زمان : 03 Aban 1398 - 21:53
شناسه : 155144
بازدید : 7629
وقتی مدیرکل مجبور به دفاع از دیدار انتخاباتی نماینده ای می شود وقتی مدیرکل مجبور به دفاع از دیدار انتخاباتی نماینده ای می شود مجید امامی

یزدفردا "مجید امامی:داستان از انجایی شروع شد که کمال دهقانی نماینده مردم شریف تفت و میبد به بازدید از مجتمع غیرانتفاعی امام حسن مجتبی می رود ، مجتمعی که زیر نظر حاج آقا سلطان زاده   که در هفته های اخیر مواردی  را علیه مدیر کل آموزش و پرورش مطرح کرده و مدیر کل نیز نسبت به پاسخگویی در هفته گذشته اقدام و راه را برای شکایت از ایشان باز گذاشته است.

آنچه که در این میان عجیب به نظر می رسد بیانیه دفتر این نماینده که بی اطلاعی آنها در آن موج می زند و سپس دفاع  مدیر کل آموزش و پرورش است!!

در بیانیه دفتر این نماینده آمده است که :

1-  نماینده مزبور برای چهار سال انتخاب شده است و تا آخرین روز به فعالیت خود ادامه می دهد و این در حالی است که فعالیت های انتخاباتی این نماینده در یکسال انتهایی بسیار مشهود است به گونه ای که علیرغم انتشار در کانال یزدفردا جوابی از سوی وی صورت نگرفته که چگونه کانال این نماینده از تعداد زیر هزار نفر به ناگاه به بالای چهار هزار نفر رسیده و همچنین ایشان در سه سال گذشته چند مصاحبه در خصوص مسائل استان و حوزه انتخابیه خود داشتند و نسبت مصاحبه های ایشان در خصوص مسائل بین المللی به مسائل استانی و حوزه داخلی ایشان چقدر است.

2- گویا آقای نماینده و دفتر ایشان اخبار را دنبال نمی کنند،حتی اخبار کانال خود نماینده .کمال دهقانی اظهار داشته که آبرسانی در مدت سه سال به روستاهای حوزه ایشان انتقال می یابد که دو سوال اساسی مطرح :

1-وزیر نیرو در نامه ای اظهار داشته که مدیران کل نظارت داشته باشند تا به زبان ساده نمایندگان وعده های انتخاباتی از جنس آبرسانی و برق رسانی  را نداشته باشند.

2- پروژه آبرسانی به روستاها از پروژه های دولت می باشد که که به تمام روستاها تا پایان دولت که مدت دوسال می باشد ابرسانی نماید و حال این موضوع چگونه به نماینده ارتباط پیدا می کند که دهقانی و دفترش مدام از آن سخن می گویند.

اگر صرفا منظورشان تصویب مجلس باشد که وی یک رای دارد و در کل این یک رای در تصویب و عدم تصویب آن تاثیری ندارد واین یک رای نیز یک رای از 290رای  بوده در عین اینکه بعید میدانیم این 290نماینده که هیچ ،کمتر ایرانی است که با این طرح مخالفتی داشته باشد.

3- در این بیانیه آمده است که دهقانی رییس کمیته روابط امور خارجی و رییس فراکسیون مناطق آزاد می باشند که در این صورت ایشان  بفرمایند موضع ایشان به عنوان ناظر بر این مناطق در خصوص انتصابات دختر علیزاده و پسر عارف در این مناطق چه بوده و چه واکنشی را در این خصوص نشان داده اند. و در خصوص برجام موضع ایشان چه بوده و چه شده است .آیا به مانند رییس جمهور معتقدند که راه نجات کشور از برجام می گذرد؟

4-اگرچه نمایندگان مجلس به دهقانی به عنوان ناظر بر مدارس غیر انتفاعی استان رای داده اند ولی هدف ، نظارت بر اجرای قوانین بر این مدارس علی القاعده باید منظور نظر بوده باشد و دیدار ایشان با فردی که بدون هیچ سمتی اقدام به نامه نگاری به  مدارس می کرده و تخلفات آشکار آن زبانزد است نشان می دهد که ایشان از حاشیه ها خبر نداشته که به عنوان رییس مجمع نمایندگان استان جای سوال دارد و بهتر بود به عنوان ناظر ابتدا به جمع آوری اطلاعات اقدام و سپس به انتخاب بازدید مدارس می پرداخت.

5- انجام وظیفه ای که مردم به آن رای داده اند به نظر می رسد طبیعی باشد و از ذات آن مسئولیت، اینکه دفتر ایشان خاطرنشان کرده اند که ایشان در حال انجام وظایف خود هستند جای بسی تعجب است (فارغ از صحیح بودن با نبودن آن)

6-آنچه باعث دلسردی مردم شده است ناتوانی در انجام مسائل کشور و تصمیم گیری های ناصحیح است رسانه ها در انجام وظیفه خود تمام تلاش خود را به کار گرفته اند و در این مسیر کانال توفان از سر دلسوزی و در مسیر اطلاع رسانی و آگاهی از مسائل اقدام به انتشار آن مطلب نموده است.

در پایان باید ازدفاع  مدیر کل آموزش و پرورش نیز تشکر نمود که متواضعانه اقدام به تحسین عمل نماینده قبل از ورودبه مدرسه نموده اند(دم در مدرسه)  چرا که به رسم دیپلماتیک اطلاع دادن روز قبل از سوی نماینده و یا به نحو صحیح تر چند روز قبل از سوی دفتر نماینده روال طبیعی هر بازدید و دیداری است.


مگر اینکه نماینده از همه حواشی با خبر بوده و به منظور اقدامات قانونی چنین عملی را انجام داده باشد که باید منتظر ماند و دید این بازدید جز عکس هایی با خنده و گزارشی انتخاباتی و به منظور پر نمودن عریضه نظارت بر مدارس غیر انتفاعی ، دستاورد و نتیجه دیگری دارد یا خیر؟

 -میبد