زمان : 20 Mordad 1398 - 11:10
شناسه : 152574
بازدید : 3265
ورود بیش از ۵۱ هزار گردشگر خارجی در چهار ماهه نخست امسال ورود بیش از ۵۱ هزار گردشگر خارجی در چهار ماهه نخست امسال معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد از ورود بیش از ۵۱ هزار گردشگر خارجی در چهار ماهه نخست امسال خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد؛”هما خورشیدی” با اشاره به اینکه بر اساس سند توسعه ششم زمینه‌ها برای ورود گردشگر خارجی برای سال ۹۸ فراهم شده است گفت: چهار ماهه اول سال ۵۱ هزار و ۷۱۸ گردشگر خارجی به استان یزد سفر کرده اند که نسبت به مشابه پارسال رشد ۲۹ درصدی داشته است.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد با بیان اینکه بیشتر این گردشگران از کشور‌های ایتالیا، آلمان، فرانسه، چین و اسپانیا بوده اند افزود: طی سال‌های گذشته بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ هزار گردشگر خارجی از استان یزد دیدن کرده اند و نوروز امسال نیز بیش از یک میلیون گردشگر داخلی و خارجی وارد استان یزد شده اند.

این مقام مسئول با بیان اینکه استان یزد دارای تابستان‌های نیم گرم و خشک است اظهار داشت: این استان نه تنها از نظر منابع انسانی و صنعتی غنی است بلکه دارای میراث فرهنگی و منابع طبیعی گردشگری متعددی بالغ بر ۴۰۰۰ جاذبه گردشگری ملموس و نیز سرمایه‌های فرهنگی ناملموس خاص است.

یزد جلوه‌هایی از باشکوه‌ترین و درخشانترین میراث فرهنگی و تمدن کهن ادوار مختلف تاریخی ایران را در خود جای داده است؛ که با داشتن جاذبه‌های زیبا و کم نظیر، همه ساله گردشگران و مسافران زیادی را به سوی خود جلب می‌کند.