند./ روراستی

عباسی اظهار کرد: در رفسنجان سرقت به عنف بسیار کم و آدم‌ربایی منتفی است.

وی متولی جمع آوری قلیان‌ها را بهداشت دانست و گفت: در یک دوره مسئولان خواستند و انگیزه داشتند قلیان‌سراها جمع شد اما بعد از آن که مسئولان نخواستند شاهد فعالیت مجددقلیان سراها هستیم.

فرمانده انتظامی شهرستان رفسنجان شعار سال ۹۸ نیروی انتظامی«نشاط بهاری، نظم و قانونمداری» عنوان کرد.