زمان : 29 Mordad 1399 - 18:27
شناسه : 158460
بازدید : 4012
عزاداران به دلیل امکانات محدود درمانی مهریز بهداشت را رعایت کنند عزاداران به دلیل امکانات محدود درمانی مهریز بهداشت را رعایت کنند به گزارش پایگاه خبری یزدفردا، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری مهریز گفت: با توجه به شرایط کنونی از لحاظ شیوع کرونا، کسی با عزاداری ماه محرم مخالف نیست ، اگر مردم مسایل بهداشتی را رعایت نکنند آمار مبتلایان به این ویروس افزایش می‌یابد و امکانات درمانی شهرستان هم به هیچ وجه پاسخگوی همه بیماران نیست.

به گزارش پایگاه خبری یزدفردا، محمد جواد برزگر روز سه‌شنبه در جمع گروهی از مسوولان هیات‌های مذهبی شهرستان افزود: شرایط محرم امسال به خاطر بیماری کرونا نسبت به سال های گذشته نه تنها خیلی متفاوت بلکه خاص هم است .

وی بدون اشاره به آمار مبتلایان کووید -۱۹ شهرستان ادامه داد: همانطوریکه مقام معظم رهبری در سخنان خود فرمودند، برای پیشگیری از همه‌گیری بیشتر این بیماری باید همه تابع  مقررات نظام و توصیه‌های ستاد ملی کرونا در ماه محرم باشیم.

این مسوول اظهار کرد: هیچ فردی و گروهی به هیچ وجه با برپایی مجالس عزاداری خامس آل عبا (ع) در ماه محرم مخالف نیست ولی باید تمام فعالیت‌ها دقیق و تابع مقررات کشوری و در راستای پیشگیری از شیوع بیشتر بیماری باشد.

برزگر گفت: اگر مردم و هیات‌های عزاداری پایبند مقررات بهداشتی نباشند، بدون شک فاجعه دیگری در افزایش بیماران را در شهرستان شاهد خواهیم بود که بیمارستان و کادر درمان، توانایی پوشش  و ارائه خدمات را به همه ندارد .

معاون فرمانداری مهریز گفت: رییسان تشکل‌های دینی و هیات‌های مذهبی باید نسبت به نظارت و توجیه اعضای خود در محرم در رعایت مقررات بهداشتی همکاری کنند.

برزگر یادآور شد: کادر درمان، پزشکان و پرستاران ماه‌های متمادی است که شبانه‌روز درگیر بیماری و ارائه خدمت به مردم هستند و وظیفه اخلاقی و انسانی حکم می‌کند با رعایت مقررات بهداشتی در کنار آنها باشیم .

 در این جلسه رییس شبکه بهداشت و درمان، تبلیغات اسلامی و تعدادی از رییسان هیات‌های مذهبی مهریز با طرح دیدگاه‌های خود، همکاری مردم در رعایت مقررات بهداشتی در محرم و همکاری با مسوولان را خواستار شدند.

مهریز با ۵۵ هزار نفر جمعیت ۱۵۰ هیات مذهبی دارد.

همچنین سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی  روز سه شنبه گفت: از اوایل اسفند ۹۸ تاکنون ۳۴۷ هزار و ۸۳۵ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و با فوت ۱۶۸ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، شمار افراد متوفی به ۱۹ هزار و ۹۷۲ نفر رسید.

سیما سادات لاری افزود: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر ۲۸ مرداد ۱۳۹۹  و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲  هزار و ۳۸۵ بیمار جدید مبتلا به کووید- ۱۹ در کشور شناسایی شدند که هزار و ۶۶ ا نفر از این تعداد بستری شدند.

وی گفت:  تاکنون ۳۰۰ هزار و ۸۸۱ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند و سه هزار و ۸۸۲ نفر تحت مراقبت قرار دارند که تاکنون ۲  میلیون و ۹۱۴ هزار آزمایش تشخیص کووید- ۱۹ نیز در کشور انجام شده است.

سخنگوی وزارت بهداشت افزود: شرایط در استان های مازندران، تهران، قم، گلستان، خراسان شمالی، اردبیل، اصفهان، البرز، خراسان رضوی، کرمان، سمنان، آذربایجان شرقی، مرکزی، یزد و گیلان است و فارس، ایلام، لرستان، هرمزگان، زنجان، قزوین، آذربایجان غربی، بوشهر، همدان، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویر احمد هم در وضعیت هشدار قرار دارد.