زمان : 21 Tir 1399 - 18:59
شناسه : 157785
بازدید : 4084
غرب زدگی در برابر فرهنگ بیگانه یکی از ریشه های بدحجابی است غرب زدگی در برابر فرهنگ بیگانه یکی از ریشه های بدحجابی است امام جمعه موقت رفسنجان با اشاره به نامگذاری ۲۱ تیرماه به روز عفاف و حجاب ریشه های بدحجابی را عنوان کرد و گفت: غرب زدگی در برابر فرهنگ بیگانه، ضعف ایمانی و اعتقادی، ضعف شخصیتی و هویتی و.‌.. از جمله آن است.

حجت الاسلام سید محمد حسینی نسب در خطبه های نماز جمعه(۱۹تیر) رفسنجان همگان را به رعایت تقوا و پارسایی، انجام واجبات و  ترک محرمات دعوت و توصیه کرد.

امام جمعه موقت رفسنجان به 21 تیر ماه سال 1314 مصادف با کشف حجاب رضاخانی در مسجد گوهرشاد و حرم امام رضا(ع) صورت گرفت اشاره کرد و گفت: مردم برای دفاع از حریم عفاف و حجاب و پاکدامنی در حرم امام رضا(ع) و مسجد گوهر شاد جمع شده بودند که مأموران ستمشاهی آن ها را در این روز به گلوله بستند و حجاب زنان را برداشتند. 

وی با اشاره به اینکه معنا، مفهوم و اهمیت حجاب را می توان از الفبای این واژه استفاده کرد؛ افزود: حجاب هر حرف آن نکته هایی دارد که "ح" مساوی با حرّیت و حیا است لذا اساس دینداری حیا است مرد و زن باید حیا داشته باشند،  کسی که بی حیا است بی دین است، حیا از مسائل اصلی دین است انسان باید در برابر پیامبراسلام، امام، والدین و ... حیا داشته باشد. 

حجت الاسلام حسینی نسب تصریح کرد: حرّیت یعنی آزادگی و بنده خدا شدن؛ امام علی (ع) فرمود" بانویی که در مکتب فاطمه زهرا(س) شاگردی کرده است این آزادگی اش اجازه نمی دهد از هویت خود دست بردارد و به سمت فرهنگ غرب برود. 

وی ادامه داد: "ج" حجاب مساوی با جهاد فی سبیل الله است؛ دشمن با تهاجمات فرهنگی بی امان خود قصد دارد جوانان ما را از ارزش ها و انقلاب باز دارد و بانوان در برابر این تهاجمات فرهنگی با حجاب خود می توانند امید دشمن را نابود سازند. 

امام جمعه موقت رفسنجان تصریح کرد: شهید حسین شعبانی پور در قسمتی از وصیتنامه خود خطاب به بانوان که" خواهرم حجاب تو سنگری است که آغشته به خون من است بدان چادری که بر سر تو است تفنگی به دست من است اگر میل به حفظ اسلام داری چادرت را حفظ کن" همچنین شهید امیر سرلشکر موسی نامجو هم خطاب به بانوان دارد که " خواهرم حجابت را حفظ کن زیرا این از خون هر شهیدی با ارزش تر است". 

وی " الف" کلمه حجاب را مساوی با ایمان وافر به ارزش ها، اعتماد به نفس و خودباوری دانست و گفت: "ب" حجاب هم معنای بصیرت و بینش عمیق به دستورات اسلام را می رساند نه تقلید کورکورانه و سطحی؛ لذا این ها فلسفه های حجاب است وقتی مطالعه می کنیم علل اصلی بد حجابی و بی حجابی ریشه در نفهمیدن الفبای حجاب است. 

وی فهرست ریشه های بدحجابی را نام برد و گفت: غرب زدگی در برابر فرهنگ بیگانه، ضعف ایمانی و اعتقادی، ضعف شخصیتی و هویتی، تربیت و تعلیم نادرست خانواده، ناآگاهی و عدم بصیرت و وجود برخی شبهات از جمله این علل است. 

حجت الاسلام حسینی نسب ادامه داد: از دیگر ریشه های بدحجابی می توان به برداشت غلط از کلمات آزادی و حقوق زن، تفاخر اظهار اغنای مالی، فرار از ملامت اطرافیان و همنشینان احمق، مدگرایی کورکورانه، عدم نظارت در اجرای قانون، عدم ارائه الگوی صحیح، لجاجت و عناد، ساخت سوژه سیاسی، موج سنگین رسانه های معاند و فضاهای مجازی اشاره کرد، دشمنان اهدافی را با ترویج بدحجابی دنبال می کنند از جمله آن ها ارضای غریزه جنسی آسان، نیروی کار ارزان و ... است. 

وی یکی از نهادهای مقدس که در تیر ماه احیا شد را بهزیستی نام برد و گفت: بهزیستی نهادی حمایتی است در کنار کمیته امداد که باید به داد افراد بی بضاعت، معلول و آسیب پذیر برسند البته خیرین و نیکوکاران و انسان های ایثارگر هم باید به کمک بهزیستی و کمیته امداد بشتابند. 

حجت الاسلام حسینی نسب 26 تیر ماه را سالروز آغاز کار اولین دوره شورای نگهبان در سال 1359  عنوان کرد و افزود: این نهاد 12 عضو شامل 6 نفر مجتهد و 6 نفر حقوقدان دارد تا از قانون اساسی کشور پاسداری کنند تا که چیزی بر خلاف این قانون در مجلس تصویب نشود و مطلبی بر خلاف اسلام و شریعت دین تصویب نشود. 

وی خاطرنشان کرد: شورای نگهبان درباره تشخیص صلاحیت های نامزدهای انتخاباتی ریاست جمهوری، مجلس شورای اسلامی و شوراهای اسلامی نظارت دارد و تصمیم می گیرد تا به طور جدی نگذارد افراد نالایق به این مراحل راه پیدا کنند. 

حسینی نسب خاطرنشان کرد: اخیرا روزنامه ای به نام "الشرق الاوسط " وقیحانه کاریکاتوری با محتوای توهین آمیز به آیت الله سیستانی ترسیم و منتشر کرده است؛ این عالم وارسته که پدر معنوی عراق محسوب می شود این کاریکاتور طوفانی در عراق، بغداد و دیگر کشورها به پا کرد و مردم در این کشورها با تجمعات خود عمل ننگین این روزنامه را سرکوب کردند و این عمل نشان داد هرجا که مردم در میدان حاضر باشند دشمن عقب نشینی می کند؛ آل سعود و بن سلمانِ کم عقل که درمانده از شکست های منطقه ای و زمین گیر در یمن شده اند به سیم آخر زده اند و در عملیات انتحاری رسانه ای به ساحت مقدس مرجعیت شیعه که رهبر سیاسی اجتماعی و لنگرگاه ثبات این کشور است توهین کردند ما ایرانیان هم این عمل را محکوم می کنیم./ شبستان