زمان : 07 Farvardin 1399 - 13:31
شناسه : 156942
بازدید : 3609
آمادگی تیم محب بهزیستی یزد برای ارایه خدمات روانشناختی به بازماندگان کرونا آمادگی تیم محب بهزیستی یزد برای ارایه خدمات روانشناختی به بازماندگان کرونا تیم محب بهزیستی استان یزد آماده ارایه خدمات روانی-اجتماعی به بازماندگان کرونا از طریق خط مشاوره تلفنی 1480 است.

مدیرکل بهزیستی استان یزد با اعلام این خبر گفت: تیم فوریتی محب بهزیستی یزد با هدف ارائه خدمات مشاوره تخصصی و حمایتهای روانی-اجتماعی بویژه مشاوره سوگ به بازماندگان کرونا و خانواده های آنها تشکیل شده است.

وی به حضور داوطلبانه روانشناسان، مشاوران، مددکاران استان در این طرح اشاره کرد و گفت: خانواده هایی که در سوگ عزیزان خود در اثر بیماری کرونا به سر می برند از طریق خط مشاوره تلفنی 1480 می توانند از این حمایتهای روانی- اجتماعی برخوردار شوند.

دکتر علی محمد عطابخش آسیب های روحی و روانی از دست دادن عزیزان در بیماری کرونا یادآور شد و گفت: ویروس کرونا نه  تنها جسم افراد را بلکه بر روح و روان آن‌ها نیز آسیب‌ وارد می‌کند و این در حالی است که روان آدمی آسیب پذیرترین بخش وجودی انسان در حوادث و بلایا بشمار می‌رود.

وی در خصوص آموزش‌های تخصصی تیم محب گفت: این آموزش ها شامل مدیریت استرس، مقابله با اضطراب، کنترل خشم، مشاوره سوگ، کمک‌های اولیه روانشناختی، بهداشت روانی در بلایا به افراد آسیب دیده و در معرض آسیب می باشد.

 مدیرکل بهزیستی استان یزد خاطرنشان کرد: تلاش تیم محب بهزیستی ارتقای ایمنی و امنیت روانی افراد و همچنین ارتقای سطح آرامش، امیدواری و توسعه یاری رسانی به خانواده ها می باشد.