زمان : 21 Mordad 1399 - 12:23
شناسه : 158118
بازدید : 3898
اختصاص 42 میلیارد ریال تسهیلات به مشاغل خانگی استان یزد /3363 طرح در انتظار دریافت تسهیلات/ شهرستان های کمتر توسعه یافته استان در اولویت عماد تشکری سرپرست تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد: اختصاص 42 میلیارد ریال تسهیلات به مشاغل خانگی استان یزد /3363 طرح در انتظار دریافت تسهیلات/ شهرستان های کمتر توسعه یافته استان در اولویت در سال جاری بودجه این تسهیلات در حوزه مشاغل خانگی استان ۴۲ میلیارد ریال است.

به گزارش یزدفردا به نقل از روابط عمومی تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد: نشست سهمیه تسهیلات قرض الحسنه مشاغل خانگی استان در سال جاری در دفتر سید مسعود عظیمی معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری یزد برگزار شد.

تشکری سرپرست تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گفت: سال گذشته سهمیه اعتبارات استان در حوزه مشاغل خانگی 50 میلیارد ریال بود که توسط بانک های توسعه تعاون و رفاه این تسهیلات به متقاضیان در حوزه مشاغل خانگی پرداخت شد. بانک توسعه تعاون 100 درصد تسهیلات را و بانک رفاه نیز 87 درصد تسهیلات را جذب و پرداخت کردند.

تشکری با بیان اینکه در سال جاری بودجه این تسهیلات در حوزه مشاغل خانگی استان ۴۲ میلیارد ریال است که نسبت به سال گذشته شاهد کاهش بودجه بوده ایم تصریح کرد: همانند سال گذشته بانک های توسعه تعاون و رفاه هر کدام  با سهمیه 21 میلیارد ریال این تسهیلات را به متقاضیان پرداخت می کنند.

وی با اشاره به اینکه تاکنون 3هزار و 363 طرح مشاغل خانگی در صف دریافت این تسهیلات هستند گفت: در مرکز استان و شهرستان هایی که نیاز به صدور مجوز مشاغل پشتیبان است اولویت پرداخت تسهیلات به مشاغل خانگی پشتیبان است.

وی ادامه داد: از بین 81 مجوزی که در زمینه مشاغل خانگی پشتیبان صادر شده است 54 نفر به بانک معرفی شده اند که از این تعداد 39 طرح توانسته وام خود را دریافت و از این تعداد 18 طرح هنوز به بانک معرفی نشده اند.

در این نشست مقرر گردید جهت توسعه مشاغل خانگی و ایجاد فرصت شغلی این تسهیلات به شهرستان های کمتر توسعه یافته و کمتر برخوردار اختصاص یابد. همچنین در طرح های پشتیبان از نیروهای دارای تخصص و تجربه استفاده کنند.

گفتنی است متقاضیان دریافت تسهیلات پس از معرفی دستگاه اجرایی مربوطه ظرف یک ماه فرصت دارند تا برای دریافت این تسهیلات اقدام کنند در غیر این صورت فرد طرح های اولویت دیگر جایگزین می شود.