زمان : 30 Mehr 1398 - 12:25
شناسه : 155028
بازدید : 8478
مقایسه سئو سایت و تبلیغات گوگل مقایسه سئو سایت و تبلیغات گوگل

یزدفردا:سئو سایت یکی از روش های عمده و پرکاربرد در بازاریابی و تجارت های اینترنتی می باشد، این روش یکی از سرمایه گذاری های ایمن و بلند مدت محسوب می شود که کاربران بسیاری را نیز جذب می کند، اما باید در نظر داشته باشیم که این گزینه تنها روش برای جذب کاربران جستجو نیست.

در مقابل روش های بهینه سازی سایت ها، گزینه تبلیغات گوگل وجود دارد که این روش یکی از روش های کار آمد برای جذب مخاطبان، بازدهی بیشتر یک سایت و یا فروشگاه های اینترنتی به حساب می آید. هردو روش ذکر شده در آمار و در آمد شما می تواند موثر واقع شود، چون هر کاربری که در اینترنت محصولات و خدمات ارائه شده شما را جستجو کند، از مشتری های ثابت شما محسوب می شود.

در این مدل بازاریابی شما به دنبال مشتری نمی روید بلکه مشتری به دنبال شما می آید، پس تنها نیاز دارید که  مطمئن شوید مشتری شما و یا سایت شما را می تواند در موتور جستجوگر پیدا کند که بتوانید محصولات خود را از این روش به فروش برسانید.

جستجو طبیعی بهتر است یا تبلیغات کلیکی در گوگل

صفحات گوگل به دو دسته متفاوت تقسیم می شوند؛

تبلیغات کلیکی گوگل مرتبط با جستجو شما می باشد و ppc نامیده می شود،  جستجو طبیعی  هم از دو بخش تشکیل شده است. بخش اول منابع درآمدی شرکت گوگل و بخش دو محبوبیت در گوگل می باشد.

برای بخش تبلیغات شرکت گوگل، باید مقداری هزینه پرداخت کنیم و جهت اینکه در نتایج طبیعی حضور داشته باشیم رتبه بالایی در گوگل لازم داریم که صفحه سرج شده به صفحه مربوط به شما مرتبط باشد، البته در این زمینه اعتبار نیز اهمیت فراوانی دارد.

بهینه سازی سایت یا سئو چیست؟

سئو به تکنولوژی هایی گفته می شود که موجب شده تا ساختار و محتوای یک سایت مورد پسند و تایید موتور های جستجو گوگل قرار بگیرند. با انجام سئو سایت و بهینه سازی های کاربردی، موتور های جستجو گوگل واکنش های مثبت بیشتری به سایت نشان می دهند، در نتیجه سایت شما بازدهی بهتری خواهد داشت و راه های کسب درآمد را بهتر می کند.

سئو یا seo مخفف عبارت Search Engine Optimization می باشد که به معنای بهینه سازی سایت در موتور های جستوجو گوگل است.

تبلیغات گوگل یا Adwords چیست؟

تبلیغات گوگل یکی دیگر از روش های نمایش سایت شما در موتور جستجو گوگل است. با استفاده از روش های تبلیغاتی در گوگل یک کمپین تبلیغاتی برای سایت خود راه اندازی می کنید. در ازای این تبلیغاتی که شما در سایت خود انجام می دهید گوگل نیز به بالارفتن سایت شما و بهتر شدن نتایج سایت کمک می کند و شما نیز باید مبلغی را در مقابل این امکانات پرداخت کنید.

در ازای هر کلیکی که بر روی لینک سایت شود از حساب شما یک مبلغ مشخص کم می شود. بعضی از مدیران وب سایت ها مهلتی برای انجام عملیات سئو و بهینه سازی وب سایت خود را ندارند و یا اینکه قصد دارند که در کوتاه ترین زمان ممکن رتبه سایت و آمار آن را بالا ببرند که در نتیجه تصمیم می گیرند از تبلیغات گوگل استفاده نمایند. تبلیغات گوگل یک مزیت خوبی که دارد این است که دارنده سایت دیگر زمانی را برای بالا رفتن رتبه سایت از دست نمی دهد.

