زمان : 08 Mordad 1398 - 15:09
شناسه : 151655
بازدید : 4373
پژوهشگاه استاندارد "بنیاد حامیان استاندارد را تاسیس" کرد پژوهشگاه استاندارد "بنیاد حامیان استاندارد را تاسیس" کرد

یزدفردا:نیره پیروزبخت رئیس سازمان ملی استاندارد از تاسیس "بنیاد حامیان استاندارد" خبر داد.

به گزارش یزدفردابه نقل از سازمان ملی استاندارد، پیروزبخت، با اشاره به اهمیت تاسیس تشکل های مردم نهاد خیریه غیرانتفاعی در دانشگاه ها و مراکز علمی و پژوهشی ، گفت: این قبیل نهادها، علاوه بر فعالیت موثر در کشورمان در مراکز پژوهشی سایر کشورهای جهان و حتی در دانشگاه های تراز اول دنیا با نیت جهت ‏دهی به کمک ‏های معنوی و مادی خیرین عرصۀ علم و فناوری فعالیت می کنند.

پیروزبخت با اشاره به وظایف تبیین شده پژوهشگاه استاندارد در قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد اعلام کرد: پژوهشگاه استاندارد اقدام به تاسیس "بنیاد حامیان استاندارد"، به عنوان تشکل مردم نهاد غیرانتفاعی در سطح  ملی نموده است.

 رییس سازمان ملی استاندارد ایران با تقدیر از فعالان بخش صنعت و خدمات در کشور که داوطلبانه در این بنیاد فعالیت دارند، تصریح کرد: مهمترین هدف این بنیاد، بهره گیری از هم فکری صاحب نظران و پیشکسوتان صنایع در اجرایی شدن قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد و نیز بهره مندی از نیت خیر و انگیزه ‏های والای انسانی خیرین و نیکوکارانی است که قصد کمک به پیشرفت و تعالی نظام استاندارد و تقویت و توسعه زیرساخت‏ های علم و فناوری در زمینه استانداردسازی کشور را دارند.

پیروزبخت یادآور شد: سازمان ملی استاندارد ایران در تمامی زمینه های علمی، تخصصی و فکری و حتی برنامه ریزی و سیاستگذاری از ظرفیت بخش خصوصی به صورت داوطلبانه استفاده خواهد کرد.

وی با بیان اینکه الگوی این بنیاد براساس اصول اخلاق حرفه ای اسلامی و مشارکت افراد متخصص، پژوهشگر و صنعتگر و سایر داوطلبان فعال در عرصه‌ های علمی، پژوهشی و نیز زیرساخت ‌های توسعه صنعتی در سایر کشورهای جهان طراحی شده تصریح کرد: اساسنامه آن اخیراً مطابق قوانین و مقررات کشور به تصویب هیات موسس بنیاد رسیده و هیات امنای آن تشکیل شده است

خبر های مرتبط

 

8عنوان استاندارد بین المللی  با محوریت جمهوری اسلامی ایران منتشر شد

 

با تلاش و همت متخصصان کشور، ۸ عنوان استاندارد بین المللی IEC در حوزه سیم های سیم پیچی با محوریت جمهوری اسلامی ایران منتشر شد.

به گزارش  استاندارد، به منظور رسیدن به اهداف بزرگ اقتصادی، پیشرفت صنعتی، بهبود کیفی و کمی تولیدات داخلی و همچنین ارتقا جایگاه کشور در حوزه استانداردسازی در سطح بین المللی، ۸ عنوان استاندارد جدید و اصلاحیه سری استانداردهای IEC ۶۰۳۱۷ با عناوین ویژگیهای فنی انواع سیم های سیم پیچی و روش های آزمون با مشارکت مستقیم کمیته فنی متناظر INECTC۵۵  و به همت تورج سلماسی (دبیر کمیته فنی متناظر مربوطه) تدوین و در سطح بین المللی منتشر شد.

در حال حاضر ۹ پروژه بین المللی دیگر نیز در گروه کاری IECTC۵۵/WG۱ با هدایت جمهوری اسلامی ایران در دست تدوین است.

 

آسانسورها شناسنامه دار می شوند

 


دوشنبه ۳۱ تير ۱۳۹۸

در نشستی با حضور تشکل های صنعتی و صنفی آسانسور و پله برقی ایران از سامانه جامع آسانسور و شناسانامه آسانسور رونمایی شد.

به گزارش استاندارد، پیمان پیرایش، مدیرکل دفتر نظارت بر صنایع فلزی با اعلام این مطلب گفت: این نشست به منظور تعامل و تبادل نظر بین صنعت آسانسور و سازمان ملی استاندارد ایران برگزار شد.

مدیرکل دفتر نظارت بر صنایع فلزی با اشاره به اهمیت استانداردسازی قطعات آسانسور افزود: استاندارد های آسانسور هیدرولیک ، استاندارد پله برقی ،استاندارد ادواری آسانسور ، رویه بازرسی و استاندارد های جدید و در دست تدوین آسانسور و قطعات آن در این نشست مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی با بیان اینکه در برخی موارد آیین نامه مربوط به تدوین استانداردها به تصویب اعضا رسیده است گفت: نحوه پیشگیری و برخورد با ارائه قطعات غیر استاندارد و تقلبی نیز از دیگر مواردی بود که در این نشست به بحث گذاشته شد.

مدیرکل دفتر نظارت بر صنایع فلزی با بیان اینکه برگزاری چنین نشستی همواره مورد تقاضای مسولان صنف و صنعت آسانسور بوده افزود: نکات مربوط به استاندارد آسانسور همواره مورد توجه مسولان سازمان ملی استاندارد ایران است تا با رعایت استانداردها در ساخت ، نصب و بهره برداری از این دستگاه دیگر شاهد اتفاقات ناگوار برای شهروندان نباشیم.

 

استاندارد ملی کاهش آلودگی آرسنیک برنج تدوین شد

 


دوشنبه ۳۱ تير ۱۳۹۸

 

 

 

در یک هزار و هفتصد و بیستمین اجلاسیه کمیته ملی خوراک و فرآورده های کشاورزی ، پیش نویس استاندارد ملی با عنوان " برنج - پیشگیری و کاهش آلودگی آرسنیک - آیین کار" با همکاری سازمان غذا و دارو، وزارت جهادکشاورزی و سایر ذی نفعان و صاحب نظران مربوط به تصویب رسید.

 

به گزارش  استاندارد، آزیتا خضرایی، مدیرکل دفتر تدوین استانداردهای ملی، هدف از تدوین این استاندارد را ارائه راهنمایی هایی در مورد پیشگیری و کاهش آلودگی آرسنیک در برنج اعلام کرد .

وی اظهار داشت: نسخه نهایی این استاندارد برای بهره برداری کاربران و صاحب نظران  به زودی بر روی پایگاه اطلاع رسانی سازمان ملی استاندارد ایران قرار خواهد گرفت.