زمان : 07 Bahman 1398 - 13:37
شناسه : 156408
بازدید : 4163
نقش یزدی تباران در توسعه استان هرمزگان کاملاً مشهود است استاندار هرمزگان در همایش شب فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی استان های یزد و هرمزگان مطرح کرد: نقش یزدی تباران در توسعه استان هرمزگان کاملاً مشهود است استاندار هرمزگان با بیان اینکه یکی از جمعیت های قابل توجه در هرمزگان نیز یزدی تباران هستند که بیش از ۵۰ هزار نفر از آنها در هرمزگان زندگی می‌کنند، افزود: نقش یزدی تباران در توسعه استان هرمزگان کاملاً مشهود است و باید تعاملات و همگرایی ها میان دو استان را با برگزاری چنین نشست هایی افزایش دهیم.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد به نقل از روابط عمومی استانداری هرمزگان، " فریدون همتی" در همایش شب فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی استان های هرمزگان و یزد، برگزاری این گونه برنامه ها و هم اندیشی ها را بسیار مفید و کارساز دانست و عنوان کرد: دو استان هرمزگان و یزد، از ظرفیت‌های بسیاری برخوردار هستند.
وی ادامه داد: یکی از ویژگی‌های مهم مردم هرمزگان مهمان نوازی آنها می باشد به گونه ای که شاهد هستیم، مردم از سراسر ایران اسلامی در این استان مشغول کار و زندگی هستند.
استاندار هرمزگان افزود: یکی از جمعیت های قابل توجه در هرمزگان نیز یزدی تباران هستند که بیش از ۵۰ هزار نفر از آنها در هرمزگان زندگی می‌کنند.
همتی تصریح کرد: نقش یزدی تباران در توسعه استان هرمزگان کاملاً مشهود است و باید تعاملات و همگرایی ها میان دو استان را با برگزاری چنین نشست هایی افزایش دهیم.
وی گفت: ظرفیت‌های بسیار خوب برای افزایش تعامل و مراودات و همکاری‌ها میان دو استان هرمزگان و یزد وجود دارد که با برنامه‌ریزی مناسب می‌توان آنها را به کار گرفت.
استاندار هرمزگان یکی از توانمندی های مهم استان یزد را در حوزه آموزش، سلامت و بهداشت و درمان دانست و اظهار داشت: در این دو حوزه به ویژه در زمینه ساخت بیمارستان، هرمزگان می تواند از توانمندی استان یزد بهره ببرد.
همتی اضافه کرد: همکاری و سرمایه گذاری در عرصه های مختلف همچون سواحل، جزایر، گردشگری و تجارت دیگر زمینه فعالیت و همکاری میان دو استان می باشد.
وی یادآور شد: علاقه‌مندی متقابل بسیاری میان مردم استان های هرمزگان و یزد وجود دارد که زمینه ساز هم افزایی بیشتر است.
استاندار هرمزگان تصریح کرد: شکوفایی استعدادهای استان های هرمزگان و یزد می تواند در توسعه کشور بسیار نقش آفرین باشد.
همتی برگزاری شب فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی استان های هرمزگان و یزد با حضور مسئولان و جمعی از نخبگان دو استان را یک کار ابتکاری خوب و تاثیرگذار در توسعه همکاری ها میان دو استان برشمرد و بیان داشت: از این طریق می‌توانیم کارها و برنامه های جدید تعریف کنیم که از رهگذر آن، دو استان هرمزگان و یزد و دیگر نقاط کشور از آنها کشور بهره مند شوند.
شایان ذکر است؛ در همایش شب فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی استان های هرمزگان و یزد که در بندرعباس برگزار شد، تفاهم نامه همکاری در زمینه های اقتصادی، فرهنگی، آموزشی، سلامت و گردشگری میان استان های هرمزگان و یزد، توسط استاندار هرمزگان و استاندار یزد به امضا رسید.