زمان : 04 Mehr 1399 - 13:42
شناسه : 160152
بازدید : 4979
رشد پنج در صدی برداشت انگور در ابرکوه رشد پنج در صدی برداشت انگور در ابرکوه مدیر جهاد کشاورزی ابرکوه گفت: امسال از سطح ۲۶۰ هکتار تاکستان‌های این شهرستان چهار هزار و ۵۰۰ تن ارقام مختلف محصول انگور برداشت شد.

یزد فردا: مهدی غیب‌الهی مدیر جهاد کشاورزی ابرکوه با اشاره به پایان فصل برداشت انگور در این شهرستان، گفت: این میزان تولید نسبت به سال قبل ۵ درصد رشد دارد و علت رشد آن کم آبخواه بودن محصول و تلاش کشاورزان در زمینه داشت و برداشت است.

او افزود: متوسط تولید این محصول در هر هکتار ۱۶ تن است که در برخی تاکستان‌های ابرکوه تا ۲۴ تن نیز برداشت شده است.

غیب الهی با بیان اینکه تولید این محصول بیشتر از باغ‌های منطقه فراغه و علوی است، ادامه داد: دلیل دیگر افزایش تولید دربرخی از باغ‌های این شهرستان، توجه کشاورزان به توصیه‌های کارشناسان در زمینه کوددهی، آبیاری و هرس به موقع درختان است.

او ارقام انگور تولیدی در ابرکوه را مثقالی، ریش بابا، عسکری، شاهانی و یاقوتی ذکر کرد و افزود: محصول تولیدی علاوه بر تامین و تازه خوری شهرستان به بازار شهر‌های همجوار نیز عرضه شده است.

اراضی قابل کشاورزی ابرکوه به علت کاهش بارندگی، کم آبی و تداوم ۲ دهه پدیده خشکسالی از ۲۰ هزار هکتار به ۱۵ هزار هکتار در سال‌های اخیر کاهش یافته است و آب مورد نیاز این میزان اراضی از ۶۴۸حلقه چاه و ۱۳ رشته قنات تامین و سالانه ۲۰۰ هزار تن محصول کشاورزی و دامی از این طریق تولید می‌کنند.