زمان : 28 Mordad 1399 - 14:40
شناسه : 158393
بازدید : 9262
شوراهای اسلامی می توانند به عنوان رکن چهارم در نظام اسلامی به مردم خدمت کنند شوراهای اسلامی می توانند به عنوان رکن چهارم در نظام اسلامی به مردم خدمت کنند رئیس کل دادگستری استان یزد،گفت: شوراهای اسلامی شهر و روستا منتخب مستقیم مردم هستند که می توانند در کنار سه قوه دیگر زمینه ساز آرامش، راحتی و عدالت و انصاف برای مردم باشند.شهذ

غلامعلی دهشیری در نشست با اعضای شورای اسلامی استان یزد، با اشاره به جایگاه شوراهای اسلامی و تقسیم بندی کلی شوراها به شوراهای فرودست و فرادست و سلسله مراتب موجود و نقش شورای عالی استانها و شورای اسلامی استان اظهار داشت: شوراها جایگاه تجلی عینی خواست و اراده شهروندان و از بزرگترین شبکه معتمدین و منتخبین کشور هستند که در دورترین و کوچکترین نقاط روستایی حضور دارند.

وی افزود: شوراها نقش مهمی در اداره امور محلی دارند که به عنوان نماینده گان مردم، رکن تصمیم گیر و دارای جایگاه ویژه ای در تمشیت امور محلی و مدیریت امور شهری بر عهده دارند و شورای استان نیز از یک نقش مشورتی و نظارتی برخوردار است.

وی دستگاه قضایی را پشتیبان شوراهای اسلامی برشمرد و بیان داشت: دستگاه قضایی، حامی تصمیمات و برنامه های شوراهاست که در آن مُرِّ قانون رعایت شده باشد و مصلحت اجتماعی در آن در نظر گرفته شده باشد.

این مقام قضایی تصریح کرد: بحث های سیاسی، حزبی، گروهی و جناحی نباید در تصمیم گیری شورا جایی داشته باشد، چراکه ورود به این عرصه، موجب ایجاد خلل و تعلل در ارائه خدمت به مردم می شودو این اقدام بر خلاف فلسفه وجودی شورا یعنی رفع تبعیض و توزیع عادلانه امکانات در محدوده خدمتی است.

وی گفت: تخطی از قانون و مقررات برای هیچکس جایز نیست و دستگاه قضایی نیز این گونه مسائل این چنینی را بر نمی تابد.

رئیس کل دادگستری استان در خصوص برخی حرف و حدیث ها در موضوع ورود دستگاه قضایی به برخی از اقدامات شورا و شهرداری، تصریح کرد: برای دادگستری هیچ پیش درآمد ذهنی مبنی بر وجود رانت و فساد وجود ندارد و ورود دستگاه قضایی به برخی مسائل عمومی، بر اساس گزارش های متقن و مستندات دقیق است.

وی ابراز داشت: دستگاه قضایی ملتزم به صیانت از حقوق عامه و حق بیت المال است و اگر به جایی و مسئله ای وارد شود فقط در جهت صیانت از اموال و حقوق عمومی و حمایت از رسالت ذاتی شورا و شهرداری است.

شایان ذکر است در این نشست، نمایندگان شوراها نیز به بیان دغدغه ها و مسائل و مشکلات خود پرداختند که رئیس کل دادگستری و دادستان و برخی معاونین حاضر نیز پاسخ مسایل مطروحه را دادند .