زمان : 16 Shahrivar 1398 - 01:52
شناسه : 153485
بازدید : 12215
ماجرای گم شدن برادران صدرالساداتی های یزدی  و استوری او صدرالساداتی استوری گذاشت! ماجرای گم شدن برادران صدرالساداتی های یزدی و استوری او روحانی ضدفساد که این روزها خبر از گم شدن او و همراهانش همه جا پیچیده، یک استوری در اینستاگرام گذاشت و کیاسر سمنان را به عنوان مکان حضور خود نشان داد!

در روزهای گذشته اخباری مبنی بر ناپدید شدن حجت‌الاسلام و المسلمین سید روح‌الله صدرالساداتی، نماینده مردم هرمزگان در مجلس خبرگان رهبری، منتشر شد که دبیرخانه این مجلس اعلام کرد از لحظه انتشار این خبر، پیگیر موضوع بوده است.

خبر کوتاه بود اما جنجالی؛«یک عضو مجلس خبرگان رهبری گم شد» خبری که زمزمه های آن از فضای مجازی آغاز شد و ردپایش کم کم  به فضای رسانه ای هم کشیده شد. اما ماجرای گم شدن حجت الاسلام صدرالساداتی و برادرش مهدی صدرالساداتی چه بود؟

صدرالساداتی ها یکباره غیب شدند

سید مهدی صدرالساداتی،برادر حجت الاسلام صدرالساداتی از اعضای مجلس خبرگان رهبری، روحانیونی است که با مواضع تند و جنجالی‌اش علیه مسئولان و نهادهای سیاسی، نظامی و امنیتی کشور در فضای مجازی معروف شده است. نام او روز گذشته در کنار برادر ش دوباره به صدر اخبار فضای مجازی و رسانه‌های کشور بازگشت اما اینبار نه با توئیت یا موضع گیری خاصی بلکه با خبر گم شدن همزمان دو برادر.

فردی به نام وحید اشتری که از نزدیکان خانواده صدرالساداتی است، روز گذشته مدعی شد که برادران صدرالساداتی مفقود شده‌اند. او در کانال تلگرامی خود نوشت: سید مهدی ‎صدرالساداتی ساعت ۲ و نیم بامداد چهارشنبه ۱۳ شهریور از قم خارج شده که از فرودگاه مهرآباد برود بندرعباس. تا الان نزدیک ۲۴ ساعت است که هم گوشی خودش خاموش است، هم راننده و افرادی که با وی بوده‌اند. همه نگرانند.

او البته درباره مفقود شدن صدرالساداتی‌ها قضاوت خود را هم کرده و نوشته بود که «خوشبینانه‌ترین اتفاق این است که ‎بازداشت شده باشد». اشتری به اسامی جمعی که از نظر او گم شده بودند هم اشاره کرده و نوشته بود که سید روح الله صدرالساداتی عضو مجلس خبرگان به همراه سید مهدی ‎صدرالساداتی و سید رضا صدرالساداتی فعال فرهنگی و مجتبی پرگر مفقود شده اند.

ماجرا به همین پست تلگرامی ختم نشد و مفقود شدن عضو مجلس خبرگان رهبری و برادرش از سوی همین فرد به فضای توئیتر کشیده شد و او در توئیتی نوشت: «الان تماس گرفتم همسر روح‌الله صدالساداتی عضو خبرگان به پلیس مراجعه کرده تا مفقود شدن شوهرش را اعلام کند. پلیس گفته ماجراهای امنیتی به ما ربط ندارد. رفته خبرگان قم گفته‌اند پیگیری چنین مسائلی به خبرگان مربوط نیست. جلوی خبرگان دارند زنگ می‌زنند ۱۱۰ که گم شدن همسرش را ثبت کند».

پای دادگاه ویژه روحانیت، مجلس خبرگان و استاندار به ماجرا باز شد

انتشار اخبار مفقود شدن برادران صدرالساداتی با تکیه بر گمانه زنی هایی مبنی بر بازداشت یا شُبهه برخورد امنیتی با آنان، کافی بود تا اتهاماتی درباره این ماجرا به دولت و نهادهای امنیتی کشور وارد شود. البته این خبر خیلی زود با واکنش استاندار قم مواجه شد و بهرام سرمست استاندار قم، به انصاف‌نیوز گفت که تاکنون گزارشی در این مورد به او داده نشده است.

