زمان : 20 Tir 1399 - 13:28
شناسه : 157769
بازدید : 3907
وعده‌های مسئولان به مشکلات بزرگترین شهرک در حاشیه شهر رفسنجان وعده‌های مسئولان به مشکلات بزرگترین شهرک در حاشیه شهر رفسنجان شهرک یادگار امام یکی از بزرگترین شهرک‌هایی است که در حاشیه شهر رفسنجان واقع شده و معمولا به‌طور روزانه مسائل امنیتی و اجتماعی برای اهالی این منطقه به وجود می‌آید.

به گزارش رفسنجان فردا؛ شهرک یادگار امام در حاشیه شهر رفسنجان واقع شده و وسعت تقریبا زیادی هم دارد که جمعیت زیادی هم درون خود جای داده است.

ورودی این شهرک از روبه‌روی اردوگاه اتباع است که به دلیل وجود ترافیکی که در این محل ایجا می‌شود خودش یک معضل اساسی است و چندین بار از سوی اهالی به عنوان مطالبه مطرح شده است.

یک ورودی هم این شهرک از سمت بلوار میدان تره‌بار دارد که آن‌جا هم به دلیل ترافیک بالا برای اهالی مشکل‌آفرین شده است.

در جلسه‌ای که مشکلات منطقه مطرح شد امنیت، مهم‌ترین مسأله‌ای بود که از سوی اهالی این منطقه به عنوان یک ضرورت از آن یاد شد.

کامرانی از بانوان ساکن این شهرک اظهار کرد: در این شهرک منطقه خاصی وجود دارد که افرادی اجاره می‌کنند با اجاره خیلی پایین خانه تیمی و گروهی راه می‌اندزند؛ یک بلوک که 6 واحد دارد یا مستاجر هستند یا صاحبخانه زندگی می کنند، این افراد یک واحد اجاره می‌کنند و سلب آساسش اهالی منطقه را با کارهای خلافی که ازجمله مواد فروشی انجام می‌دهند، رقم می‌زنند.

وی با بیان اینکه مددجویان کمیته امداد و بهزیستی هم در این منطقه ساکن هستند، ادامه داد: یک معلول یا زن سرپرست خانوار جرأت حرف زدن ندارد که به آبرویش لطمه می‌خورد.

این ساکن شهرک یادگار امام افزود: دو خواهر که معلولیت دارند مدتی در این شهرک ساکن بودند افراد مزاحم منطقه درب را روی این دو نفر قفل کردند که جایی برای اعتراض نروند.

وی عنوان کرد: من 30 سال مددکار بهزیستی بودم به ناچار برای یک مددجو منزلی اجاره کردم و هر بار که اعتراض او را می‌شنیدم که این منطقه چنین مشکلاتی دارد از کنار آن رد می‌شدم و اعتنایی نمی‌کردم اما الان که خودم در این منطقه ساکن هستم درد این اهالی را می‌فهمم.

بزرگترهای شهر درد مددجویان را جویا شوند

کامرانی تصریح کرد: از دیروز ساعت 5 صبح یک مرد موجب سلب آسایش این منطقه شده بعضی ساکنان که زن سرپرست خانوار هستند و مددجوی بهزیستی هم هستند مجبورند که سکوت کنند رسیدگی پلیس هم پس از یک ساعت بعد از  تماس ما دردی دوا نمی‌کند اگر گشتی باشد یا نگهبانی در شهرک ایجاد شود می‌تواند از مشکلات امنیتی بکاهد.

وی روشنایی معابر را مورد دیگری برشمرد که چندین مرتبه برای آن به اداره برق مراجعه کرده و افزود: هر بار یک قول دادند و الان 6 ماه از قول و وعده‌های اداره برق می‌گذرد هنوز رسیدگی نکردند و جواب سربالا هم می‌دهند.

کامرانی بیان کرد: بزرگترهای شهر درد مدجویان را از نزدیک جویا شوند در این منطقه زنان دردمند زیادی هستند که کسی جوابگوی آنها نیست 36 واحد مددجویان کمیته امداد و 146 واحد مددجویان بهزیستی هستند که با مشکلات اجتماعی و امنیتی زیادی دست و پنجه نرم می‌کنند.

