زمان : 23 Tir 1398 - 10:06
شناسه : 151270
بازدید : 6504
شهردار یزد بر طرح و روش واحد در روشنایی منظر شهری تاکید کرد شهردار یزد بر طرح و روش واحد در روشنایی منظر شهری تاکید کرد

یزدفردا: شهردار یزد در دیدار مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان با وی بر طرح و روش واحد در روشنایی منظر شهری تاکید کرد.

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری یزد – جمال الدین عزیزی در دیدار مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان با وی بر طرح و روش واحد در روشنایی منظر شهری تاکید کرد و از خدمات ارائه شده و تعامل با مجموعه مدیریت شهری و کارهای مثبت این مدیریت در رابطه با شهروندان قدردانی نمود.

شهردار یزد همچنین خواستار رفع نواقص روشنایی برخی از خیابان های سطح شهر به ویژه خیابان فرخی، بلوار طراوت، زیرگذر زیرگذر مهرآوران و همچنین تقویت روشنایی بوستان ها شد.

عزیزی با اشاره به پروژه مشارکتی ۱۰۰ میلیارد ریالی با شرکت توزیع برق در خصوص روشنایی سطح شهر و بافت تاریخی، تصریح کرد: حوزه های آب و برق در شهرها از اهمیت خاصی برخوردارند و نقش مهمی در افزایش کیفیت زندگی شهروندان دارند.

وی با بیان این که انسجام و یکپارچگی بافت تاریخی از مؤلفه های مدیریت واحد شهری است، خواستار هماهنگی در خصوص جمع آوری شبکه های هوایی و تبدیل به شبکه زیرزمینی و کابلی شد و تصریح کرد: اجرای کانال مشترک و استفاده از طرح و روش واحد در روشنایی منظر شهری از اولویت های شهرداری یزد است.

آرش نواب مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان یزد نیز در این جلسه با اشاره به این که همبستگی و اتحاد نظر در حوزه خدمات شهری راهگشا است، افزود: طرح کامل تاسیسات مشترک شهری در بافت تاریخی را با نگاه مهندسی و توجه به آینده یزد دنبال خواهیم کرد.

نواب افزود: بافت تاریخی به عنوان سرمایه یزد جهانی دارای اهمیت ویژه ای است و در سال های اخیر توزیع برق با نصب چراغ های فوق کم مصرف در معابر یک گام موثربرای زیباسازی این محدوده برداشته است.

وی یکنواختی نور و طول عمر بالا را از مزیت های لامپ های ال ای دی نام برد و گفت: در اجرای پروژه های مشترک شهری، توجه به زیباسازی مبلمان شهری، جزء ضرورت هایی است که آن را به صورت جدی پیگیرخواهیم شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان یزد با اشاره به ساماندهی وضعیت روشنایی معابر در برخی از معبرهای پر تردد شهر، گفت: سال گذشته تعداد ۶۱  دستگاه چراغ ۱۲۰ وات ال ای دی از حدفاصل چهارراه مارکار تا سه راه چمران اجرا شد و در سال جاری نیز فاز دوم طرح با  ۶۱ چراغ دیگر از چهارراه مارکار تا میدان شهید بهشتی اجرا خواهد شد.

نواب افزود: طرح بهبود روشنایی خیابان فرخی یزد با بهره گیری از ۶۹ دستگاه چراغ ال ای دی ۱۰۰ وات اجرایی خواهد شد.

وی اظهار داشت: ورودی پروژه کنار گذر مهرآوران با  ۷۲ دستگاه چراغ ۹۰ وات و بلوار منابع طبیعی  شامل ۳۸ پایه ۱۲۰ وات ال ای دی و ۳۴ پایه چراغ ۶۰ وات  تکیمل خواهد شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان یزد ابراز امیدواری کرد: با بهره برداری کامل این سه پروژه شهری، شاهد افزایش کیفیت نور معابر در شب و کاهش هزینه انرژی در این مسیرها باشیم.

نواب تنوع فعالیت ها و نزدیک بودن نوع آن در بدنه شهرداری و برق را یادآور شد و ابراز خرسندی کرد: با حضور شهردار جدید که نیرویی متخصص، فعال و آشنای با صنعت برق است، توان اجرایی دو سازمان برای رسیدن به اهداف مشترک افزایش می یابد.

وی در خصوص پروژه های روشنایی شهری نظیر پروژه منابع طبیعی و مهرآوران، آمادگی توزیع برق برای بهینه سازی شبکه های بافت تاریخی و محدوده بازار سنتی را اعلام کرد.