زمان : 11 Ordibehesht 1398 - 09:34
شناسه : 150325
بازدید : 5825
تنها فرودگاه اختصاصی کشور با زمینی به مساحت ۹۸ هکتاربه بهره برداری می رسد تنها فرودگاه اختصاصی کشور با زمینی به مساحت ۹۸ هکتاربه بهره برداری می رسد مدیر عامل شرکت توسعه پرواز شهرستان مهریز گفت: نخستین فرودگاه اختصاصی کشور با هدف آموزش پرواز های سبک، دونفر و تاکسی پرواز تا پایان مهرماه بهره برداری می رسد.

عبدالرسول حسینی نسب مدیر عامل شرکت توسعه پرواز شهرستان مهریز اظهار داشت: نخستین فرودگاه اختصاصی کشور با هدف آموزش پرواز های سبک، دونفر و تاکسی پرواز تا پایان مهرماه به بهره برداری می رسد.

وی افزود: نخستین و تنها فرودگاه اختصاصی کشور با زمینی به مساحت ۹۸ هکتار شامل باند فرودگاه، آشیانه و سه ساختمان اداری است

حسینی نسب ادامه داد: باند فرودگاه به طول هزار و ۶۰۰متر و عرض ۲۵متر مربع مراحل ساخت آن تکمیل شده است

وی تصریح کرد: این فرودگاه سه آشیانه به مساحت کلی 4200 متر مربع و یک ساختمان اداری است که 80 درصد پیشرفت کار داشته است.

حسینی نسب گفت: تنها فرودگاه اختصاصی مهریز ظرفت ۵۰ فروند هواپیمای آموزشی را دارد.

وی با اشاره به ظرفیت های خوب این فرودگاه عنوان کرد: مهم ترین اصل برای یک فرودگاه امنیت، جایگاه سوخت گیری مناسب و مکان فنی مناسب است که در این فرودگاه دیده و عملی شده است.

مدیر عامل شرکت توسعه پرواز به بیان مشکلات این فرودگاه پرداخت و افزود: آسفالت نبودن مسیر فرودگاه و تأمین آب مورد نیاز از جمله مشکلات این واحد می باشد

حسینی نسب ادامه داد: در آینده ای نزدیک تنها هتل هوایی در کشور ایران جهت اسکان مسافران در همین مکان افتتاح و به بهره برداری می رسد.

فرماندار مهریز رضا زارع زاده گفت: این نوآوری در شهرستان مهریز بسیار رضایت بخش و منحصر به فرد است

زارع زاده ادامه داد: برای حل مشکلات مربوطه از طریق بخش های خصوصی پیگیر مسائل مربوط به این فردگاه هستیم تا سریعتر به بهره برداری برسد.