یکی دیگر از اهالی شهرک تصریح کرد: مشکل اساسی ما امنیتی است که اجاره خانه به مجردها و مواد فروش‌ها رقم زده همچنین زباله‌گردها زباله‌ها را پراکنده می‌کنند که مشکلات زیادی ایجاد می‌کند و سگ‌های ولگرد در محل تجمع می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: روشنایی یک معضل اساسی است که به دلیل نبود آن تصادفات زیادی رخ می‌دهد، نبودن پارک در این منطقه کمبود آب در تابستان گذشته و امسال از دیگر مطالبات اهالی است، ورودی شهرک اصلا مشخص نیست و آدرس‌دهی در این منطقه به سختی صورت می‌گیرد چون ورودی دو مسیر دارد؛ نداشتن کدپستی اکثر خانه‌ها، همچنین جوانان در این منطقه مکان ورزشی ندارند حداقل یک سالن ورزشی می‌تواند جوابگوی جوانان این منطقه باشد.

مجید فصیحی‌هرندی فرماندار رفسنجان بیان داشت: اولویت در این منطقه امنیت است، خدمات متعلق به شهرداری است که باید ایجاد شود و  خدمات موجود برای آسایش ساکنان منطقه باید تقویت شود.

وی تصریح کرد: روشنایی منطقه باید تأمین شود و برای کاهش ولتاژ برق باید راهکاری صورت گیرد که برطرف شود.

پاکسازی شهرک یادگار امام در دستور کار است

مهدی کریمی فرمانده انتظامی شهرستان رفسنجان اظهار کرد: مشکلات حوزه شهرک مانند همه مشکلات سطح شهرستان است در هر شهرک که حاشیه شهر قرار گرفته این مشکلات وجود دارد؛ موادفروش‌ها فعالند حتی در مرکز شهر هم این موارد وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه طرح پاکسازی منطقه را در دستور کار داریم، ادامه داد: قراراست تصمیماتی در شورای تأمین گرفته شود همکاری مردم برای ما خیلی مهم است شناسایی افراد مشکوک که تردد دارند، منازل مسکونی که مورد دارند و به قصد سوء اجاره شدند مدنظر است که در طرح امنیتی انتظامی گنجانده شود و فعالیت‌مان را در این طرح شروع کنیم.

کریمی تصریح کرد: از آن‌جایی که مرکز 110 در کرمان تجمیع شده و تا ابلاغ به شهرستان پروسه رسیدن گشت 110 در شهر ممکن است طول بکشد که تا یکی، دوماه آینده مشکل تأخیر برطرف می‌شود و تسریع انجام ماموریت گشتی را در برنامه داریم که اجرایی خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: روزهای پنج شنبه و جمعه هر هفته بالغ بر 150 مورد تماس با 110 داریم که حتی همکاران اداری در بخش انتظامی ورود و همکاری می‌کنند.

دی ماه، پایان مشکل آب شهرک یادگار امام

حسین چرخ‌انداز مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب رفسنجان در خصوص مشکل آب شهرک یادگار امام بیان داشت: کمبود آب داریم اما قطعی نداریم زمانی که مصرف آب بالا برود بعضی جاها با قطعی آب مواجه می‌شوند، شهرک یادگار از جمله  جاهایی که بالادست شهرستان است یک شیر فشارشکن در بلوار خلیج فارس داریم پایین دست باید کاملا آبگیری شود تا بتوانیم خانه‌های بالادست را آبگیری کنیم.

وی ادامه داد: یکی از معضلات این است که تمام ساختمان‌ها هیچگونه مخزن ذخیره ندارند که بر اساس آیین‌نامه نظام مهندسی باید اول در پارکینیگ یا زیرزمین یک مخزن داشته باشند که بتوانند که طبقات فوقانی را آب بدهند.

چرخ‌انداز متذکر شد: در دستور کار شرکت قرار دادیم یک کلکتور ساختیم آماده‌ایم منطقه را کاملا جدا می‌کنیم و دی ماه انجام خواهد شد و مشکل برطرف می‌شود./ فارس