پس از استاندار قم، مجلس خبرگان رهبری و دادگاه ویژه روحانیت نیز در اطلاعیه‌هایی به خبر مفقود شدن عضو مجلس خبرگان رهبری و برادرش واکنش نشان دادند. دادگاه ویژه روحانیت در اطلاعیه‌ای بازداشت صدرالساداتی‌ها را تکذیب کرد و نوشت «نظر به انتشار خبر بازداشت آقای روح الله صدرالساداتی و برادرانش در فضای مجازی به اطلاع می‌رساند هیچ گونه اقدام قضایی در خصوص بازداشت مشارالهیم از سوی دادسرا و دادگاه ویژه روحانیت صورت نگرفته است».

نکته‌ای که سخنگوی قوه‌قضائیه هم بر آن تاکید کرد و گفت: همان‌طور که اعلام شده، بازداشت نشده‌اند و بقیه ماجرا به زودی مشخص می‌شود.

نماینده گم شده یکباره پیدا شد

پس از انتشار این اخبار و درحالی که همه منتظر شنیدن جزئیاتی بیشتر از گم شدن یا حداقل مشخص شدن چرایی این موضوع بودند، خبر پیدا شدن صدرالساداتی ها از سوی نماینده قم در توئیتر اعلام شد.

احمد امیرآبادی فراهانی نماینده قم، پس از پیگیری ماجرا در توئیتی خبر داد که نه تنها برادران صدرالساداتی بازداشت و یا ربوده نشده‌اند، بلکه در سلامت کامل و در شهر قم هستند. امیرآبادی که خود اصولگرا و از نمایندگان نزدیک به جبهه پایداری است در توئیتی نوشت: پیگیر موضوع برادران صدرالساداتی شدم. مسئولین مربوطه گفتند احضار و بازداشت نشدند و در حال حاضر در قم به سر می‌برند و زندگی عادی خودشان را دارند.

پس از امیرآبادی، مجتبی ذوالنور دیگر نماینده اصولگرای قم که رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نیز هست، جزئیات عجیبی از پشت پرده مفقود شدن صدرالساداتی‌ها ارائه کرد که نشان می‌داد که نه تنها آنها ربوده و یا بازداشت نشده‌اند، بلکه با برنامه قبلی خود را مخفی کرده‌اند.

پشت پرده اختفای ساختگی چه بود؟

ذوالنور در تشریح پشت پرده ماجرا به خبرگزاری فارس گفت: آقایان صدرالساداتی ربوده و مفقود نشدند و کسی هم آنها را به جایی منتقل نکرده است. خودشان در مسیر قم-تهران یعنی اطراف مجموعه خدماتی مهتاب، تصمیم می گیرند که موبایل های خود را خاموش کنند و به قم برگردند. آنها به منزل برادر آقای غفاری (غفار عباسی مراغه ای) می‌روند و به کسی هم خبر نمی‌دهند.

ذوالنور درباره پیگیری‌هایی که خانواده صدرالساداتی درباره مفقود شدن آنها کرده‌اند هم گفت: با توجه به اینکه خانواده آنها خبری از آنها نداشتند اذیت و ناراحت شدند و نهایتاً به آگاهی و مراجع دیگر مراجعه کردند که از این ها خبری نیست و مفقود هستند.

آنگونه که رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شرح داده است، نیروهای امنیتی موضوع را پیگیری کرده‌اند و متوجه شده‌اند که برادران صدرالساداتی در یک خانه به اختیار خودشان بدون اینکه کسی از آنها اطلاعی داشته باشد حضور داشتند.

پشت پرده اختفای ساختگی برادران صدرالساداتی در کنار انتشار اخبار جهت‌دار درباره بازداشت و یا ربایش آنها موضوعی است که تا این لحظه مشخص نشده و آنطور که ذوالنور هم گفته «اینکه نیت و انگیزه آنها چه بوده و چه کاری می خواستند انجام دهند را نمی دانیم».

اما در این بین سید مهدی صدرالسادتی ، در اینستاگرام خود یک استوری منتشر کرد که حکایت از آن دارد او و برادرش گم نشده و البته در قم هم نیستند.

در رابطه با حواشی ماجرای صدرالساداتی، سخنگوی قوه‌ قضائیه گفته بود ماجرای برادران صدرالساداتی به زودی مشخص می‌شود...

http://www.yazdfarda.com/media/news_gal/political-28249024-1-0iG.jpg