زمان : 03 Mehr 1398 - 19:19
شناسه : 153701
بازدید : 9935
قیمت بلیط قطار اربعین مشخص شد+ جزئیات/قیمت بلیط اتوبوس اربعین ۹۸ از شهر‌های مختلف قیمت بلیط قطار اربعین مشخص شد+ جزئیات/قیمت بلیط اتوبوس اربعین ۹۸ از شهر‌های مختلف

یزدفردا : فروش بلیط اتوبوس اربعین ۹۸ شروع شده و شرکت‌های مسافرتی قیمت بلیط اتوبوس اربعین برای مسیر‌های مختلف به مرز عراق را اعلام کرده‌اند. بسته به اینکه از کدام شهر می‌خواهید به سفر اربعین بروید، می‌توانید یکی از چهار مرز مهران، شلمچه، چذابه و خسروی را انتخاب کنید. از آنجایی که امکان سفر با اتوبوس تا خود مرز در خیلی از موارد وجود ندارد، عموما از شهر‌های نزدیک به مرز برای سفر اتوبوس اربعین استفاده می‌کنند. در این گزارش قیمت بلیط اتوبوس اربعین از مبدا شهر‌های مختلف به مقصد شهر‌های نزدیک به مرز‌های مهران، خسروی و شلمچه و شرایط هر کدام از آن‌ها را آورده‌ایم.

قیمت بلیط اتوبوس اربعین به مقصد مرز مهران

اگر می‌خواهید از مرز مهران برای خروج از کشور استفاده کنید، بهترین گزینه برای انتخاب مقصد اتوبوس، خود پایانه مرزی مهران است، اما اگر سرویسی از شهر شما به پایانه مرزی مهران وجود ندارد، می‌توانید از پایانه‌های شهر بدره و مهران که کمی با پایان مرزی فاصله دارد استفاده کنید. شهر مهران در ۱۲کیلومتری مرز قرار دارد و حدود ۱۰ دقیقه با تاکسی یا اتوبوس تا پایانه مرزی فاصله است. شهر بدره کمی دورتر است و از این شهر حدود ۱۷۱ کیلومتر تا مرز مهران راه دارید. طی کردن این مسافت حدود دو ساعت و ربع زمان می‌برد.

فاصله پایانه مرزی مهران تا شهر کربلا حدود ۲۸۰ کیلومتر است که طی کردن این مسافت حدود چهار ساعت طول خواهد کشید. اگر بخواهید از مرز مهران به نجف بروید، تقریبا همین میزان راه در پیش خواهید داشت. توجه داشته باشید که پایانه مرزی مهران، نزدیک‌ترین پایانه مرزی ایران و عراق به شهر‌های نجف و کربلا است و برای همین طرفدار زیادی دارد. طوری که هر ساله تقریبا نیمی از زائران اربعین از مرز مهران برای سفر به نجف و کربلا استفاده می‌کنند.

 

قیمت بلیط اتوبوس از مبدا شهر‌های مختلف به مقصد مهران یا بدره مطابق جدول زیر است:

مبدا

مقصد

قیمت

تهران

مهران

91 هزار تومان

تبریز

مهران

100 هزار تومان

قم

مهران

فعلا مشخص نیست

اراک

مهران

90 هزار تومان

کلاچای

مهران

200 هزار تومان

لاهیجان

مهران

200 هزار تومان

قزوین

مهران

180 هزار تومان

ارومیه

مهران

120 هزار تومان

تهران

بدره

60 هزار تومان

قیمت بلیط اتوبوس به مقصد مرز خسروی

قدیمی‌ترین پایان مرزی بین ایران و عراق، پایانه خسروی است. این پایانه در استان کرمانشاه قرار دارد و بهترین گزینه برای سفر با اتوبوس، پایانه اتوبوس‌رانی کرمانشاه است. هرچند برای سفر اربعین از مرز خسروی می‌توانید روی پایانه‌های مسافربری قصر شیرین یا سر پل ذهاب هم استفاده کنید. باید توجه داشته باشید که قصر شیرین کمترین فاصله را با مرز خسروی دارد، اما پیدا کردن بلیط اتوبوس به مقصد این شهر کمی سخت است. از قصر شیرین تا مرز خسروی تقریبا ۲۰ کیلومتر فاصله است که طی کردن آن حدود یک ربع ساعت زمان لازم دارد. فاصله سرپل ذهاب تا پایانه مرزی خسروی ۵۰ کیلومتر است و حدود ۴۰ دقیقه راه دارد و در آخر کرمانشاه که پیدا کردن بلیط آن از همه راحت‌تر است، در ۱۹۴ کیلومتری مرز خسروی واقع شده. اگر بخواهید از کرمانشاه به مرز بروید، حدود دو ساعت و ربع راه در پیش خواهید داشت.

