زمان : 13 Aban 1398 - 07:05
شناسه : 155344
بازدید : 4074
 پیام فرماندارمیبد به مناسبت فرارسیدن یوم‌الله سیزده آبان پیام فرماندارمیبد به مناسبت فرارسیدن یوم‌الله سیزده آبان فرماندارمیبد به مناسبت فرارسیدن یوم‌الله 13 آبان در پیامی از همه اقشار مختلف مردم، اصناف و کسبه، اساتید و مسئولین، روحانیت و طلاب، دانش آموزان و دانشجویان دعوت کرد تا با حضور در راهپیمایی این روز بزرگ، هرچه می‌توانند بر سر استکبار جهانی فریاد بکشند.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری میبد، متن پیام کامل «حسین فلاح» فرماندارمیبد به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم

سیزده آبان که یادآور سه رویداد مهم، تبعید امام به ترکیه در سال 43، به شهادت رساندن دانش آموزان در سیزده آبان 57 و تسخیر لانه جاسوسی امریکا در 13 آبان 58 از سوی دانشجویان پیرو خط رهبری، در تاریخ ملت ایران است؛ نشانه فروپاشی قدرت پوشالی امریکا و استکبار غرب است.

در این رویدادهای مهم تاریخی، چهره منحوس و پلید آمریکایی‌ها در تحمیل قانون کاپیتولاسیون به ملت ایران از سوی امام رحمه‌الله علیه افشاء شد و رژیم منحوس پهلوی که تاج‌وتخت را درخطر می‌دید امام را به ترکیه تبعید کرد.

این در حالی بود که‌موجی از تظاهرات دانش آموزان که در اطراف دانشگاه تهران در مقابل این اقدام رژیم، به وقوع پیوست، مأموران رژیم پهلوی، کشتاری از دانش آموزان را رقم زدند که این روز به‌عنوان روز دانش‌آموز و روز ملی مبارزه با استکبار جهانی ماندگار شد.

دانشجویان پیرو خط امام هم آرام ننشستند و سفارت امریکا در تهران را که به‌واقع لانه جاسوسی بود تسخیر کردند.

و امروز بعد از گذشته سه دهه از آن دوران، و نگاه به کارنامه پر از جنایت و کشتار آمریکایی‌ها در منطقه غرب آسیا و عراق و افغانستان و سوریه به‌وضوح روشن است که آمریکایی‌ها هرجایی از دنیا پا بگذارند جز تجاوز و کشتار و غارت منابع و معادن و نفت چیزی برجا نمی‌گذارند.

و اینک در آستانه یوم‌الله سیزده آبان از همه اقشار مختلف مردم، اصناف و کسبه، اساتید و مسئولین، روحانیت و طلاب، دانش آموزان و دانشجویان دعوت می‌کنیم تا با حضور در راهپیمایی این روز بزرگ، که از ساعت 9 صبح تا 11 در مقابل اداره آموزش‌وپرورش برگزار خواهد شد، هرچه می‌توانند بر سر استکبار جهانی فریاد بکشند.