زمان : 24 Bahman 1398 - 13:28
شناسه : 156592
بازدید : 5144
تکمیل زنجیره پایین دست صنایع فلزی از اولویت‌های صنعتی کشور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت خبر داد: تکمیل زنجیره پایین دست صنایع فلزی از اولویت‌های صنعتی کشور معاون طرح و برنامه وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: تکمیل زنجیره پایین دست صنایع فلزی از اولویت های توسعه صنعتی کشور در سال آینده است.

به گزارش روابط عمومی سازمان صنعت، معدن وتجارت استان یزد ، سعید زرندی، بعدازظهر یکشنبه در مراسم افتتاح واحد تولیدی پارسیس آلومینیوم تولید کننده درب و پنجره های آلومینیومی در یزد بر توجه به حوزه پایین دست صنایع آلومینیومی تاکید کرد و اظهار داشت: پتانسیل های بسیاری در این بخش در کشور داریم اما به آن بی توجهی شده است.

وی عنوان کرد: در حوزه فولاد، ظرفیت تولید کشور 30 میلیون تن است که در چند سال اخیر برنامه ریزی های خوبی در حوزه فلزات اساسی در وزارت صنعت، معدن و تجارت انجام شده است.

زرندی ، ظرفیت تولید آلومینیوم در کشور را 497 هزار تن اعلام کرد و یادآور شد: با افتتاح آلومینیوم جنوب، تحرک و رونق جدیدی در این صنعت رخ می دهد به نحوی که در صنعت یاد شده، یک میلیارد دلار سرمایه گذاری صورت گرفته و ظرفیت تولید 330 هزار تن آلومینیوم در سال را دارد.

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اولویت ها و برنامه های سال 99 در وزارت صمت عنوان کرد: تکمیل زنجیره پایین دست صنایع فلزی از رویکردهای ما در سال آینده است.

وی افزود: در این راستا در استان یزد پتانسیل خوبی وجود دارد و باید به سمت شهرک های تخصصی در همین زمینه ها برویم.

زرندی ادامه داد: نگاه به زنجیره ارزش در همه کشورها در طراحی شهرک های صنعتی مدنظر است و ما نیز باید به این سمت حرکت کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ، احیای واحدهای تعطیل و نیمه فعال را نیز از اولویت های وزارت صنعت، معدن و تجارت برشمرد و افزود: باید بتوانیم واحدهای غیرفعال و دچار مشکل را دوباره به تولید باز گردانیم.

زرندی ادامه داد: توقع من از یزد این است که در حوزه نساجی و پوشاک اتفاقات بزرگی را رقم بزند و مسئولان استان نیز از این دست صنایع، حمایت ویژه ای داشته باشند.