زمان : 02 Aban 1398 - 00:02
شناسه : 155094
بازدید : 6676
حوادث کوتاه از کشور حوادث کوتاه از کشور

دستگیری 3 شرور مسلح
زاهدان – خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان گفت: سه مرد جوان و دارای سابقه شرارت در پی نزاع دسته جمعی مردی جوان را با شلیک گلوله سلاح گرم مجروح کرده و از محل متواری شدند.
سرتیپ محمد قنبری اظهار داشت: پلیس پس‌از یکسری تحقیقات مخفیگاه این سه جوان شرور را که دائم محل اختفایشان را تغییر می‌دادند شناسایی و در اقدامی ضربتی و غافلگیرانه آنان را پیش از هرگونه اقدام خطرناکی در یکی از محلات حاشیه شهر زاهدان دستگیر کردند.
وی با اشاره به کشف چهار قبضه قمه بزرگ، یک قبضه قمه کوچک و یک عدد فشنگ شکاری از مخفیگاه متهمان گفت: تیراندازی منجر به جرح، حمل سلاح سرد، سرپیچی و تمرد از قانون، درگیری‌های متعدد منجر به جرح با شهروندان از جمله شرارت‌های این متهمان است که در دستگاه‌های قضایی و امنیتی به ثبت رسیده است.
دستگیری سارقان حرفه‌ای
اهواز – خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی اهواز گفت: 108 سارق حرفه‌ای و سابقه‌دار با ۱۶۴ فقره انواع سرقت، در شهرستان اهواز شناسایی و دستگیر شدند.
سرهنگ محسن دالوند افزود: مأموران انتظامی با اقدامات تخصصی و اطلاعاتی ۱۰۸ سارق حرفه‌ای و سابقه‌دار، یک سارق به عنف، ۹ خرده‌فروش مواد مخدر و ۲ عامل تیراندازی را شناسایی و پس از هماهنگی با مراجع قضایی در چند عملیات در مخفیگاهشان دستگیر کردند.
وی ادامه داد: ماموران انتظامی همچنین دو هزار و ۱۸ گرم انواع مواد مخدر، ۶۴ جام قلیان، مقادیری اموال سرقتی و تعداد ۲۸ عدد فشنگ سلاح جنگی کشف و ضبط کردند.
وی گفت: در این راستا ۱۰۷ موتورسیکلت و ۵۹ خودروی سرقتی توقیف شد.
تصادف مرگبار
اراک - خبرنگار کیهان: براثر برخورد یک دستگاه کامیون بنز با یک دستگاه خودرو سواری ال 90 در محور قدیم ساوه - همدان سه نفر جان باختند.
در این سانحه رانندگی که به علت تجاوز به چپ خودروی سواری ال90 اتفاق افتاده است، دونفر نیز مصدوم شدند که توسط نیروهای امدادی به مرکز درمانی شهید مدرس ساوه انتقال داده شدند.
مرگ بر اثر گازگرفتگی
اردبیل – خبرنگار کیهان: معاون اجتماعی فرمانده انتظامی استان اردبیل گفت: بدنبال گزارش یک مورد گاز گرفتگی و بررسی‌های به عمل آمده مشخص شد زن 20 ساله فوت کرده است.
سرهنگ کریم نوری، افزود: متوفی که ساکن محله آراز علی بود هنگام استحمام به علت استنشاق گاز منواکسید کربن دچار گاز گرفتگی شد و جان خود را از دست داد.
وی اضافه کرد: جنازه متوفی به پزشکی قانونی جهت اقدامات قانونی تحویل شد.
 سرقت تحت پوشش مسافرکشی
رشت – خبرنگار کیهان: رئیس‌پلیس آگاهی استان از دستگیری باند سارقان تحت پوشش مسافرکش در رشت خبر داد.
سرهنگ  رحیم شعبانی گفت: کارآگاهان پلیس آگاهی با انجام تحقیقات گسترده و شبانه روزی سه متهم را که با یکدیگر اقدام به سرقت از مسافران می‌کردند ، شناسایی و دستگیر کردند.
وی تصریح کرد: شیوه کار سارقان به این شکل بود که با یک دستگاه خودرو پژو ۴۰۵ ابتدا مالباختگان را تحت عنوان مسافر سوار کرده و سپس در مسیر راه با تهدید گوشی تلفن همراه و وجه نقد آنها را سرقت و وی را پیاده می‌کردند و متواری می‌شدند.
شعبانی گفت: در بازرسی از خودرو متهمان پنج دستگاه گوشی تلفن همراه سرقتی، یک عدد چاقو، یک عدد داس و ۱۸ گرم موادمخدر از نوع شیشه کشف شد.
