زمان : 06 Khordad 1398 - 22:05
شناسه : 150656
بازدید : 7897
مراسم احیا و عزاداری در دومین شب قدر، در مسجد جامع کبیر و تاریخی یزد برگزار شد به همّت هیئت انصار ولایت دارالعباده؛ مراسم احیا و عزاداری در دومین شب قدر، در مسجد جامع کبیر و تاریخی یزد برگزار شد در شب شهادت مولی‌الموحدین، امیرالمؤمنین(ع)، هیئت انصار ولایت یزد با برپایی مراسم احیا و عزاداری در مسجد جامع کبیر یزد، میزبان جمع کثیری از مردم خداجوی دارالعباده و سخنرانی آیت‌الله ناصری امام جمعه محترم یزد بود.

در این مراسم پرنور، آیت‌الله ناصری امام جمعه محترم یزد به لزوم عبادت و دعای ‌جمعی اشاره کرد و گفت: آیه «ایاک نعبد و ایاک نستعین» که به صورت جمع آورده شده، نشان‌دهنده اهمیت عبادت و دعا به صورت دسته‌جمعی است.  

وی همچنین درباره فقر انسان و نیازمندی او به خداوند صحبت کرد و گفت: انسان ذاتاً فقیر و محتاج است، لذا باید یک پناهگاه دائمی برای رفع فقر و احتیاج خود داشته باشد و این پناهگاه، همان خداوند متعال است که غنیِ مطلق است.

آیت‌الله ناصری ضمن توصیه به درنظرگرفتن خدا در همه امور زندگی و داشتن اخلاص، امام علی(ع) را نمونه یک بنده بااخلاص و کامل عنوان کرد.

در ابتدای این مراسم، آیاتی از جزء 21 کلام آسمانی قرآن تلاوت شد. در ادامه مهمانان ماه خدا نماز قضا اقامه کردند و به زمزمه دعای جوشن کبیر با نوای حجت‌الاسلام نجیمی پرداختند. تلاوت مجلسی و زیبای استاد مختاری یکی از قرّاء برجسته یزدی نیز بر حال و هوای معنوی این مراسم افزود.

تمسّک و توسل به قرآن و اهل بیت(ع) با نوای حجت‌الاسلام مهدوی‌نژاد، مداحی و عزاداری در شهادت مولای متقیان، حضرت علی(ع) با نوای مداح اهل بیت، برادر محسن محمدی‌پناه، بخش‌های دیگری از مراسم احیای دومین شب قدر در مسجد جامع کبیر یزد بود.