زمان : 17 Mordad 1398 - 01:52
شناسه : 152286
بازدید : 11458
نشست خبری "سردار میرحیدری" فرمانده انتظامی استان یزد با اصحاب رسانه گزارش تصویری؛ نشست خبری "سردار میرحیدری" فرمانده انتظامی استان یزد با اصحاب رسانه سرتیپ دوم پاسدار محمدرضا میرحیدری روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگاران بدون اشاره به نوع و میزان هرکدام از مواد کشف شده افزود: برخورد با سوداگران مرگ جزو ماموریت‌های مهمی است که با هوشیاری ماموران و همکاری مردم پیگیری می‌شود.

وی به سایر عملکرد این فرماندهی در این مدت اشاره کرد و ادامه داد: سرقت مغاره‌ها، منازل ، اتومبیل و احشام به ترتیب ۱۸، ۱۰، ۲۵ و ۲۱ درصد نسبت به مدت مشابه در سال گذشته کاهش یافته است.
به گفته فرمانده انتظامی یزد در سال ۱۳۹۷ تنها یک مورد سرقت مسلحانه در استان رخ داده که در سال‌جاری خوشبختانه در این رمینه هیچ موردی وجود نداشته است.
میرحیدری به فعالیت‌های پلیس راهنمایی و رانندگی و پلیس راه اشاره کرد و بیان داشت: در این مدت آمار فوتی‌های ناشی از تصادفات برون شهری ۲ درصد کاهش داشته ولی تلفات درون شهری ۱۴ درصد افزایش نشان می‌دهد.
وی با بیان اینکه همه ساله عملکرد انتظامی استان‌ها در بخش های مختلف مورد ارزیابی کشور قرار میگیرد گفت: در این خصوص یزد از لحاظ میانگین آرامش در کشور در رتبه چهارم و برخورد پلیس با مردم در رتبه پنجم قرار دارد.
فرمانده انتظامی استان با اشاره به اینکه اکثر جرائم خشن مربوط به افراد غیربومی است، همکاری مردم با پلیس در نظارت و ارائه گزارش به پلیس ۱۱۰ در صورت مشاهد هرگونه تخلف را خواستار شد.
میرحیدری از مردم خواست تا از اجاره دادن منازل خود به افراد ناشناس خودداری کنند چون اکثر مسائل  و مشکلات بخاطر بی دقتی در این بخش و رعایت نکردن مقررات شروع می‌شود.
همچنین معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی یزد گفت: در چهار ماهه نخست امسال ۲ هزار و ۸۴۹ خبر این انتطامی در وب گاه کشور بارگذاری شده است.
سرهنگ محمدرضا مزیدی افزود: ارسال ۲ هزار و ۶۰۶ خبر به رسانه‌های استان ، برگزاری ۱۴ نشست با مدیران اجرایی، درج یک هزار و  ۴۷۲ خبر انتظامی در نشریات محلی و ۲ هزار و ۵۰۰ دقیقه برنامه سازی صوتی و تصویری جزو اقدام‌های این معاونت است.
وی از همکاری شفاف  و صادقانه خبرنگاران در انعکاس دقیق اخبار انتظامی در رسانه های گروهی قدردانی کرد و تداوم همراهی و فعالیت و فرهنگ‌سازی در راستای ماموریت‌های گسترده نیروی انتظامی را خواستار شد.
در این جلسه خبرنگاران با قدردانی از اقدام‌های انتظامی بر فرهنگ سازی در پیشگیری از مسائل و مشکلات تاکید کردند.
این استان بر اساس سرشماری آبان ماه سال ۱۳۹۵؛ یک میلیون و ۱۳۸ هزار نفر جمعیت دارد./ منبع خبر: ایرنا

 

عکس از: مجید دهقانی زاده