زمان : 13 Aban 1398 - 22:29
شناسه : 155361
بازدید : 3864
تاکید مجدد استاندار یزد بر فعال تر شدن خانه احزاب یزد تاکید مجدد استاندار یزد بر فعال تر شدن خانه احزاب یزد استاندار یزد برای دومین بار در 6 ماه اخیر گفت: باید خانه احزاب فعالتر و از ظرفیت آن استفاده بهتر و بیشتری شود.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، «محمد علی طالبی» در نشست هم اندیشی با روسا و دبیران احزاب و تشکل‌های سیاسی استان و پس از استماع سخنان نمایندگان احزاب با بیان اینکه به احزاب و فعالیت آنها باور دارم افزود: تعداد جلسات تشکیل شده با احزاب کم بوده و از مسئولان امر می خواهم زمینه برگزاری جلسات بیشتر را فراهم کنند چرا که کسب نظرات از سوی آنها بسیار حائز اهمیت است.


گفتگو به عنوان محور فعالیت های حزبی باشد


استاندار یزد ادامه داد: استان یزد ظرفیت قرار دادن گفتگو به عنوان محور فعالیت های حزبی و سیاسی را دارد و با این ظرفیت می توان زندگی مردم را در حوزه های مختلف سیاسی، اجتماعی و اقتصادی بهبود داد.
طالبی با بیان اینکه باید خانه احزاب را فعالتر کنیم افزود: گرچه کمبودهایی هست که باید به صورت جدی تری به آن بپردازیم اما امکاناتی همچون ساختمان خانه احزاب وجود دارد که باید استفاده بهینه ای از آن صورت بگیرد.
وی با استقبال از پیشنهاد حضور نماینده احزاب در برخی جلسات استان گفت: حضور احزاب در جلسات و کارگروه ها فرصت بسیار خوبی برای مدیران جهت استفاده از نظرات و دیدگاه های افراد صاحب نظر است.
بالاترین مقام اجرایی استان با اشاره به لزوم اهمیت دادن به افراد فعال در احزاب عنوان کرد: در استانداری محدودیتی برای به کارگیری افرادی که فعالیت حزبی دارند نیست و بالعکس افراد با فعالیت حزبی، کار گروهی را خوب می شناسند و می توانند در استانداری موفق باشند.
استاندار با اشاره به انتقاد یکی از فعالین حزبی در خصوص طولانی بودن روند اخذ مجوزهای لازم برای گردهمایی احزاب گفت: در این برهه احزاب نیاز به برگزاری نشست های متعدد دارند و بنده از افراد مسئول در حوزه صدور مجوز برگزاری گردهمایی های احزاب می خواهم این مجوزها را در سریعترین زمان ممکن صادر کنند.


برنامه های سفر رئیس جمهور می تواند به شتاب توسعه استان کمک کند


استاندار با بیان اینکه در آستانه سفر رئیس جمهور به یزد هستیم، گفت: یزد همواره مهمانان خود را به شایستگی میزبانی کرده و از احزاب نیز انتظار داریم در میزبانی شایسته از رئیس جمهور که در شرایط سخت کنونی سکان اداره کشور را در دست دارد، مشارکت فعالانه ای داشته باشند.
وی با بیان اینکه برنامه های این سفر می تواند به شتاب توسعه در استان یزد کمک کند، ادامه داد: به همین جهت در زمینه آشنایی با دغدغه های مردم از آنها نظرخواهی کردم که باعث شد به صورت مستقیم با دیدگاه آنها آشنا شوم و همچنین به مدیران استانداری توصیه کرده ام که مدل های ارتباط مستقیم اینچنینی را در دستور کار خود قرار دهند.
استاندار در خصوص نتایج مصوبات سفر قبلی رئیس جمهور به یزد گفت: گزارش مصوبات سفر قبلی از طریق صدا و سیما ارائه خواهد شد اما در خصوص مصوبات سفر آتی رییس جمهور هنوز جمع بندی نداشته ایم و قرار است تیم استان در تهران با برگزاری جلسات چند جانبه با بانک ها و ادارات مختلف و نهاد ریاست جمهوری به جمع بندی نهایی برسند.
وی افزود: امیدوارم با حضور پرشور مردم میزبانی شایسته از رئیس جمهور صورت بگیرد.
طالبی با اشاره به ورود جدی استانداری برای توسعه مناطق محروم گفت: نگاه ما توسعه متوازن در سطح استان است و به بحث توسعه مناطق محروم و کمتر برخوردار بصورت جدی ورود کرده ایم اما این موضوع زمان بر بوده و نیاز به بسترسازی و ریل گذاری و کارهای زیربنایی دارد که مشغول این کار هستیم.


دستور اکید استاندار برای عدم دخالت دولتی ها در انتخابات


استاندار یزد با اشاره به نزدیک بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی، گفت: از الزامات مشارکت حداکثری فراهم ساختن امکان ورود همه سلایق پایبند به نظام در  انتخابات است و این مشارکت حداکثری نیاز شرایط داخلی و بین المللی حال حاضر کشور می باشد.
بالاترین مقام اجرای استان افزود: مجریان انتخابات و نهاد‌های نظارتی وظیفه دارند در تحقق مشارکت حداکثری مردم نقش آفرین باشند و ما به عنوان مجریان انتخابات از حضور هر گروه، چهره و شخصی که گرمابخش انتخابات باشد، استقبال می‌کنیم.
طالبی گفت: صراحتا اعلام می کنم مدیران یا کارمندان دولتی نباید به نفع نامزدها دخالتی داشته باشند و هر کس کوچکترین مصداقی در این زمینه پیدا کرد به من اعلام کند تا برخورد کنم.


اجازه بدهیم مردم آزادانه نقد کنند


استاندار یزد در خصوص دلیل جوابیه ندادن به انتقادات طی ماه های اخیر گفت: فضای نقد بسیار ارزشمندتر است و باید اجازه بدهیم مردم آزادانه حرفهایشان را بزنند و جوابیه مداوم به این انتقادات ممکن است فضای نقد را بر صاحبنظران تنگ کند.
طالبی ادامه داد: از بسیاری از نقدها استفاده کرده و در جهت بهبود امور به کار بسته ام.

وی با اشاره به اینکه من همواره خود را چه در فضای مجازی و حقیقی ملزم به پاسخگویی می دانم، ادامه داد: فعالان سیاسی و اجتماعی قبل از انتقاد می توانند دلیل مسائل را از بنده جویا شوند تا نقدشان دقیقتر شود.