زمان : 01 Tir 1399 - 02:43
شناسه : 157611
بازدید : 9558
 رونمایی از نخستین سند رسمی تعهد به بیع کشور در یزد گزارش تصویری؛ رونمایی از نخستین سند رسمی تعهد به بیع کشور در یزد نخستین سند رسمی تعهد به بیع کشور امروز با حضور رئیس کل دادگستری استان یزد و رئیس ثبت اسناد و املاک استان یزد رونمایی شد.

رئیس کل دادگستری استان یزد بعدازظهر شنبه در حاشیه نشست خبری هفته قوه قضائیه و برگزاری مراسم رونمایی از نخستین سند رسمی تعهد به بیعکشور اظهار داشت: ورود این شکل از اسناد به ساز و کار ثبت املاک بخش زیادی از مشکلات مردم را حل خواهد کرد.

غلامعلی دهشیری عنوان کرد: این سند تمام ظرافت‌های تنظیم یک قولنامه را دارد و تلاش شده با استفاده از آن، به کاهش مشکلات و اختلافات خریدار و فروشنده ملک کمک شود.

وی بیان کرد: در حال حاضر بسیاری از بنگاه‌های املاک برخی از معاملات را به‌صورت عادی در دفاتر خود انجام می‌دهند که این اسناد رسمی نیستند و بسیاری از شروط نیز در آنها رعایت نمی‌شود که در نهایت منجر به بروز اختلافاتی بین خریدار و فروشنده می‌شود.

دهشیری با اشاره به اینکه این امر افزایش ورودی پرونده‌ها را به دنبال داشته است، افزود: به طور قطع سند رسمی تعهد به بیع نقش مهمی در خدمت به مردم دارد هزینه‌های مردم در زمینه دعاوی املاک را کاهش می‌دهد./ منبع خبر: خبرگزاری مهر

عکس از: مجید دهقانی زاده