زمان : 05 Ordibehesht 1399 - 19:09
شناسه : 157172
بازدید : 3852
خودکفایی شهرداری رفسنجان در تولید انواع نشاء گل در نهالستان خودکفایی شهرداری رفسنجان در تولید انواع نشاء گل در نهالستان سرپرست سازمان سیما منظروفضای سبز شهری شهرداری رفسنجان از تولید نشاء انواع گل‌های زینتی یکساله و دائمی در نهالستان شهرداری خبر داد.

به گزارش رفسنجان فردا؛ مهندس مختاری سرپرست سازمان سیما منظر وفضای سبز شهری شهرداری رفسنجان ضمن اعلام خبر فوق افزود: نهالستان شهرداری توسط تلاشگران حوزه فضای سبز توانسته است با تولید و رشددهی بوته نشاء گل در نهالستان این نشا‌ها را به منظور زیباسازی فضا‌های سبز شهری و کاشت بهاره، آماده نماید.

مهندس مختاری افزود:با تولید نشا‌های گل‌های یک ساله و دائمی در نهالستان، به میزان قابل توجهی هزینه‌های فضای سبز را کاهش داده است .

وی افزود: اغلب گل و گیاهی که در سطح شهر کاشته می‌شود، محصول خزانه‌های گیاهی شهرداری است و می توان گفت در این حوزه شهرداری رفسنجان  به خودکفایی رسیده است .

وی در ادامه افزود:تولیدات نهالستان شهرداری شامل گل های جعفری ؛ نازیخی؛ حسن یوسف؛فرانکی نیا؛ انواع شمعدانی ؛اطلسی خارجی ؛ کالانکوئه؛ شاه پسند ؛گل کاغڐی و درختچه هایی چون زرشک زینتی؛ رزماری ؛  رز؛ ساناز؛ شیشه شور اکالیپتوس وکاج میباشد.

مهندس مختاری در پایان گفت:  تولیدات همزمان با کاشت فصلی گل و گیاه در زمان مخصوص به خود  تولید ودر معابر و مسیر‌های اصلی و فرعی و درپارک‌ها وبوستان های سطح شهر کاشت می شوند.