زمان : 19 Bahman 1398 - 14:23
شناسه : 156542
بازدید : 4702
یکی از مولفه های قوی شدن نظام و دولت، داشتن مجلس قوی است امام جمعه رفسنجان در خطبه های نماز جمعه این هفته مطرح کرد؛ یکی از مولفه های قوی شدن نظام و دولت، داشتن مجلس قوی است امام جمعه رفسنجان با اشاره به اینکه یکی از مولفه های قوی شدن یک نظام و دولت، داشتن مجلس قوی است، گفت: مجلسی قوی است که دارای نماینده قوی در طراز جمهوری اسلامی باشد.

به گزارش رفسنجان فردا؛ حجت الاسلام «اصغر عسکری» در خطبه های نماز جمعه رفسنجان ضمن دعوت همگان به رعایت تقوا و نظم و حدود الهی اظهار امیدواری کرد: که بتوانیم با انجام واجبات و ترک محرمات موجبات خوشنودی خداوند را تحصیل کنیم.

امام جمعه رفسنجان بیان کرد: 19 بهمن مصادف با 13 جمادی الثانی سالرزو وفات حضرت ام البنین مادر حضرت ابوالفضل(ع) و سه شهید دیگر کربلا است و این روز به تکریم مادران و همسران شهدا نامیده شده است.

 وی تصریح کرد: دهه فجر سال 57 ایام الله های متعددی در خود دارد،  یوم الله روزی است که خداوند سببیت را از اسباب می گیرد و اراده خودش را جانشین آن سبب می کند.

حجت الاسلام عسکری گفت:  روز 21 بهمن از ایام الله است زیرا که در روز  21 بهمن همه امکانات دست رژیم ستمشاهی بود اما نباید بتوانند حکومت نظامی را ادامه دهند.

 وی خاطرنشان کرد: با حضور گسترده مردم در 22 بهمن باید پایبندی و صبار بودن و شکور بودن خود را نسبت به انقلاب و دستاوردها به نمایش بگذاریم.

 

حجت الاسلام عسکری در بخش دیگر از سخنانش پیرامون انتخابات بیان کرد: رهبر معظم انقلاب در خطبه های نماز جمعه فرمودند: تنها راه پیش پای ملت ایران عبارت است از قوی شدن؛ لذا باید تلاش کنیم تا قوی شویم، یکی از مولفه های قوی شدن یک نظام و دولت، یک مجلس قوی است مجلسی قوی است که دارای نماینده قوی در طراز جمهوری اسلامی باشد مجلس قوی از نمایندگانی برخوردار باشد که در طراز جمهوری باشند و شأنیت نمایندگی ملت صبار و شکور را داشته باشند همچنین این نمایندگان قوی با آرای بالای مردم به مجلس راه پیدا کنند.

 

وی ادامه داد: نماینده قوی نماینده ای است که در طراز جمهوری  اسلامی معیارهای مومن و انقلابی بودن، شجاع و ولایی بودن، روحیه جهادی و کارآمدی را داشته باشد و طرفدار عدالت در همه زمینه های اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و غیره باشد فردی که از سخن گفتن بر ضد فلان قدرت خارجی هراس دارد و با احتیاط حرف می زند لایق نمایندگی مردم باعزت، مقتدر و شجاع ایران اسلامی نیست.

 

امام جمعه رفسنجان به تشییع سردار سلیمانی اشاره کرد و گفت: در این تشییع یک رفراندوم دعوت نشده و نانوشته ای انجام شد هیچکس دعوت در این برنامه نشد بلکه همه شهرها می خواستند که شهید در آن شهر تشییع شود.

 

وی افزود: حضور مردم در مراسمات تشییع و بزرگداشت سردار سلیمانی یک رفراندوم نانوشته ای بود که مردم آمدند و اعلام کردند از انسان شجاع، باعزت که پرچم عزت مسلمان ها را در غرب آسیا برافراشته نگه داشت، از انسان با اخلاص و عبد صالح خدا، انسان مومن انقلابی و از انسان ولایتمدار خوش شان می آید.

 

حجت الاسلام عسکری گفت: سردار سلیمانی انسانی بود که روحیه جهادی داشت، مومن، ولایتمدار و فراجناحی بود و همه مردم را دوست خود می دانست و مردم با این رفراندوم اعلام کردند که از آدم های ذلیل و خوار و انسان هایی که در مقابل دشمن تروریست از سر سازش حرف می زنند تفرت دارند./شبستان