زمان : 23 Ordibehesht 1398 - 13:29
شناسه : 150453
بازدید : 6149
جشنواره فرهنگی گل محمدی استان یزد در مهریز برگزار می شود فرماندار مهریز : جشنواره فرهنگی گل محمدی استان یزد در مهریز برگزار می شود فرماندار مهریز گفت: دومين جشنواره فرهنگی گل محمدی استان یزد در دونوبت در روستای منشاد بخش مرکزی این شهرستان برگزار می شود.

فرماندار مهریز گفت: دومين جشنواره فرهنگی گل محمدی استان یزد در دونوبت در روستای منشاد بخش مرکزی این شهرستان برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار یزد فردا به نقل روابط عمومي فرمانداري شهرستان مهريز، رضا زارع زاده گفت دومين جشنواره گل محمدي با هدف آشنایی بیشتر مردم با آداب و رسوم مردم منشاد به خصوص در برداشت گل محمدی و گلابگیری و معرفی منطقه برگزار مي گردد .

فرماندار مهريز با بيان اينكه اين جشنواره با همکاری دهیاری و شورای اسلامی منشاد و سایر نهادهای فرهنگی ، دستگاه های اجرایی و مشارکت مردم منطقه روز جمعه 27 ارديبهشت ماه از ساعت 16:30 در حسينيه بزرگ منشاد برگزار خواهد شد، افزود : همزمان با اين جشنواره ، جشن گلريزان با هدف آزادي زندانيان جرائم غير عمد برگزار مي گردد.

وی ادامه داد: برپایی نمایشگاه گلاب و گل محمدي ، غرفه محصولات محلي و فرهنگي و صنایع دستی ، اجراي نمايش خياباني و تقدير از برگزيدگان تئاتر در سال 97 محور برگزاری جشنواره است .

زارع زاده مهريزي يادآور شد : همه ساله از ماه ارديبهشت برداشت گل محمدی در مهریز به خصوص روستای ییلاقی منشاد در دهستان میانکوه آغاز می شود و کشاورزان پس از برداشت آن برای تهیه گلاب اقدام می کنند.

خبرنگار یزد فردا مهریز - کمالی