 

 


مرز خسروی تا کربلا تقریبا ۲۹۰ کیلومتر معادل چهار ساعت و ۴۵ دقیقه فاصله دارد. اگر بخواهید برای شرکت در پیاده‌روی اربعین از مرز خسروی وارد عراق شوید، حددود ۳۶۰ کیلومتر تا شهر نجف راه دارید که طی کردن آن تقریبا پنج ساعت و ربع طول خواهد کشید.

 

قیمت بلیط اتوبوس از مبدا شهر‌های مختلف به مقصد کرمانشاه مطابق جدول زیر است:

مبدا

مقصد

قیمت

تهران

کرمانشاه

66 هزار تومان

تبریز

کرمانشاه

86 هزار تومان

ارومیه

کرمانشاه

60 هزار تومان

قم

کرمانشاه

65 هزار تومان

مشهد

کرمانشاه

138 هزار تومان

اراک

کرمانشاه

42 هزار تومان

شوش

کرمانشاه

فعلا مشخص نیست

قزوین

کرمانشاه

45 هزار تومان

رشت

کرمانشاه

73 هزار تومان

کرج

کرمانشاه

66 هزار تومان

بابل

کرمانشاه

93 هزار تومان

لنگرود

کرمانشاه

78 هزار تومان

لاهیجان

کرمانشاه

77 هزار تومان

بوشهر

کرمانشاه

100 هزار تومان

عسلویه

کرمانشاه

130 هزار تومان

اصفهان

کرمانشاه

فعلا مشخص نیست

ساری

کرمانشاه

96 هزار تومان

رودسر

کرمانشاه

79 هزار تومان

قائم‌شهر

کرمانشاه

102 هزار تومان

گرگان

کرمانشاه

108 هزار تومان

شیراز

کرمانشاه

114 هزار تومان

تهران

سرپل ذهاب

فعلا مشخص نیست

قیمت بلیط اتوبوس به مقصد مرز شلمچه

بهترین گزینه‌های خرید بلیط اتوبوس برای آن‌هایی که می‌خواهند از مرز شلمچه وارد کشور عراق شوند، سه شهر اهواز، آبادان و خرمشهر است. در بین این سه شهر، خرمشهر کمترین فاصله را با مرز شلمچه دارد و رسیدن به مرز از خرمشهر کلا ۱۰ دقیقه زمان می‎‌برد. چراکه فاصله این شهر تا مرز ایران و عراق تنها ۱۶ کیلومتر است. اگر از شهر شما سرویس اتوبوس برای خرمشهر وجود ندارد، می‌توانید روی آبادان حساب باز کنید که فاصله آن تا مرز شلمچه تقریبا ۳۶ کیلومتر است که طی کردن آن حدود نیم ساعت زمان می‌برد. در نهایت خرید بلیط اتوبوس به پایانه مسافربری اهواز، آخرین گزینه برای سفر اربعین از مرز شلمچه است. اهواز تا شلمچه تقریبا ۱۵۰ کیلومتر فاصله دارد و طی کردن این مسافت حدود یک ساعت و نیم زمان می‌برد.

فاصله مرز شلمچه تا شهر کربلا حدود ۵۳۰ کیلومتر است که طی کردن آن تقریبا پنج ساعت و نیم زمان می‌برد. اگر می‌خواهید در راهپیمایی اربعین از نجف به کربلا شرکت کنید، باید بدانید که شلمچه به نجف نزدیک‌تر است و از این مرز تا شهر نجف حدود ۴۷۰ کیلومتر راه در پیش دارید و بعد از گذشته حدود پنج ساعت از مرز شلمچه به نجف خواهید رسید.

