زمان : 05 Mehr 1399 - 17:12
شناسه : 160210
بازدید : 3734
پلمب ۵۰۰ واحد متخلف کرونایی در یزد پلمب ۵۰۰ واحد متخلف کرونایی در یزد یک مسئول در مرکز بهداشت استان یزد از پلمب ۵۰۰ مرکز طی شش ماهه نخست امسال به دلیل رعایت نکردن شیوه‌نامه‌های بهداشتی خبر داد.

یزد فردا: دکتر «وحید جعفری» مدیر گروه سلامت و محیط کار مرکز بهداشت استان یزد گفت: در شش ماهه نخست امسال از ۱۳ هزار مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی و ۱۱ هزار مکان عمومی بازرسی شد که از این تعداد ۵۰۰ واحد به دلیل رعایت نکردن شیوه‌نامه‌های بهداشتی تعطیل شدند.

وی ادامه داد: در این بازرسی‌ها شش هزار مورد اخطار بهداشتی صادر و ۷۷۰ متخلف به مراجع قضایی معرفی شده‌اند.

جعفری افزود: کشف و معدوم‌سازی بیش از ۴۰ هزار کیلوگرم مواد غذایی ناسالم، بررسی ۳۵۰۰ نمونه میکروبی آب، ۲۸۰۰ نمونه شیمیایی آب، ۵۸ هزار و ۷۰۰ مورد کلرسنجی از آب شرب از جمله اقدامات انجام شده در این مدت بوده است.

وی با اشاره به برگزاری عزاداری با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی، تصریح کرد: از دو هزار و ۸۳۰ محل برگزاری عزاداری شامل مساجد، حسینیه ها و تکایا بازرسی شده است.

مدیر گروه سلامت و محیط کار مرکز بهداشت استان خاطرنشان کرد: در شش ماهه نخست سال، ۵۵ هزار بازدید از مراکز تهیه و توزیع غذا، ۲۵ هزار بازدید از اماکن عمومی صورت گرفته و همچنین هشت هزار و ۷۸۰ بازدید مشترک با نمایندکان سایر ادارات و سازمان ها انجام شده است.

وی تاکید کرد: ۲۱۲ تیم با حضور هزار و ۶۴ نفر از نیروهای بسیجی جهت گندزدایی محیط های شهری سامان دهی و ۹۰ تیم بهداشتی بر رعایت و انجام صحیح این موارد نظارت داشته اند.

مدیر گروه سلامت و محیط کار مرکز بهداشت استان در پایان اظهار کرد: همچنین ۱۴ هزار و ۵۰۰ کارت بهداشت صادر و چهار هزار و ۵۰۰ مورد نمونه‌برداری از مواد غذایی انجام شده است.