زمان : 06 Aban 1398 - 20:50
شناسه : 155211
بازدید : 13217
فاکس نیوز اعلام کرد: جسد "ابوبکر بغدادی" به دریا انداخته شد+عکس برای رد گمکنی باز هم فاکس نیوز اعلام کرد: جسد "ابوبکر بغدادی" به دریا انداخته شد+عکس
یزدفردا :به گزارش فاکس نیوز ، رئیس جمهور آمریکا ، دونالد ترامپ گفت ، جسد رهبر داعش ابوبکر البغدادی ، که شنبه شب در یک عملیات نظامی آمریکا کشته شد ، در دریا دفن شد. 
به گزارش یزدفردا به نقل از  فاکس نیوز ، پیکر رهبر داعش ابوبکر البغدادی که شنبه شب در یک عملیات نظامی آمریکا کشته شد ، در دریا دفن شد.

رئیس جمهور آمریكا ، دونالد ترامپ تأیید كرد كه بغدادی در یك عملیات نظامی توسط نیروهای ویژه آمریكا در مجتمعی كه وی در روستای بریشا در استان ادلب در شمال غربی سوریه پنهان كرده بود ، كشته شد.

ترامپ با اشاره به سوابق خونین رهبر داعش و جنایاتی که وی در سراسر جهان انجام داده است ، با بیان اینکه بغدادی در غم و اندوه گریست و درگذشت ، افزود: جهان پس از کشته شدن اولین مرد تحت تعقیب جهان ایمن تر شده است.

در سخنرانی کاخ سفید ، ترامپ گفت که بغدادی در جریان یورش با انفجار یک جلیقه انفجاری پس از فرار به یک تونل بن بست ، خود را کشت.

وی افزود: تجزیه و تحلیل DNA انجام شده 15 دقیقه پس از مرگ بغدادی مثبت بود.

ترامپ با اشاره به اینکه بغدادی "مردی بیمار و فاسد بود و اکنون او برای همیشه رفته است" ، افزود: دستگیری یا قتل بغدادی اولویت اصلی امنیتی برای دولت آمریکا بود.

 البته روسها با واکنش  «دیمیتری پسکوف»، سخنگوی کرملین نیز اعلام کرد هرگاه خبر آمریکایی‌ها در خصوص کشتن «ابوبکر البغدادی»، سرکرده گروه تروریستی داعش تائید شود، آن‌وقت می‌توان در مورد نیت ترامپ با تروریسم سخن گفت.

بر اساس گزارش رسانه‌های آمریکایی جسد سرکرده داعش که روز شنبه کشته شده به دریا انداخته شد.

به گزارش فارس، دولت آمریکا در حالی روز گذشته مدعی کشته شدن البغدادی شد که از سال ۲۰۱۴ گزارش‌های متعددی در خصوص مرگ بغدادی منتشر شده است. پیش از این وزارت دفاع روسیه اعلام کرده بود که بغدادی در سال ۲۰۱۷ و در نتیجه حمله هوایی نیروهای روس در شهر «رقه» کشته شده است اما با انتشار صدای او در سپتامبر سال ۲۰۱۷ شک و تردیدهای جدیدی درباره مرگ یا زنده بودن رهبر داعش به وجود آمد.

«دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا هم عصر روز یکشنبه در یک نشست خبری در کاخ سفید از کشته شدن البغدادی خبر داد.

«دیمیتری پسکوف»، سخنگوی کرملین نیز اعلام کرد هرگاه خبر آمریکایی‌ها در خصوص کشتن «ابوبکر البغدادی»، سرکرده گروه تروریستی داعش تائید شود، آن‌وقت می‌توان در مورد نیت ترامپ با تروریسم سخن گفت.

آمریکا سال 2011 و زمانی که مدعی کشتن «اسامه بن لادن» سرکرده گروه القاعده درپاکستان شد نیز جسد وی را به دریا انداخت.

به گزارش یزدفردا "سی ان ان گزارش داد :

بغدادی ممکن است توسط ارتش آمریکا در دریا دفن شود

رابرت اوبراین ، مشاور امنیت ملی کاخ سفید درباره "ملاقات با مطبوعات" NBC گفت که او انتظار داشت که ایالات متحده پروتکل مشابه اسامه بن لادن را دنبال کند. رهبر القاعده در یورش 2011 در پاکستان توسط نیروی دریایی ایالات متحده کشته شد و در دریا دفن شد.

اوبراین با ظاهر شدن در "ملاقات مطبوعات" گفت: جسد بغدادی به درستی از بین خواهد رفت. 

اوبراین در پاسخ به این سؤال كه آیا ایالات متحده پروتكلی مشابه بن لادن را دنبال خواهد كرد ، گفت: "انتظار دارم این طور باشد.