زمان : 21 Aban 1398 - 10:09
شناسه : 155465
بازدید : 3347
افتتاح ۱۰ پروژه صنعت آب و برق یزد به ارزش ۴۷۵ میلیارد تومان با دستور رئیس‌جمهور افتتاح ۱۰ پروژه صنعت آب و برق یزد به ارزش ۴۷۵ میلیارد تومان با دستور رئیس‌جمهور ۱۰ پروژه صنعت آب و برق استان یزد به ارزش ۴۷۵ میلیارد تومان هم‌زمان با سفر استانی دولت به این استان، با دستور رئیس‌جمهور از طریق ارتباط ویدئو کنفرانس توسط وزیر نیرو افتتاح و کلنگ‌زنی شد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن روحانی در مراسم افتتاح هم‌زمان پروژه‌های صنعت آب و برق استان یزد طی سخنانی اظهار داشت: هم‌اکنون پویشی با عنوان #هر هفته_الف_ب_ایران در وزارت نیرو شکل‌گرفته است که براساس این پویش مقررشده در نیمه دوم امسال 227 پروژه مهم صنعت آب و برق با اعتباری بالغ‌بر 33 هزار میلیارد تومان به بهره‌برداری برسد.

رئیس‌جمهور تاکید کرد: به تعبیری هر هفته به طور متوسط یک هزار میلیارد تومان پروژه آب و برق در کشور افتتاح خواهد شد که این مهم حاصل تلاش‌ تمامی کارمندان و کارگران صنعت آب و برق است.

وی با تاکید بر اینکه تحول بسیار بزرگی در کشور در حال رخ دادن است، بیان کرد: این دستاوردها در شرایطی محقق شده که دولت همواره در شرایط تحریم بوده است ولی در سایه تلاش، کمک و فداکاری مردم، کارمندان و کارگران، طراحان و کارآفرینان توانسته‌ایم پیشرفت ارزشمندی در این زمینه داشته باشیم.

وزارت نیرو هم اکنون 136 پروژه مهم در دست اجرا دارد

همچنین در این مراسم رضا اردکانیان نیز با اشاره اینکه وزارت نیرو هم اکنون 136 پروژه مهم در دست اجرا دارد، گفت: این پروژه‌ها با اعتباری بالغ بر دو هزار و 178 میلیارد تومان در حال اجراست و نقش مهمی در توسعه هر چه بیشتر استان یزد خواهند داشت.

وزیر نیرو افزود: همچنین در جریان سفر رئیس‌جمهور به استان یزد نیز 472 میلیارد تومان پروژه صنعت آب وبرق افتتاح و یا عملیات اجرایی آن‌ها آغاز خواهد شد.

وی تاکید کرد: برای اولین بار در کشور با استفاده از این سیستم مالی توانسته‌ایم 355 میلیارد تومان اعتبار برای این پروژه اختصاص دهیم؛ این مهم در حالی است که کل اعتبارات شرکت‌ آبفای روستایی حدود یک چهارم این مبلغ است.

وزیر نیرو آبرسانی روستایی را یکی از برگ‌های زرین عملکرد دولت تدبیر و امید دانست و افزود: در مدت زمان فعالیت این دولت 10 هزار و 336 روستا به شبکه آبرسانی متصل شده است که تا پایان امسال یک هزار و 517 روستای دیگر نیز به این رقم اضافه خواهد شد.

اردکانیان در پایان گفت: تا پایان دولت دوازدهم نیز چهار هزار روستای دیگر از نعمت آب شرب سالم و پایدار بهره‌مند خواهند شد تا در مدت زمان فعالیت دولت تدبیر و امید 10 میلیون نفر از هموطنان روستایی به شبکه آبرسانی متصل شده باشند.

