زمان : 05 Tir 1398 - 19:16
شناسه : 151003
بازدید : 3510
هم اندیشی رسانه‌ای مدیرعامل برق منطقه‌ای یزد با مدیر خبرگزاری ایرنا برای مدیریت پیک بار هم اندیشی رسانه‌ای مدیرعامل برق منطقه‌ای یزد با مدیر خبرگزاری ایرنا برای مدیریت پیک بار در سومین روز از هفته مدیریت مصرف آب و برق، محمدحسن صباغزادگان مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای یزد از خبرگزاری ایرنا در یزد بازدید کرد و با کاظم شاملو مدیر این خبرگزاری در خصوص نقش رسانه‌ها در آموزش و فرهنگ سازی مدیریت مصرف به گفتگو پرداخت.

 

صباغزادگان اهداف چندگانه این دیدار را: قدردانی از خدمات رسانه‌های استانی و ملی، بسترسازی برای تعامل بیشتر و درخواست توسعه همکاری بین صنعت آب و برق بیان کرد و افزود: رسانه ها در پیشبرد اهداف و فعالیت‌های اجرایی سازمان‌های خدمات‌رسان، نقشی اساسی دارند و می‌توانند باعث افزایش آگاهی مردم، جلب اعتماد و مشارکت آن‌ها شوند.

صنعت برق نقش زیربنایی و اثرگذار در رونق تولید صنایع دارد؛ به خصوص اینکه استان یزد، حدود 75درصد از سهم مصرف کل استان را در بخش صنعت به کار می‌گیرد و در شرایط اقتصادی سال جدید، با توجه به بهبود وضعیت صادرات و رونق تولید، در دو ماهه اول سال، نسبت به زمان مشابه سال قبل، حدود 20درصد افزایش مصرف انرژی داشته‌ایم.

مدیرعامل برق منطقه‌ای یزد همچنین نقش مدیریت مصرف برق را با توجه به افزایش مصرف انرژی، دارای اهمیت زیادی دانست که اگر رعایت نشود مشکلات زیادی را برای تامین انرژی به وجود خواهد آورد؛ مشکل تامین برق در کشور در مجموع حدود 200 ساعت رخ می‌دهد و از لحاظ زیست‌محیطی و اقتصادی اصلا مقرون به صرفه نیست که نیروگاه جدیدی برای این مقدار، تاسیس شود و در این میان، نقش رسانه‌ها به عنوان رشته‌های ارتباطی بین صنعت برق با مردم و قشرهای مختلف جامعه، بسیار اساسی است.

مهندس صباغزادگان همچنین رویکرد جدید برای تامین برق مردم استان را استفاده از نیروگاه‌های تجدیدپذیر بیان کرد و در این خصوص گفت: در مجموع 22نیروگاه مقیاس کوچک و خورشیدی با ظرفیت 197 مگاوات در استان، در حال بهره‌برداری هستند که این نیروگاه‌ها حدود 8درصد از پیک بار روز استان را تامین می‌کنند و 7نیروگاه خورشیدی با 5/58 مگاوات در حال فعالیت هستند که از این لحاظ نیز رتبه نخست در کشور به برق یزد اختصاص دارد و در برخی مناطق استان مانند چاهک، کل انرژی مورد نیاز آن منطقه در ساعت‌های میانی روز، توسط نیروگاه خورشیدی، تامین می‌شود.

وی در پایان به همکاری مورد نیاز صنایع در سال‌های گذشته به منظور مدیریت پیک بار اشاره کرد و 19 تفاهم انجام شده در سال جدید بین شرکت برق منطقه‌ای با صنایع را، به منظور کاهش خاموشی و تداوم برق‌رسانی به مردم، بسیار اثرگذار دانست.

پس از وی نیز مدیر خبرگزاری ایرنا در یزد، در خصوص برنامه‌های فرهنگ‌سازی و آموزش همگانی در راستای مدیریت مصرف، به بحث و تبادل نظر پرداخت.