زمان : 04 Mehr 1399 - 12:07
شناسه : 160147
بازدید : 5341
یادواره راز پرواز در بهاباد برگزار شد یادواره راز پرواز در بهاباد برگزار شد همزمان با چهارمین روز بزرگداشت هفته دفاع مقدس ،پنجشبه شب یادواره ۴۸ نفر از شهدای دانش آموز شهرستان بهاباد با عنوان « راز پرواز» با حضور تعدادی از مسوولان محلی و قشرهای مختلف مردم برگزار شد .

یزد فردا: در این مراسم یکی از کارشناسان فرهنگی و مذهبی استان یزد با گرامی داشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم و سردار دل ها شهید قاسم سلیمانی  افزود: امروز جوانان و نوجوانان به بلوغ سیاسی رسیده اند و همین امر موجب ترس دشمن شده است.

محمدرضا آبایی خاطرنشان کرد: آشنایی دانش آموزان به شرایط کنونی و رسیدن آنان به بلوغ سیاسی می تواند آینده سازان کشور را به استقلال و آزادی واقعی سوق دهد.

وی اضافه کرد: آنها باید بر این امر واقف باشند که آرامش فعلی جامعه مرهون خون شهدا و ایثارگری جانبازان است و باید قدر شهدا را بدانند و همواره یاد شهدای دانش آموز گرامی داشته شود.

آبایی با اشاره به اینکه حرکت در مسیر آرمان های شهدا باید سرلوحه تحصیل و زندگی دانش آموزان قرار گیرد، افزود: در دوران کنونی پاسداری از این دستاوردها تنها با الگوگیری این قشر از ارزش ها و آرمان های شهدا امکان پذیر است.

این کارشناس فرهنگی و مذهبی تصریح کرد: مسلح شدن این قشر به سلاح ایمان و ایستادگی در برابر هجمه های فرهنگی دشمنان و بدخواهان نظام موجب سعادت جامعه و تضمین کننده آینده ای روشن برای میهن اسلامی است.

وی بیان کرد: شهدای انقلاب و هشت سال دفاع مقدس از تمام هستی و جان خود گذشتند تا انقلاب و نظام جمهوری اسلامی پایدار بماند و امروز همه وظیفه دارند تا ضمن زنده نگه داشتن یاد و خاطره آنان، ادامه دهنده راه شهیدان باشند.

وی با بیان اینکه امروز امنیت، عزت و پیشرفت های جمهوری اسلامی مرهون رشادت خون شهداست و انقلاب اسلامی به الگویی برای دیگر کشورها برای مبارزه با استکبارجهانی تبدیل شده است، افزود: برای ترویج فرهنگ ایثار وشهادت بین دانش آموزان خواندن کتاب هایی با موضوع ایثار و جوانمردی شهدا ضروری است.

آبایی بیان کرد: اگر بتوانیم جایگاه شهدای دانش‌آموز را به درستی در بین جوانان معرفی کنیم و بشناسانیم به طور حتم دشمنان جایگاه خود را می‌شناسند و جرات نمی‌کنند که حتی یه نگاه چپ به کشورمان داشته باشند که به همین منظور نیاز است در این زمینه تعامل همه‌جانبه‌ای داشته باشیم.

مداحی و خاطره گویی از دوران دفاع مقدس از دیگربرنامه های این مراسم بود .

مردم بهاباد در دوران دفاع مقدس ۱۵۸ شهید تقدیم انقلاب کردند که از این تعداد ۴۸ نفر دانش آموز هستند.