زمان : 17 Azar 1398 - 23:34
شناسه : 155836
بازدید : 5343
طرح هویت گذاری و بیمه اجباری دام در شهرستان بهاباد اجرا می شود طرح هویت گذاری و بیمه اجباری دام در شهرستان بهاباد اجرا می شود فرماندار بهاباد با بیان اینکه بیمه اجباری دام و طیور نیازمند فرهنگ سازی است گفت: قطعا توجیه دامداران و مرغداران در راستای اجرای این طرح بسیار حائز اهمیت است و نقش این بیمه در زمان بحران و شیوع بیماری ها بسیار مشهود خواهد بود.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری بهاباد؛ در جلسه ای به ریاست "محمدمهدی خانی زاده" فرماندار بهاباد و با حضور "حسین نوری‌ زاده" مدیرکل بیمه کشاورزی استان یزد، فرماندار بهاباد، تعدادی از مسئولین و نمایندگان دامداران و کشاورزان، در خصوص بیمه دام و طیور و محصولات کشاورزی بحث و تبادل نظر شد.

مدیرکل بیمه کشاورزی استان یزد با بیان اینکه در راستای قانون پنج ساله ششم توسعه اقتصادی بیمه اجباری دام‌های سبک و سنگین در دستور کار قرار دارد گفت: برای جلوگیری از ضرر دامپروران، دامداران موظف هستند برای اجرای بیمه اجباری دام های سبک و سنگین تا پایان امسال همکاری لازم را داشته باشند.

"حسین نوری‌ زاده"  لازمه اجرای این طرح را هویت گذاری دام ها قبل از بیمه دانست و افزود: ارائه خدمات به دامداران در حوزه بیماری های مشترک بین انسان و دام منوط به بیمه نمودن و پلاک کوبی دام ها توسط دامداران است.

وی در راستای برنامه ریزی برای تحقق سند توسعه دامپروری و همچنین جلوگیری از قاچاق دام  افزود: با اجرای این طرح، خرید و فروش و جابجایی دام زنده فاقد پلاک ممنوع می باشد و دام هایی که این پلاک کوبی را نداشته باشند جزء دام قاچاق محسوب می شوند.

 نوری‌ زاده عمده غرامت پرداختی را مربوط به محصولات باغی عنوان نمود و باتوجه به ظرفیت و پتانسیل شهرستان زمینه کشاورزی گفت: بیمه محصولات کشاورزی، از جمله راه کارهای مناسب است که باعث افزایش اطمینان خاطر کشاورزان نسبت به درآمد آینده شان می باشد که توصیه می شود نسبت به بیمه محصول خود اقدام کنند.

فرماندار بهاباد با بیان اینکه بیمه اجباری دام و طیور نیازمند فرهنگ سازی است گفت: قطعا توجیه دامداران و مرغداران در راستای اجرای این طرح بسیار حائز اهمیت است و نقش این بیمه در زمان بحران و شیوع بیماری ها بسیار مشهود خواهد بود.

"محمدمهدی خانی زاده" مهمترین دغدغه کشاورزان و دامداران را مبلغ غرامت پرداختی و روند رسیدگی به پرونده‌ها عنوان نمود و بر ضرورت برنامه ریزی برای در نظر گرفتن سیاست های تشویقی بیمه ای تأکید نمود.

گفتنی است بیمه اجباری دام مربوط به بیماری های مشترک بین انسان و دام و بیماری های قرنطینه ای می باشد و به طبع آن حق بیمه ناچیز است و غرامتی که پرداخت می شود بیشتر است.

در این بیمه حداقل ۵۰ درصد سهم بیمه گر توسط دولت پرداخت خواهد و خیلی از محدودیت ها از جمله محدودیت سن و سالم بودن دام برداشته شده است.