زمان : 05 Bahman 1398 - 12:19
شناسه : 156388
بازدید : 4924
معلمين حق التدريس ، ظلم تا چه حد ؟!  كاهش روزهاي بيمه به دليل كمتر بودن حقوق از حداقل حقوق ؟!! معلمين حق التدريس ، ظلم تا چه حد ؟! كاهش روزهاي بيمه به دليل كمتر بودن حقوق از حداقل حقوق ؟!! محسن اختياري

ديوار كوتاه معلمين حق التدريس ديگر آنقدر كوتاه شده كه حتي خود مسئولين مربوطه هم از آن شگفت زده اند و بر آن اذعان دارند ، اما دريغ از يك قدم مثبت .

معلمين حق التدريس كه بعضا با سابقه هاي بالاي پانزده سال در مجموعه عريض و طويل وزارت آموزش و پرورش بار عظيمي از مسئوليت آموزش و تربيت فرزندان اين مرز و بوم را بر دوش مي كشند در شرايطي مشغول كارند كه هر شخص منصفي كه از شرايط آنها آگاه مي شود انگشت به دهان مي ماند . در شرايطي كه ميزان كار اين عزيزان مظلوم با ديگر پرسنل آموزشي آموزش و پرورش يكسان و حتي بعضا به دليل برخي مسائل از جمله عدم برخورداري از معلم ورزش حجم كاريشان بيشتر هم مي باشد ، آنهم بعضا با سابقه هاي بالاي  ده پانزده ساله و در شرايط اقتصادي فعلي كه كمر فيل را هم مي خواباند ! هنوز حقوق  يك ميليوني !! دريافت مي كنند ، و اين در شرايطي است كه بسياري از اين عزيزان متاهل و داراي زن و بچه مي باشند . مضاف بر اينكه در تعطيلات تابستان هم حقوق ندارند ! و به تبع آن حق بيمه هم ندارند ! .

اما بشنويد از اينكه  " هر دم از اين باغ بري مي رسد " ؟! . اخيرا تصميمي اتخاذ گرديده مبني بر اينكه در همان ماههايي از سال هم كه حق بيمه دارند ، بجاي حق بيمه سي  روزه ، حق بيمه بيست و دو روزه برايشان رد شود ؟!

اما دليل اين تصميم گيري بسيار منصفانه و عادلانه !! هم بسيار جالب است ! چرا كه با توجه به اينكه حقوق اين عزيزان مظلوم بسيار پايينتر از حداقل حقوق قانون كار يعني حدودا يك ميليون و ششصد هزار تومان است ، بنابراين بجاي آنكه حقوق اين قشر ضعيف و مظلوم را افزايش دهند و حداقل به حداقل حقوق برسانند ، تدبيري بسيار عاقلانه تر انديشيده اند ! و راهي بسيار عادلانه تر برگزيده اند ! و آنهم اينكه تعداد روزهاي حق بيمه شان را از سي روز به بيست و دو روز كاهش داده اند ؟!!

بماند كه ناگفته ها در خصوص مظلوميت اين قشر فرهيخته و متعهد و مظلوم و بي ادعا از جمله بحث پر طول و دراز استخدامشان مثنوي هفتاد من است وبسياري از آنها را پير و كور و بعضا عصبي نموده و در جاي خود بايد به آن پرداخت ، اما قضاوت عادلانه و منصفانه در خصوص تصميم هوشمندانه اخير را به دوستان مخاطب و بخصوص مسئولين گرانقدر وا مي گذاريم .

                                                                                            محسن اختياري