 

قیمت بلیط اتوبوس از مبدا شهر‌های مختلف به مقصد آبادان، خرمشهر یا اهواز مطابق جدول زیر است:

 

 

مقصد

قیمت

تهران

آبادان

110 هزار تومان

کرج

آبادان

112 هزار تومان

بوشهر

آبادان

30 هزار تومان

دشتستان

آبادان

30 هزار تومان

شیراز

آبادان

78 هزار تومان

عسلویه

آبادان

50 هزار تومان

کنگان

آبادان

43 هزار تومان

قم

آبادان

105 هزار تومان

گناوه

آبادان

22 هزار تومان

همدان

آبادان

100 هزار تومان

بوشهر

خرمشهر

32 هزار تومان

قم

خرمشهر

60 هزار تومان

قم

اهواز

80 هزار تومان

تبریز

اهواز

133 هزار تومان

بوشهر

اهواز

50 هزار تومان

تهران

اهواز

98 هزار تومان

کرج

اهواز

100 هزار تومان

شیراز

اهواز

78 هزار تومان

رشت

اهواز

120 هزار تومان

قزوین

اهواز

85 هزار تومان

بابل

اهواز

122 هزار تومان

همدان

اهواز

75 هزار تومان

ارومیه

اهواز

103 هزار تومان

لنگرود

اهواز

124 هزار تومان

لاهیجان

اهواز

123 هزار تومان

عسلویه

اهواز

70 هزار تومان

شاهین شهر

اهواز

فعلا مشخص نیست

گناوه

اهواز

فعلا مشخص نیست

 
 
قیمت بلیط قطار اربعین مشخص شد

قیمت بلیط قطار اربعین مشخص شد+ جزئیات

 شرکت راه‌آهن بعد از اتوبوس و هواپیما، از آخرین استراتژی برای سفر اربعین رونمایی کرد و در یک نشست خبری جزئیات مربوط به بلیط قطار اربعین در سال ۹۸ را اعلام کرد. بلیط قطار اربعین قرار است از روز چهارشنبه سوم مهر یعنی پس فردا پیش‌فروش شوند. این قطار‌ها از تاریخ ۱۵ مهر تا پایان این ماه مسافران را در مسیر شهر‌های مختلف به مقصد کرمانشاه، همدان و خرمشهر و بالعکس جابجا می‌کنند.
 
آنطور که سعید رسولی، مدیرعامل شرکت راه‌آهن می‌گوید، قیمت بلیط اربعین افزایش پیدا نخواهد کرد. امسال حدود ۴۰۰ هزار صندلی ظرفیت قطار برای جابه‌جایی زائران اربعین در نظر گرفته شده و با توجه به اینکه امسال پیشبینی می‌شود حدود سه میلیون ایرانی در مراسم اربعین شرکت کنند، می‌توان نتجه گرفت که حدود ۱۵ درصد زائران از قطار برای سفر به مرز عراق استفاده خواهند کرد.

زائران از کدام شهر‌ها می‌توانند با قطار به مرز بروند؟

قطار‌های اربعین قرار است امسال زائران را از تهران و مشهد به شهر‌های نزدیک مرز عراق ببرند. آنطور که مدیرعامل شرکت راه‌آهن در نشست خبری اعلام کرده، قطار‌ها از این دو مبدا به ایستگاه‌های کرمانشاه، همدان و خرمشهر می‌روند و از آنجا با اتوبوس راهی مرز می‌شوند. قطار‌های در نظر گرفته شده برای این مسیر‌ها در اربعین ۹۸ قطار‌های کوپه‌ای چهار تخته و قطار‌های اتوبوسی است.
 
به گفته رسولی امسال علاوه بر تهران و مشهد، قطار‌هایی برای مسیر‌های جدید در نظر گرفته شده. بر این اساس مسیر‌های قم- خرمشهر، قم- کرمانشاه، تهران-همدان، اهواز-شلمچه و اصفهان- کرمانشاه جزو مسیر‌های جدید ریلی در ایام اوج سفر است. علاوه بر این یک مسیر بین المللی هم برای جابجایی زائران اربعین در نظر گرفته شده است. بدین ترتیب مسیر زاهدان- خرمشهر برای رساندن زائران پاکستانی با قطار به خرمشهر از سیستان و بلوچستان در نظر گرفته شده است. آنطور که مدیرعامل شرکت راه‌آهن گفته، در ایام اربعین قطار اتوبوسی در مسیر خرمشهر به پایانه مرزی شلمچه به صورت رایگان زائران را به مرز عراق منتقل خواهد کرد.

