زمان : 27 Mordad 1398 - 18:02
شناسه : 153057
بازدید : 6193
غارهای باتو مالزی با تورهای لحظه آخری غارهای باتو مالزی با تورهای لحظه آخری غار باتو به نام هایی همچون غارهای باتو مالزی و غار میمون نامیده می شود. این غار در کوالالامپور واقع شده است و شامل مجموعه ای از غارهای آهکی است که در درون آن ها معابد مذهب هندو قرار دارد...

یزدفردا؛ غار باتو به نام هایی همچون غارهای باتو مالزی و غار میمون نامیده می شود. این غار در کوالالامپور واقع شده است و شامل مجموعه ای از غارهای آهکی است که در درون آن ها معابد مذهب هندو قرار دارد. غارهای باتو مقدس ترین مکان مذهبی کیش هندو در خارج از هند به شمار می رود. لازم است بدانید که این غار متشکل از سه غار اصلی می باشند که زیارتگاه های هندو و معابد آن ها را نشان می دهد. افزون بر زیبایی های طبیعی که در این غارها وجود دارد، در دل غار اصلی و همچنین اطراف آن مجسمه هایی تاریخی و زیبا به چشم می خورد که سبب می-شود مردم زیادی جذب این غارها شوند.

 

گفتنی است که هر ساله گردشگران زیادی برای بازدید جذب غارهای باتو در تور مالزی می شوند. غار باتو وقف خدای جنگ و پیروزی مذهب هندو و لرد موروگان شده است. هنگام ورود به این غارها مجسمه طلایی عظیم این خدای هندو که در حالت ایستاده قرار دارد مشاهده خواهید نمود. این مجسمه یکی از دیدنی ترین بخش های این محوطه محسوب می-گردد و تقریباً 42 متر می باشد. اگر از این مکان زیبا دیدن می کنید به شما پیشنهاد می کنیم حدود 272 پله را بالا بروید تا به جایی برسید که از آنجا بتوانید مناظر زیبا و شگفت انگیز مالزی را ببینید. افزون بر این درون غارها نقاشی های دیواری و نیز زیارتگاه های مختلفی موجود است که تمامی آن ها به گونه ای افسانه های مذهب هندو را به تصویر کشیده اند.

این غار چه برای کسانی که به مذهب هندو اعتقاد دارند چه معتقد به آئین های دیگر هستند جذابیت دارد. چنانچه تمایل به کشف هزارتوهای طبیعی زیادی هستید پس به شما توصیه می-کنیم حتماً به سوی غار تاریک پیش بروید.

 

معبد باتو کیو

  به گزارش سفر باتو ،  از مهم ترین معابد دین هندو که در خارج از هندوستان قرار دارد می توان معبد باتو کیو را نام برد. گفتنی است که از این معبد افراد زیادی، چه کسانی که به آئین هندو اعتقاد دارند چه ندارند دیدن می نمایند و جالب است بدانید که این معبد از پربازدیدترین مکان های مذهبی محسوب می شود. هر ساله بیش از یک و نیم میلیون نفر از این غارها بازدید می کنند. میلیون ها سال است که این غارها در بین مردم هندوی مالزی شهرت دارد.

 

 تا سال 1891 که یک بازرگان هندی معروف، این معبد را به یکی از بزرگان آئین هندو هدیه کند، مدت ها این غارها سر پناه بومی های منطقه بودند. بنابراین می توان گفت که مجسمه معروفی که در این مکان واقع شده و در آن دوره ساخته شده است پر بازدید بوده و حتی از جاذبه های گردشگری مالزی هم محسوب می شود.

خصوصیات شگفت انگیز غارهای باتو مالزی

   جالب است بدانید که هنگام ورود به این غار تعداد زیادی از میمون ها شما را مورد استقبال قرار خواهند داد. همین امر را می توان یکی از خصوصیات غارهای باتو مالزی به شمار آورد. هنگام ورود به این غار، میمون ها برای گرفتن موز و بادام زمینی به شما نزدیک می شوند چرا که میمون ها موز و بادام زمینی را خیلی دوست دارند. پس از آن بایستی چیزی حدود 272 پله را بالا بروید تا به غار مقدس و قدیمی باتو و مجسمه معروف آن برسید.

 

دلنوازترین و بزرگترین غاری که در این مجموعه قرار دارد غار Cathedral Cave می باشد. شایان ذکر است که در عمق 100 متری این غار زیبا و شگفت انگیز زیارتگاه ها و همچنین خانه-های زیادی قرار گرفته است.

 

دو غار بزرگ و پرهوادار که غار گالری هنر و غار موزه ها هستند در پای تپه قرار دارد که می-توانید از آن  ها دیدن کنید. درون این غارها آثار هنری زیادی از هندوها و همچنین نقاشی هایی از آن ها به چشم می خورد.

غارهای باتو مالزی و جشنواره تایپوسام

   مکان اصلی برای برگزاری فستیوال سالانه تایپوسام، غارهای باتو مالزی است. در مدت زمانی که این جشنواره برگزار می شود هزاران گردشگر خارجی و داخلی جذب این خطه می-شوند. گفتنی است که معمولاً این جشنواره هر ساله آخر ماه ژانویه برگزار می شود. البته بهتر است بدانید که پروسه فستیوال تایپوسام  یک شب قبل در مرکز  شهر در مکانی دیگر شروع می شود و روز بعد در غار استمرار می یابد. هنگامی که مردم وارد این غارها می شوند به طور رسمی این جشن های رنگ برنگ شروع می شود و تقریباً 8 ساعت طول می کشد. جالب است بدانید که در قدیم مردم هدایایی را بر روی وسیله ای که به نام کاوادیس شناخته می شود، حمل می کردند. اغلب کاوادیس ها را با پر طاووس تزئین می نمودند.

 

در این مراسم عده ای بدن خود را با سوزن و یا میخ سوراخ می کنند. شاید دیدن این بخش از این فستیوال برای شما خوشایند نباشد اما اگر در طول سفر خود هنگام انجام این مراسم به آن-جا بروید ناگزیر، شاهد آن خواهید بود. ضمناً یک فرد روحانی در بالای تپه منظر افرادی است که با سوزن و یا میخ بدن خود را سوراخ می کنند تا بر روی این افراد که قلاب های فلزی به خود متصل کرده اند خاکستر بپاشد تا از این طریق نذر آن ها مورد قبول واقع گردد. در این فستیوال شرکت کنندگان زیادی هستند که تا پایان غار پیاده  روی می کنند.