زمان : 10 Mehr 1398 - 01:38
شناسه : 153867
بازدید : 4927
روایت توئیتری ظریف از اجلاس سران اوراسیا روایت توئیتری ظریف از اجلاس سران اوراسیا

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی در توئیتری از اهمیت اجلاس سران اتحادیه اقتصادی اوراسیا و پیوستن ایران به این اتحادیه گفت.

ظریف نوشت: "با پیوستن ایران به اجلاس سران اتحادیه اقتصادی اوراسیا، و تصویب موافقت نامه تجارت ترجیحی به همراه سایر اعضا، پیشرفت مهمی در ایروان به وقوع پیوست. با کار موازی بر روی کریدورهای مواصلاتی شمال-جنوب و جنوب-غرب، زمینه برای گسترش تجارت منطقه‌ای و تحکیم نقش ما به عنوان کانون حیاتی مواصلاتی فراهم شد."

در سفر حسن روحانی به ارمنستان اعلام شد، ایران به عضویت اتحادیه اقتصادی اوراسیا درمی‌آید. براساس این تصمیم ایران حالا با دست‌های بازتری با قزاقستان، قرقیزستان، روسیه، بلاروس و ارمنستان معامله می‌کند.

رئیس جمهوری اسلامی ایران پس از شرکت و سخنرانی در اجلاس سران اتحادیه اقتصادی اوراسیا و تبیین توانمندی‌ها و ظرفیت‌های گسترده کشورمان برای تعامل اقتصادی با اتحادیه اوراسیا، سه شنبه شب ایروان را به مقصد تهران ترک کرد.

حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی در جریان سفر به ارمنستان، دیدارهای دو جانبه ای نیز با رئیس‌جمهوری و نخست وزیر ارمنستان داشت و در این مذاکرات، راه های گسترش و تعمیق هر چه بیشتر روابط کشورمان با ارمنستان مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

روحانی همچنین در حاشیه اجلاس سران اتحادیه اوراسیا در ملاقات نخست‌وزیر سنگاپور، رئیس جمهوری قزاقستان و رئیس جمهوری روسیه به بررسی روابط دوجانبه و موضوعات مورد علاقه طرفین و مهمترین تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی پرداخت.