قیمت بلیط قطار اربعین گران نمی‌شود

مدیرعامل شرکت راه‌آهن درباره قیمت بلیط قطار اربعین ۹۸ می‌گوید امسال به هیچ عنوان افزایش قیمت در بلیط قطار‌های اربعین نداریم و بلیط‌ها با همان نرخ مصوب به فروش می‌رسند. آنطور که در نشست خبری شرکت راه‌آهن اعلام شده، قیمت بلیط قطار اربعین برای مسیر تهران کرمانشاه ۹۵ هزار تومان است که البته به قطار‌های کوپه‌ای چهار تخته اختصاص دارد. شرکت راه‌آهن قیمت بلیط قطار کوپه‌ای شش تخته در مسیر تهران کرمانشاه را ۷۰ هزار تومان و قیمت بلیط قطار اتوبوسی در این مسیر را ۵۰ هزار تومان در نظر گرفته است.

بر اساس اعلام شرکت راه‌آهن قیمت بلیط قطار در مسیر تهران خرمشهر برای قطار‌های کوپه‌ای چهار تخته ۱۵۳ هزار تومان در نظر گرفته شده. قطار‌های در نظر گرفته شده برای مسیر تهران همدان از نوع اتوبوسی است و قیمت بلیط آن ۴۷ هزار تومان تعیین شده است.

به گزارش فرارو، آن دسته از زائران اربعین که می‌خواهند از شهر مشهد با قطار راهی مرز شوند، می‌توانند از قطار‌های کوپه‌ای چهار تخته برای سفر به خرمشهر استفاده کنند که قیمت بلیط آن ۲۷۲ هزار تومان است. گزینه دیگر برای این دسته از زائران خرید بلیط قطار کوپه‌ای شش تخته است که ۱۹۲ هزار تومان خرج دارد. سفر اربعین برای زائران مشهد از مرز خسروی کوتاه‌تر به نظر می‌رسد. زائرانی که بخواهند از این مرز راهی کربلا شوند، می‌توانند بلیط قطار مشهد همدان بخرند که از نوع کوپه‌ای چهار تخته است و قیمت آن حدود ۲۰۰ هزار تومان در نظر گرفته می‌شود.

زمان پیش‌فروش بلیط و تاریخ حرکت قطار‌های اربعین

قطار‌های اربعین امسال از ۱۵ تا ۳۰ مهر زائران را از شهر‌های مبدا به شهر‌های مرزی و بالعکس منتقل می‌کنند. باید توجه داشته باشید که اربعین امسال ۲۰ صفر مصادف با شنبه ۲۷ مهرماه است. قرار است بلیط قطار اربعین از پس فردا چهارشنبه سوم مهرماه پیش‌فروش شود. پیش‌فروش بلیط قطار اربعین هم به صورت اینترنتی و هم از طریق آژانس‌های مسافرتی از ساعت ۱۰ صبح روز چهارنشبه انجام خواهد شد.

چند درصد از زائران اربعین با قطار به عراق می‌روند؟

امسال با توجه به اینکه روادید بین ایران و عراق حذف شده و بدون تهیه ویزا صرفا با گذرنامه ایرانی می‌توان به سفر اربعین رفت، پیشبینی می‌شود تعداد زائران ایرانی اربعین افزایش پیدا کند. سال پیش حدود دو میلیون ایرانی در مراسم اربعین شرکت کردند و امسال پیشبینی می‌شود این رقم به حدود سه میلیون نفر برسد.

شرکت راه‌آهن با توجه به افزایش احتمالی تعداد زائران اربعین، ظرفیت قطار‌های اربعین را نسبت به سال قبل افزایش داده. آنطور که مدیرعامل شرکت راه‌آهن در نشست خبری اعلام کرده، امسال روزانه ۵۴ قطار در پانزده روز و در قالب ۸۵۸ رام قطار و ۴۳۶ هزار صندلی پیش بینی شده است که از نظر تعداد قطار ۴۳ درصد نسبت به اربعین پارسال رشد داشته است و ظرفیت جابه‌جایی مسافران نسبت به پارسال ۴۷ درصد افزایش پیدا کرده. با این حساب پیش‌بینی شده امسال حدود ۱۵ درصد زائران اربعین با قطار به مرز‌های عراق بروند.