قاچاق سوخت
زاهدان – خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی شهرستان نیمروز از توقیف کامیون حامل سوخت قاچاق در این شهرستان خبر داد.
سرهنگ علی میر، گفت: تیم‌های یگان تکاوری 107 شهرستان نیمروز هنگام کنترل خودروهای عبوری در محور نهبندان – زاهدان به یک کامیون مشکوک که پس از بازرسی از آن مقدار 10 هزار لیتر گازوییل قاچاق کشف و ضبط کردند.
وی اضافه کرد: در این رابطه راننده کامیون به همراه خودرو مربوطه توقیف شد.
واژگونی خودرو
قزوین – خبرنگار کیهان: براثر واژگونی یک دستگاه خودروی سواری پژو 405 در محور «بوئین زهرا به ساوه»، راننده خودرو به علت شدت جراحات وارده در دم فوت کرد.
سرهنگ نصراله بیگلری، افزود: در بررسی صورت گرفته مشخص شد یک دستگاه خودروی سواری پژو 405 در حال تردد در این مسیر بوده که از جاده منحرف و واژگون شده است.
وی اضافه کرد: علت حادثه  از سوی  کارشناس تصادفات در حال بررسی  است.
ناکامی قاچاقچیان سوخت
یزد – خبرنگار کیهان:  رئیس‌پلیس آگاهی استان، از کشف سوخت قاچاق در این استان خبر داد.
سرهنگ «محمدرضا حناساب» افزود: ماموران اداره مبارزه با قاچاق کالا پلیس آگاهی استان یزد هنگام گشت زنی در محور «یزد به مهریز» به یک دستگاه نفتکش «اسکانیا» مشکوک شدند.
وی اضافه کرد: در بازرسی از این خودرو که از یزد عازم زاهدان بود 30 هزار لیتر گازوئیل قاچاق کشف که کارشناسان ارزش آن را یک میلیارد و 970 میلیون ریال برآورد کردند.
حناساب تصریح کرد: در این خصوص یک متهم دستگیر و به مراجع قانونی معرفی شد.
مرگ خاموش
تبریز - خبرنگار کیهان: بر اثر مسمومیت گازی یک زن 65 ساله در شمس آباد تبریز جان خود را از دست داد.
بر اثر حادثه نشت گاز در یک خانه مسکونی 10 نفر از ساکنان این خانه مسموم شدند که یکی از آنها در بیمارستان جان خود را از دست داد.
مصدومین این حادثه در دو بیمارستان امام‌رضا(ع) و سینا شهرستان تبریز بستری شدند.
شکار شکارچی
بوشهر – خبرگزاری صدا و سیما: ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان بندرلنگه پنج متخلف زنده گیری پرندگان شکاری را دستگیر کردند.
فرمانده یگان حفاظت محیط زیست شهرستان بندرلنگه گفت: 10 کمین گاه زنده گیری پرندگان شکاری هم شناسایی و تخریب شد .
سامان قاسمی افزود: هفت بهله دلیجه، 13 قطعه بلبل خرما، 11 قطعه قمری، چهار بهله لیل ، سه قطعه یاکریم و 18 رشته تور مخصوص زنده گیری و تجهیزات زنده گیری پرندگان کشف شد.
توقيف لنج
سرویس شهرستانها: فرمانده درياباني استان هرمزگان از شناسايي و توقيف يک لنج تجاري حامل انواع کالاي قاچاق در شهرستان ميناب خبر داد.
سرهنگ حسین دهکی، افزود: مرزبانان در بازرسي از این لنج مقدار 840 کيلوگرم برنج، 49 حلقه لاستيک، 385 دستگاه تلويزيون، 336 تکه ظروف آشپزخانه، 145 دستگاه کولر، 197 دستگاه ماشين لباسشويي، 325 دستگاه جاروبرقي، 24 هزار قوطي نوشيدني، 106 تخته پتو، 7 دستگاه فريزر، 30 دستگاه پنکه، 200 عدد فيلتر روغن، 116 دستگاه يخچال، 30 قلم لوازم بهداشتي، 4 هزار و 500 کيلوگرم بادام زميني،250 دستگاه آبگرمکن، 121 قلم لوازم تحرير و 470 رشته لامپ قاچاق کشف کردند.
وی با اشاره به دستگیری یک قاچاقچی، تصريح کرد: کارشناسان ارزش ریالی محموله کشف شده را 50 میلیارد ریال برآورد کردند که پس از تشکیل پرونده تحویل مراجع ذی صلاح شدند.