زمان : 13 Khordad 1398 - 23:35
شناسه : 150743
بازدید : 4967
تأکید فرماندار بافق بر همکاری نهادهای شهرستان در برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی در جلسه انجمن کتابخانه‌های شهرستان بافق صورت گرفت تأکید فرماندار بافق بر همکاری نهادهای شهرستان در برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی فرماندار بافق در نخستین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان در سال جاری بر لزوم همکاری نهادهای شهرستان برای اجرای موفق نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی تأکید کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی یزد، محمد زاد‌ه‌رحمانی در این جلسه با اشاره به اهمیت ترویج فرهنگ کتابخوانی در بین شهروندان عنوان داشت: تمامی طرح‌هایی که در راستای ترویج فرهنگ کتابخوانی باشد، به شکل جدی حمایت می‌شوند و برگزاری جشنواره رضوی نیز می‌تواند گام مثبتی در این زمینه باشد تا مردم، دستگاه‌ها و رسانه‌ها به کتابخوانی تشویق شوند.

فرماندار بافق افزود: به منظور جلب مشارکت حداکثری مردم در این جشنواره، فرمانداری بخشی از هدایای برگزیدگان شهرستانی جشنواره را تأمین خواهد کرد.

وی همچنین از نهادهای مختلف شهرستان خواست با اداره کتابخانه‌های عمومی بافق در راستای اجرای موفق نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی همکاری کنند.

الهام آقایی، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان بافق نیز به در ابتدای این جلسه گزارشی از عملکرد اداره متبوع خود در سال 97 ارائه کرد و گفت: اداره کتابخانه‌ها در سال گذشته برنامه‌های فرهنگی متنوعی همچون برگزاری نشست صمیمی اهالی کتاب با دو تن از نویسندگان کشوری، رونمایی کتاب، برگزاری کلاس‌های آموزشی و نشست های کتاب‌خوان کتابخانه‌ای و مدرسه‌ای را اجرا کرده است.

آقایی اظهار داشت: در زمینه عمرانی فضای کتابخانه شهید بهشتی با همکاری شرکت سنگ آهن مرکزی توسعه یافت و بهسازی کتابخانه مجتمع فرهنگی نیز با همکاری فرمانداری و شهرداری بافق از آذرماه سال 97 آغاز شده است و سعی خواهیم کرد در هفته دولت سال جاری این کتابخانه نیز بازگشایی شود.

نخستین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان بافق در سال ۹۸ که در فرمانداری این شهرستان برگزار شد، با مصوباتی همراه بود.

در این جلسه، مقرر شد شهرداری بافق اقدام به معرفی زمین مناسب برای احداث کتابخانه‌های محلی نماید. برگزاری نشست کتاب‌خوان ویژه ادارات شهرستان به صورت ماهیانه نیز از دیگر مصوبات این جلسه بود.

گفتنی است، نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی به همت نهاد کتابخانه‌های عمومی از ابتدای اردیبهشت‌ماه سال جاری آغاز به کار کرده و تا بیست و هشتم خرداد ادامه دارد.

در این دوره از جشنواره 12 عنوان کتاب در باب زندگی و سیره حضرت امام رضا(ع)، حضرت جوادالائمه(ع)، حضرت معصومه(س) و حضرت شاهچراغ(ع) ویژه سه رده سنی «کودک»، «نوجوان» و «جوان و بزرگسال» معرفی شده است.

علاقه‌مندان به شرکت در این جشنواره کتابخوانی می‌توانند با مراجعه به کتابخانه‌های عمومی سراسر استان و یا سامانه اینترنتی جشنواره به آدرس www.razavi.iranpl.ir نسبت به تهیه کتاب‌ها و شرکت در مسابقه کتابخوانی آن اقدام کنند.