زمان : 19 Khordad 1398 - 09:56
شناسه : 150784
بازدید : 4401
افتتاح دو اقامتگاه سنتی در شهرجهانی یزد با حضور رييس سازمان شهرداري ها و دهياري هاي كشور افتتاح دو اقامتگاه سنتی در شهرجهانی یزد با حضور رييس سازمان شهرداري ها و دهياري هاي كشور همزمان با سفر معاون عمران و توسعه امور شهری و روستائی وزیر کشور و رئیس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور به استان يزد؛ شنبه 18 خردادماه دو اقامتگاه سنتي و یک اقامتگاه بومگردی در بافت تاريخي شهر يزد با حضور مهدی جمالي نژاد افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد؛ اقامتگاه های سنتی ترنج و ستاره آسمان که با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در یزد راه ‌اندازی شده است، صبح دیروز با حضور "مهدی جمالی نژاد" معاون عمران و توسعه امور شهری و روستائی وزیر کشور، "محسن صادقیان" معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد، "غلامعلی سفید" رئیس شورای شهر یزد و "سید مصطفی فاطمی" مدیرکل میراث فرهنگی استان افتتاح شد.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستائی وزیر کشور در حاشيه اين برنامه با تاكيد بر همكاري مديريت شهري با سرمايه گذاران، گفت: در بحث سرمايه گذاري عامل مهم جلب اعتماد بخش خصوصي توسط شورا وشهرداري است و اينكه بپذيرند كه سرمايه گذار بدنبال سود است و از پديدآمدن اين سود در شهر درآمدپايدار، ثروت و اشتغال ايجاد مي شود.

جمالی نژاد با اشاره به ظرفيتهاي متنوع گردشگري همچنين اقليم جغرافيايي متنوع و تاريخ كهن و آداب و رسوم خاص استان يزد،‌ اظهار كرد: لازم است شهرداري ها و شوراها، مزيت هاي نسبي شهر خود، نظير گردشگري، عرضه صنايع دستي، عرضه محصولات بومي، كويرگردي،... را به منظور سرمايه گذاري و برنامه ريزي براي اشتغال و ايجاد درآمد بخوبي شناسايي نمايند.

وی اضافه كرد: شهرداري ها براي اطلاع رساني جاذبه هاي گردشگري و جذب گردشگران و بازاريابي محصولات و معرفي پروژه هاي قابل سرمايه گذاري بايد از قابليتهاي رسانه ها و فضاي مجازي به نحو مناسبي استفاده نمايند.

گفتنی است: اقامتگاه سنتی ترنج در بافت تاریخی یزد در زمینی به مساحت 580 مترمربع و زیربنای 340 مترمربع ایجاد شده ودارای 13 اتاق و 28 تخت و اقامتگاه سنتی ستاره آسمان نیز در زمینی به مساحت 400 مترمربع و زیربنای 300 مترمربع ایجاده شده و دارای 10 اتاق و 26 تخت می باشد.

لازم به ذکر است: با افتتاح این 2 اقامتگاه سنتی جمعا برای 11 نفر به‌ صورت مستقیم اشتغال ایجاد شده است.