برای این که سایت شما با یک کلمه کلیدی مشخص بالا بیاید مقداری هزینه بابت آن پرداخت می کنید که هزینه هر کلیک بر روی لینک سایت شما نیز مشخص است . گوگل تا ۳۰۰ کلیک بر روی لینک برای تبلیغ سایتتان اجازه می دهد، بعد از تمام شدن این بودجه سایت شما در نتایج جستجو نمایش داده نمی شود  تا اینکه به صورت مجدد تبلیغات را شارژ کنید.

تبلیغات گوگل یکی از روش های موقت و پرهزینه برای تبلیغات یک سایت به حساب می آید. اما سئو سایت یکی از روش های طولانی مدت می باشد که  دارنده سایت نیز تنها یکبار هزینه بهینه سازی سایت را پرداخت می کند و می تواند سایت خود را در گوگل اعتبار دهد و در نتایج جستجو با یک رتبه خوب نمایش داده شود. این دو روش هیچ دخالت و یا شباهتی به یکدیگر ندارد و شما می توانید به طور همزمان از دو روش تبلیغاتی استفاده کنید و سایت خود را به بالاترین رتبه ممکن در موتور جستجو برسانید.

 

بهترین روش تبلیغاتی برای شما چیست؟

در صورتی که بودجه کافی برای متمرکز شدن بر روی این دو روش را ندارید تنها لازم است که زمان و هدفی را که دارید به درست ترین شکل ممکن مشخص کنید و بهترین تصمیم را بگیرید. اگر قصد دارید با سریع ترین زمان درآمد زایی کنید و یا مخاطبان جدیدی را بدست آورید بهترین روش تبلیغات گوگل است.

اگر در زمان های مختلف بازار کار شما متفاوت است می توانید از گوگل ادوردز استفاده کنید چون مناسب ترین روش برای شما می باشد و می توانید با سرعت و بدون تاخیر برای سایت خود بازدیدکننده پیدا کنید، همچنین هر زمان که بخواهید تبلیغات را متوقف کرده و دوباره فعال نمایید. بطور مثال اگر یک فروشگاه اینترنتی فروش پوشاک را در نظر بگیریم  در ماه های نزدیک به ایام خاص این فروشگاه ها بازار بهتری دارند که تبلیغات گوگل نیز می تواند یکی از روش های جذب مخاطب بیشتری باشد.

کسانی که علاقه مند به داشتن یک سایت هستند برای عملکرد بهتر سایت باید در نظر داشته باشند که با داشتن یک سئوی درست، موفق به انجام این کار می شوند، چراکه کاربران به نتایج طبیعی جستجو گوگل بیشتر از تبلیغات اعتماد خواهند کرد.

در صورتی که قصد داشته باشید سایت خود را بر روی یک کلمه کلیدی متمرکز کنید تا سود بیشتری را برای شما به همراه داشته باشد بهتر است از روش گوگل ادوردز استفاده نمایید و تبلیغات خود را بر روی یک کلمه کلیدی شروع کنید، همچنین اگر خواستید که سایت خود را بر روی چندین کلمه کلیدی متمرکز نمایید که با سرچ های مختلف به سریع ترین زمان ممکن سایت شما نمایش داده شود کافیست از سئو استفاده کنید که با این مهم اعتبار سایت خود را هم افزایش خواهید داد.

به طور تقریبی یک آماری بین ۲۰ الی ۳۰ درصد از کاربران در زمان جستجو بر روی تبلیغاتی کلیک می کنند که واقعی باشد. در”

اکثر کشور ها بسیاری از کاربران تفاوت بین تبلیغ های دروغین و یا جستجوهای طبیعی را نمی دانند.

