زمان : 03 Khordad 1398 - 01:09
شناسه : 150582
بازدید : 4843
وجود ۲۵۰میلیون تن ذخیره جدید اکتشافی سنگ آهن در استان یزد/ آغاز فعالیت معدن آنومالی شمالی بافق در آینده نزدیک معاون بهره برداری شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران: وجود ۲۵۰میلیون تن ذخیره جدید اکتشافی سنگ آهن در استان یزد/ آغاز فعالیت معدن آنومالی شمالی بافق در آینده نزدیک معاون بهره برداری شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران در نشست با فرماندار بافق و جمعی از مسئولان این شهرستان گفت: در حال حاضر در استان یزد بالغ بر ۲۵۰میلیون تن ذخیره جدید اکتشافی در حوزه سنگ آهن موجود است.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان بافق؛ نشست بررسی مسائل و مشکلات کارگری و ذخائر آنومالی های تحت پوشش مجتمع فلات مرکزی با حضور معاون بهره برداری شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران و هیئت همراه، فرماندار، اعضای شورای اسلامی شهر، بخشدار بخش آسفیج شهرستان بهاباد و جمعی از مسئولان محلی در فرمانداری برگزار شد.

معاون بهره برداری شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران در این نشست با بیان اینکه طی سال‌های اخیر حدود ۵۰آنومالی سنگ آهن و دیگر فلزات شناسایی شده است گفت: خوشبختانه کار‌های مطالعاتی بر روی تمامی ذخایری که عوارض نداشته اند انجام شده و باعث افزایش ذخیره قابل توجهی در استان شده است که به صورت پیوسته فعال سازی می‌شوند.

حسام پور مقدم علی افزود: در حال حاضر در حوزه استان یزد حدود ۲۵۰میلیون تن ذخیره جدید اکتشافی در حوزه سنگ آهن داریم و  امیدواریم با وجود ذخایر متعدد در حوزه‌های ذغال سنگ حرارتی و فسفات بتوانیم آن‌ها را توسعه دهیم.

معاون بهره برداری شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران با اشاره به اینکه از طریق سرمایه گذار بخش خصوصی چند معدن از جمله زاغیا بافق فعال سازی شده است، تصریح کرد: فعالیت معدن آنومالی شمالی بافق هم بزودی به طور جدی آغاز می‌شود و ظرفیت بیشتری را در بحث کنسانتره و سنگ آهن برای استان فراهم می‌کند.

پور مقدم علی با اشاره به طرح جامع فولاد کشور تاکید کرد:بر این اساس باید فعالیت به گونه‌ای انجام شود که متعادل نگه داشتن بین مواد اولیه را فراهم کند.

وی افزود: بحث کارخانجات کنسانتره را به طور جدی پیگیر هستیم تا با واگذاری، معادن موظف شوند که کارخانه فرآوری هم احداث کنند. 

معاون بهره برداری شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران با بیان اینکه بالغ بر ۴۰درصد توزیع در اختیار اداره صمت گرفته تا صنایع پایین دست بدون مواد اولیه و سنگ باقی نمانند گفت:در راستای طرح جامع باید تعادل بین مواد اولیه انجام شود که این اقدام نوید دهنده رشد توسعه صنعتی شهرستان است.

*افزایش ۳۵۰نفری نیروی انسانی با فعال سازی بخش‌های جدید*

وی  با اشاره به بحث نیروی انسانی بیان کرد: سعی شده اشتغال موجود پایدار بماند، زیرا فعالیت‌های معدنی پایداری طولانی مدت دارند و در بحث اشتغال جدید، با فعال سازی بخش‌های جدید بالغ بر ۳۵۰نفر نیروی جدید جذب می‌شوند که ظرفیت اشتغال بیشتری برای شهرستان فراهم می‌کند.

پور مقدم علی افزود:سرمایه گذاری‌های انجام شده برای کشور است و باید سنگ مورد نیاز به گونه‌ای فراهم شود که با کمبود مواجه نشویم.