زمان : 30 Farvardin 1399 - 19:44
شناسه : 157113
بازدید : 3621
بحران کرونا دستاوردهایی مانند دفاع مقدس برای ملت ایران به ارمغان آورد بحران کرونا دستاوردهایی مانند دفاع مقدس برای ملت ایران به ارمغان آورد دبیر حزب مؤتلفه اسلامی شهرستان رفسنجان گفت: واقعا ملت ایران استثنا هستند، بی‌نظیرند و در زمان و لحظه، خوب عمل می‌کنند؛ اگرچه این بیماری مشکلات و هزینه‌ها و گرفتاری‌های زیادی به‌دنبال داشت، اما دقیقا مثل هشت سال دفاع مقدس در کنار خسارات، دستاوردهای بی‌نظیر و فرصت‌های استثنائی پیش پای ملت ایران قرار داد.

به گزارش رفسنجان فردا؛ علی‌اکبر پورغلامعلی با تقدیر و تشکر  از تلاش مجاهدان صف مقدم مبارزه با این بلا و امتحان الهی کرونا اظهار داشت: به پرستاران، پزشکان و کادر درمان خدا قوت می‌گویم که صحنه‌های بی‌بدلیل و ماندگاری را خلق کردند.

دبیر حزب مؤتلفه اسلامی شهرستان رفسنجان بیان داشت: شیوع ویروس کرونا یک بلا بود، قدرت‌نمایی خدا در برابر انسان متکبری بود که مغرور و مست پیشرفت‌های علمی خود شده بود و خود را از خدا و معنویت مستغنی می‌دانست، خدا هم با یک ویروس خیلی کوچک، پوشالی‌بودن همه ادعاهای بشر امروز را عیان کرد.

وی ادامه داد: قطعا تاثیرات اقتصادی، اجتماعی، علمی، اعتقادی، روانی و اجتماعی این ویروس بسیار عمیق، گسترده و برای سال‌ها ماندگار خواهد بود از طرفی هم شیوع این ویروس چهره واقعی غرب مثلا متمدن مدعی و البته وحشی را نمایان کرد.

پورغلامعلی ابراز داشت: بی‌توجهی به رنگین پوستان، رهاکردن سالخوردگان، بازنشستگان و از کار افتاده‌ها، بی‌خانمان‌ها و فقرا و دریافت هزینه‌های گزاف از بیماران مبتلا، عدم توانایی در تامین ماسک و لباس مناسب برای پرستاران و پزشکان، سرقت بسته‌های بهداشتی سایر کشورها در دریا و هوا و.... دفن اموات در گورهای دسته‌جمعی و سوزاندن جنازه‌ها، سانسور شدید و عدم ارائه آمار صحیح و واقعی و..تنها نمونه‌ای از نحوه مواجهه دنیای غرب با این مسئله بود.

وی تصریح کرد: یکی از وظایف بسیار مهم  مجلس و دولت طبق اصول قانون اساسی پیش‌بینی تمهیدات لازم برای تامین سلامت و بهداشت همگانی و ایجاد آمادگی برای مواجهه با بحران‌هایی که سلامت را به خطر می‌اندازد و نیز حضور میدانی، فوری و موثر و مدیرت دائمی بحران است، که متاسفانه هم مجلس و هم دولت عملکردشان با تاخیر و غیرمتوازن نسبت به اهمیت موضوع بود.

پورغلامعلی تأکید کرد: مجلس در این شرایط کنونی می‌توانست بهتر عمل کند.

پورغلامعلی بیان کرد:  واقعا ملت ایران استثنا هستند، بی‌نظیرند و در زمان و لحظه، خوب عمل می‌کنند؛ اگرچه این بیماری مشکلات و هزینه‌ها و گرفتاری‌های زیادی به‌دنبال داشت، اما دقیقا مثل هشت سال دفاع مقدس در کنار خسارات، دستاوردهای بی‌نظیر و فرصت‌های استثنائی پیش پای ملت ایران قرار داد.

وی اضافه کرد: اینکه ملت ما و نسل جوان ما دریافت که نباید و نمی‌توان از بیگانه تمنای کمک کند بلکه باید دست بر زانوی خود زد و به داشته‌ها و کمک و عنایت خدا دل بست.

دبیر حزب مؤتلفه اسلامی شهرستان رفسنجان افزود: ملت همه یک‌پارچه و ید واحده شدند و منتظر دولت و مجلس نشدند، آتش به اختیار همه وارد میدان شدند، مساجد، هیات‌های مذهبی و حسینیه‌ها، حوزه‌های علمیه و طلاب و روحانیون، پایگاه‌های بسیج محلات، اصناف و بازاریان، سپاه و ارتش، تولیدکنندگان، رسانه‌ها، دانشگاهیان، معلمان و دانش‌آموزان، خیریه‌ها و موکب‌داران خوش درخشیدند و صحنه‌های منحصر به‌فردی را خلق کردند که مانند آن فقط در دفاع مقدس وجود دارد.

پورغلامعلی اظهار کرد: در این بحران کرونا، سپاه، بسیج و ارتش مثل همیشه خوش درخشیدند و مثل سال‌های گذشته در بحران‌ها و حوادث غیر، کنار دولت قرار گرفتند و در بسیاری موارد جای خالی دولت را پر کرده و از این آزمون هم سر بلند بیرون آمدند.

وی خاطرنشان کرد: همه ظرفیت مردمی پای کار غلبه بر این ویروس آمد و البته نتایج بسیار زیادی هم به‌دنبال داشت این تجربه الگو برای آینده نظام و کشور است.

پورغلامعلی گفت: توجه به ظرفیت درون نظام، میدان‌دادن به جوانان، نترسیدن از مشکل و توکل به خدا، حفظ وحدت و انسجام درونی و اطاعت از اوامر ولی فقیه تنها و تنها راه پیشرفت و تامین آرامش، امنیت و رفاه برای این مرز و بوم است./فارس