آیا می دانید هزینه سئو و تبلیغات گوگل چقدر است؟

با استفاده از روش گوگل ادوردز بر حسب تعداد کلیک های که بر روی لینک سایت شما شود هزینه تبلیغات و یا سئو سایت پرداخت می شود، ولی در کل بستگی به رقبای شما دارد که باید چه میزان تلاش کنید تا سایت شما رتبه بالاتری بگیرد. در صورتی که رقیب شما یک مقدار مشخصی را بابت هر کلیک پرداخت کند شما ترجیحا باید یک مقدار بالاتری را هزینه کنید که بتوانید در بالاترین نقطه موجود قابل رویت باشید. مقدار هزینه بابت هر کلیک برای سایت شما متغیر است و شما می توانید خود میزان آن را مشخص نمایید.

باید توجه داشته باشید که شما هزینه پرداختی را به طور کلی پرداخت خواهید کرد.

اولین مسئله ای که در سئو یک سایت مهم است این است که این کار چه کسی می خواهد انجام بدهد؟ شخص خاصی را مد نظر دارید و یا می خواهید این کار را به یک شرکت واگذار کنید و یا اینکه خودتان مسئولیت این کار را بر عهده داشته باشید.

اگر قصد داشته باشید مسئولیت این کار را به شرکتی بسپارید که کار را اصولی انجام دهد و مسائلی مثل سئو کلاه سیاه و یا کارهای غیر اخلاقی که ممکن است برای سایت شما دردسر ایجاد نکند را به آنها واگذار کنید، در قبال آن شما هزینه ای پرداخت خواهید کرد. هزینه ای که می خواهید پرداخت کنید به کلمه کلیدی، تعداد آن و سختی کلمه کلیدی بستگی دارد، که پس از این موارد با پرداخت هزینه ای می توانید از بالا ماندن و میزان رتبه سایت در گوگل اطمینان حاصل کنید.

شما باید هر روز در زمینه ای که سایت فعالیت دارد مقداری تولید محتوا انجام دهید تا گوگل شما را به عنوان یک سایت بروز و فعال بشناسد و یا در کلمات کلیدی مختلفی رتبه بدست آورید.

در صورتی هم که بخواهید خود این کار را انجام دهید تنها کافیست به سه مسئله آگاه باشید؛

برای انجام یک سئو مستقل بیشتر از هزینه مالی، نقطه نظر زمانی مهم است. در صورتی که علاقه مند به سئو مستقل هستید پیشنهاد ما به شما مراجعه به مقالات و وبلاگ های مختلف است.

 

چگونه یک انتخاب مطمئن داشته باشیم

یک سئوی خوب در زمان طولانی و تمرکز بر روی کلمات درست تاثیر گذار است، این موضوع در تبلیغات گوگل ادوردز نیز عمل می کند. اگر به تبلیغات در گوگل اعتماد ندارید می توانید به طور امتحانی یک کمپین برای خود راه اندازی کنید و میزان بازدهی آن را نیز مشاهده کنید، که برای این کار می توانید با صرف زمان کوتاهی و استفاده از گوگل آنالیتیکس که یکی از ابزارهای تحلیل گوگل می باشد میزان بازدید کاربران از سایت شما توسط تبلیغات را مشاهده کنید و یا چقدر توانسته برای شما مفید و سودمند واقع شود. پس بنابراین نتیجه می گیریم که تبلیغات برای درآمدزایی بسیار مفید است.

سخن پایانی

باید با توجه به برنامه بازاریابی و هدفی که دارید یکی از دو گزینه سئو و یا تبلیغات گوگل را انتخاب نمایید که سایت شما در موتورهای جستجو نمایش داده شود. سئو یکی از بهترین روش های ممکن برای بازاریابی طولانی است و نیازمند صبر و حوصله می باشد، که علاوه بر این موارد هزینه آن نیز کمتر، تضمینی و دارای اعتبار است، در صورتی که استفاده از گوگل ادوردز روشی سریع برای جذب مخاطبان بیشتر ولی می تواند پر هزینه باشد.

پس از تحریمات بین المللی که از ایران شد در چند سال گذشته تبلیغات گوگل برای ایرانیان ممکن نیست و شما نمی توانید در گوگل تبلیغاتی انجام دهید و یا نیازمند واسطه هستید که بتوانید به حساب های گوگل ادوردز دسترسی داشته باشید.