زمان : 23 Mehr 1398 - 14:57
شناسه : 154834
بازدید : 5012
شیرینی با طعم کتاب، کار جالب یک شهروند ابرکوهی گفتگو با شیرینی فروش ابرکوهی شیرینی با طعم کتاب، کار جالب یک شهروند ابرکوهی یک شیرینی فروش خوش ذوق ابرکوهی تلاش می کند فرهنگ مطالعه را در بین مشتریانش رواج دهد.

یک شیرینی فروش خوش ذوق در شهرستان ابرکوه، در مغازه ی خود یک قفسه ی کتاب ایجاد کرده و با قرار دادن چند کتاب و امانت دادن آن‌ها به علاقمندان، همشهریان و مشتریانش را به کتابخوانی تشویق می کند. آقای قدیریان، چند ماهی است که در خیابان شهید بهشتی ابرکوه، «کافه قنادی شاهرودی» را با کمک همسرش و با حال و هوای کتاب و کتابخوانی اداره می‌کند.

 

*به نام خدا

من محمد قدیریان هستم. فارغ التحصیل کارشناسی بهداشت محیط از دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد هستم و مدتی هست که در شبکه بهداشت شهرستان ابرکوه مشغول به کارم.

 

*3 سال هست که در کنار کار اداری، به شیرینی سازی و اخیرا در خیابان شهید بهشتی ابرکوه به شیرینی فروشی مشغول هستم.

 

*هدف ما ترویج فرهنگ کتاب خوانی هست که البته پیشنهادش از طرف خانمم بود. چون خانمم علاقه شدیدی به کتاب خواندن داره و از اونجایی که من و خانمم با هم شیرینی فروشی رو اداره می کنیم، این پیشنهاد رو اجرایی کردیم.

 

*سعی کردیم از همه مدل کتاب برای سلایق مختلف توی قفسه کتاب داشته باشیم. در حال حاضر کتابهای رمان، اشعار، مطالب روانشناسی و ....

 

*واکنش مثبتی داشتند و براشون جالب بوده این حرکت... بعضی ها همونجا مشغول مطالعه کردن شدند و بعضی ها همراه خودشون بردند تا سر فرصت مناسب مطالعه کنن.

 

*بله کتاب هم اگه کسی بخواد می تونه ببره و مطالعه کنه و برگردونه تا دیگران هم بتونن استفاده کنن.

 

*بله، به دلیل کوچک بودن فضای مغازه سعی کردیم در حد توان و تا جایی که فضا اجازه بده کتابخانه ی کوچکی راه اندازی کنیم تا بتونیم قدمی برای بالا بردن سطح مطالعه در شهرمستان و شاید حتی در کشور ایجاد کنیم.

 

*این کارها باعث می شه فرهنگ کتاب و کتابخوانی در بین مردم شهر بالا بره... خواستیم با این کار قدم هرچند کوچک در راستای بالا بردن فرهنگ کتاب و کتابخوانی در بین مردم شهرمون برداریم.

 

*همیشه برند شدن، ارزش زیادی رو به همراه خودش داره. وقتی یک کالایی برند میشه و اسم و رسم پیدا می کنه، بهش توجه بیشتری میشه و ارزشش بالاتر می ره. یزد هم با گرفتن این عنوان می تونه در حوزه های فرهنگی توجه بیشتری رو به خودش معطوف کنه و زمینه ساز اتفاقات مثبتی در حوزه فرهنگی در یزد و استان بشه.