بهره‌برداری از 7 پروژه تولید و انتقال صنعت برق با اعتبار 108 میلیارد تومان

محمدحسن صباغزادگان مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای یزد نیز در مراسم افتتاح این پروژه‌ها اظهار داشت: همزمان با سفر رییس‌جمهور به استان یزد در بخش برق ۵ پست انتقال و فوق‌توزیع برق با مجموع ۸۵ میلیارد تومان و دو پروژه نیروگاهی با هزینه ۲۳ میلیارد تومان در مجموع ۱۰۸ میلیارد تومان، امروز رسماً به بهره‌برداری رسید.

وی با بیان این که دو پروژه از این ۵ پروژه مصوب دور اول سفر رییس جمهور به استان یزد است. در سال گذشته نیز با حضور وزیر نیرو دو پروژه افتتاح شد که با پروژه‌های اخیر، پیشرفت پروژه‌های مصوب، جمعا به ۸۸ درصد رسید و بقیه تا پایان امسال بهره‌برداری می‌رسد.

وی با اشاره به پروژه‌های قابل افتتاح در سفر رییس‌جمهور، تصریح کرد: با بهره‌برداری از این ۵ پروژه، ۴۵۵ مگاولت آمپر به ظرفیت پست‌های فوق‌توزیع و انتقال استان، اضافه و زمینه توسعه صنعت، معدن وکشاورزی و خدمات فراهم شد.

 

۸۷ درصد از مشترکان برق استان یزد در تابستان امسال زیر الگوی مصرف بودند

وی با بیان این که ۸۷ درصد از مشترکان برق استان یزد در تابستان امسال زیر الگوی مصرف بودند، بیان کرد: این همکاری باعث شد تا در تابستان امسال که تابستان سختی بود بتوانیم بدون هیچ مشکل خاموشی، پیک بار امسال را سپری کنیم که جا دارد از همه مردم استان که همیشه حامی صنعت برق بودند، قدردانی کنیم.

وی در ادامه اظهار داشت: پروژه پست ۲۳۰ به ۱۳۲ ابرکوه دارای دو دستگاه ترانسفورماتور قدرت با ظرفیت 250 مگاولت آمپر، ۲ فیدر ۲۳۰ کیلوولت ورودی و ۴ فیدر خروجی خط ۱۳۲ کیلوولت با هزینه ۳۶ میلیارد تومان توسط شرکت برق منطقه‌ای یزد اجراشده است.

وی هدف از اجرای این پروژه را تامین برق موردنیاز صنایع و معادن و افزایش قابلیت اطمینان برق‌رسانی به مشترکین منطقه برشمرد.

وی همچنین اضافه کرد: در فاز دوم پست ۴۰۰ کیلوولت سرو اردکان با هدف تامین به موقع برق مشترکان صنعتی با اعتبار 20 میلیارد تومان بخش ۲۳۰ به ۶۳ کیلوولت توسعه یافت.

مهندس صباغزادگان افتتاح پست ۶۳ به ۲۰ کیلوولت امامزاده و توسعه یک فیدر ۲۳۰ در پست اردکان را از دیگر پروژه‌های بزرگ برق شهرستان اردکان دانست و گفت: هردو پروژه با مجموع اعتبار 18,5 میلیارد تومان و با هدف تامین برق متقاضیان صنعتی و شرکت توزیع در شهرستان اردکان، افزایش قابلیت اطمینان برق‌رسانی به مشترکان منطقه و کاهش افت ولتاژ در انتهای فیدرهای فشار متوسط، مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای یزد در پایان افزود: در شهرستان اشکذر نیز توسعه بخش ۶۳ به ۲۰ کیلوولت پست خضرآباد با اعتبار 10,5 میلیارد تومان با هدف تامین برق متقاضیان صنعتی در محدوده شهرک صنعتی فولاد، شامل اضافه شدن دو دستگاه ترانسفورماتور قدرت با ظرفیت هرکدام 40 مگاولت آمپر و فیدرهای 20 کیلوولت انجام‌شده است.