زمان : 02 Shahrivar 1398 - 20:26
شناسه : 153197
بازدید : 4769
عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی: با تشکیل وزارتخانه میراث، شرایط برای بودجه و اعتبارات بهتر می‌شود عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی: با تشکیل وزارتخانه میراث، شرایط برای بودجه و اعتبارات بهتر می‌شود

یزدفردا:نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو با اشاره به حضور دکتر علی اصغر مونسان در کمیسیون اصل ۹۰ و ارائه گزارش عملکرد و اقدامات سازمان میراث فرهنگی، توضیحاتی را در این خصوص ارائه کرد.

 محمداسماعیل سعیدی عضو کمیسیون اصل ۹۰ و نماینده تبریز، آذرشهر و اسکو با تشریح گزارش عملکرد و اقدامات سازمان میراث‌فرهنگی در کمیسیون اصل ۹۰ گفت: «سرپرست وزارت میراث فرهنگی و معاونان این وزارت، گزارش‌هایی را که به کمیسیون اصل ۹۰ ارائه دادند که توضیحات خوبی بود و اقدامات خوبی افتاده است اما یک سری مشکلات نیز همچنان باقی است که برخی از این مشکلات به تداخل وظایف بین دستگاه‌های مختلف برمی‌گردد.»

او افزود: «باید  وظایف و اختیارات این دستگاه ها باز تعریف شود. بحث میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری موضوع بسیار مهمی است که باید متولی آن واحد باشد به گونه ای که متولی واحد سیاست‌گذاری کند و این سیاست‌ها را به برنامه های میان‌مدت و کوتاه‌مدت تبدیل کند و بر ان‌ها نظارت کند. اگر این تداخل وجود داشته باشد قطعا در سیاست گذاری و نیز در برنامه‌ریزی و نظارت با مشکل مواجه خواهیم شد.»

سعیدی افزود: «مشکل بعدی خلأ قانونی یا وجود قوانینی است که یک سری تعارضات را به وجود می آورد که این قوانین باید اصلاح شود. وزارت میراث‌فرهنگی می‌تواند به صورت مستقیم نیز وارد شود و مشکلات تقنینی را به مجلس منعکس کند و ما هم برای رفع این مشکلات کمک می‌کنیم.»

او ادامه داد: «نکته سوم موضوع اعتبارات و بودجه است. واقعیت امر این است که با بودجه‌ای که در اختیار سازمان میراث‌فرهنگی بود، نمی‌توان انتظار داشت این حجم از وظایفی که برعهده آن سازمان بود در چهارچوب‌های مد نظر محقق شود. قطعا کمبود اعتبارات ضربه سختی به عملکرد می‌زند. درست است که ما در برنامه ششم اختیاراتی را به آن سازمان برای واگذاری برخی از وظایف به بخش خصوصی یا شهرداری‌ها و نیز دستگاه‌های دولتی داده‌ایم، اما این دلیل نمی‌شود که بودجه کافی در اختیار قرار نگیرد. پیش‌بینی می‌کنیم با تشکیل وزارتخانه، شرایط برای بودجه و اعتبارات بهتر خواهد شد.»

عضو کیسیون اصل ۹۰ در ادامه با اشاره به اقدامات سازمان میراث‌فرهنگی، بر ضرورت تداوم این اقدامات تأکید و خاطر نشان کرد: «قطعا ادامه اقدامات خوب در وزارت میراث‌فرهنگی موثر خواهد بود، من معتقد هستم که اقدامات خوبی شروع شده و ان شاء الله نواقصی که وجود دارد نیز اگر به خوبی مدیریت شود، قطعاً ضریب موفقیت از این نیز بیشتر خواهد بود.»