زمان : 02 Mehr 1399 - 15:43
شناسه : 160083
بازدید : 4227
برگزاری نشست شورای معادن استان با حضور نماینده مردم تفت و میبد برگزاری نشست شورای معادن استان با حضور نماینده مردم تفت و میبد نماینده مردم شهرستان های تفت و میبد در این جلسه که با محوریت بررسی معادن دره زرشک و علی آباد، بحث های زیست محیطی معادن، بررسی معادن غیرفعال استان یزد و بررسی درخواست های واصله به این شورا تشکیل شده بود، در مورد حواشی مسائل معادن در شهرستان تفت مسائلی را مطرح کرد.

یزد فردا: سید جلیل میرمحمدی به همراه دکتر جوکار و دشتی در نشست شورای معادن استان یزد که با حضور دکتر طالبی استاندار یزد و دیگر مسئولین ذی‌ربط برگزار شد، حضور یافتند.

وی بیان داشت: واگذاری معادن در شهرستان تفت، بعضا به افرادی بوده است که رابطه و برخورد خوبی با مردم نداشته اند و این موضوع باعث ایجاد ضرر و زیان و ظلم در حق مردم منطقه شده است.

میرمحمدی با اشاره به مشکلات بسیار زیادی که گریبان گیر مردم است، گفت: نه تنها حمایتی از مردم روستاهای همجوار معادن صورت نگرفته بلکه خرابی محیط زیست، خرابی راه و مسیر روستاها و بر هم زدن آرامش مردم از عواید این همجواری بوده است.

وی با بیان این موضوع که شاید یک معدن را در تفت نتوان پیدا کرد که به تعهدات خود عمل کرده باشد، بیان داشت: در قبال این موضوع هم مردم و هم مسئولین ناراضی هستند و به نظر مهمترین موضوع این است که در واگذاری معادن اصولی وجود نداشته و ضوابطی تعیین نشده است.

میرمحمدی پیشنهاد کرد صاحبان معادن و مسئولین مرتبط، نسبت به تعیین حدود و رعایت مسائل مرتبط با حقوق مردم برنامه ریزی کنند.