زمان : 01 Mehr 1398 - 16:16
شناسه : 153645
بازدید : 11079
"نه" بلند حزب اراده ملت به ساختار غیر دموکراتیک دبیر حزب اراده ملت یزد اعلام کرد "نه" بلند حزب اراده ملت به ساختار غیر دموکراتیک حزب اراده ملت با ساختار غیر دموکراتیک و ناقض اصول اصلاح طلبی مخالف است.

به گزارش یزد فردا؛ دبیر حزب اراده ملت یزد با اعلام تشکیل اولین ستاد انتخاباتی توسط اعضای حزب اراده ملت یزد، گفت: انتصاب افراد از بالا بدون اینکه نمایندگی تشکل یا حزبی را داشته باشند؛ در شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‎طلبان مغایر دموکراسی است.

احمدعلی غالبی؛ دبیر حزب اراده ملت یزد و فعال سیاسی در جلسه رسمی این حزب با اعضا گفت: یکی از دلایل ناکامی احزاب در ایران، انتخاب افراد از بالا به پایین است. این درصورتی است که انتخاب اعضای احزاب باید از پایین و به گونه‌ای از سوی مردم باشد؛ تا احزاب در بین مردم ریشه‎دار و نیز مردمی باشند. در صورت وجود چنین شرایطی است که احزاب با اندک تندبادی از هم نمی‎پاشند.
وی با اشاره به اینکه فلسفه تشکیل احزاب انعکاس نظرات مردمی است، اضافه کرد: جای تأسف است برای اصلاح طلبانی که با شعار اصلاح طلبی به قدرت رسیده‌اند؛ اما دقیقا رفتارهایی را انجام می‎دهند که خود برای همین نوع رفتار از سوی جناح مقابل به آن معترض هستیم.

دبیر حزب اراده ملت یزد یکی از هدف های اصلاح طلبی را شفایت در دموکراسی و افزایش مشارکت مردم عادی در سرنوشت خودشان دانست و گفت: نمی شود کسانی که چنین هدفی دارند در درون خود محفلی غیر شفاف و با سازکار غیر دموکراتیک و از بالا به پایین داشته باشند.

این فعال سیاسی با تأکید بر اینکه انتخاب افراد حقیقی و قرار دادن آنان در شورای اصلاح‎طلبان مخالف دموکراسی است، تصریح کرد: بسیاری از این نوع عملکرد که افراد حقیقی وارد شوراهای اصلاح‎طلبی شوند، مخالف هستد زیرا همه فعالان و احزاب باید از سهم مساوی برخوردار باشند. 
غالبی در ادامه با طرح این پرسش که چرا شورای عالی اصلاح‎طلبان نحوه انتخاب اشخاص حقیقی را بر عهده دبیران احزاب استان‎ها قرار نداده؟ و تاکید بر این نکته که؛ این انتخاب توسط اشخاصی انجام میشود که هیچ‎گونه شناختی از فعالیت‎های استان ندارند؛ ادامه داد: حزب اراده ملت شعبه یزد اعتراض شدید خود را نسبت به این تصمیم و عملکرد آن اعلام میدارد.
وی همچنین بزرگ‎ترین نقص شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان را پاسخگو نبودن و حاکمیت مناسبات محفلی و پنهان مطرح و تأکید کرد: حزب اراده ملت شعبه یزد، انتقاداتش به این شورا را به صورت مکتوب و شفاهی نیز متذکر شده ‎است. غالبی ادامه داد: البته ما با آگاهی نسبت به انتقادات و حفظ استقلال تشکیلاتی، همچنان در این شورا حضور خواهیم داشت و چنانچه برخی دست از تصمیمات محفلی و پنهان خود بر ندارند به هیچ وجه اجازه موج سواری و منفعت طلبی به آنها نخواهیم داد و نیز آنها را به مردم یزد معرفی خواهیم کرد.

دبیر حزب اراده ملت با تاکید بر این نکته که؛ با این نوع اقدمات مخالف هستیم گفت: اصلاحات را باید از خود اصلاح طلبان شروع کنیم.
وی همچنین اعلام کرد که این حزب در راستای مشارکت حداکثری در انتخابات، ستاد انتخاباتی خود را تشکیل داده است و با برگزاری انتخابات درون حزبی آقایان: محمود دهقان، محمدحسن میرشمسی، محمدحسین بوستاتی،عباسعلی خبری، محمدرضا راستی، محمدمعین دورایران، ارش بمانی‌نژاد، محمدمهدی لاله‌زاری، سیدابوالفضل خادمیان و خانم‌ها: سعیده میرزائی، شهرزاد وزیری، منیژه حکاکیان، سارا درویش و نیز کلیه دبیران و قائم مقام شهرستان های استان یزد به عنوان اعضای ستاد انتخاباتی این حزب در استان یزد انتخاب شدند.