زمان : 06 Mehr 1399 - 21:37
شناسه : 160258
بازدید : 3511
نقش زنان در پشتیبانی جبهه‌های دفاع مقدس مستندسازی شود نقش زنان در پشتیبانی جبهه‌های دفاع مقدس مستندسازی شود رئیس سازمان بسیج جامعه زنان کشور گفت: نقش ارزنده زنان در پشتیبانی جبهه های دفاع مقدس باید مستندسازی شود.

یزد فردا: مینا بیابانی در همایش «زن الگوی تاریخ ساز» که در قلعه خیرآباد یزد برگزار شد به تبیین نقش زنان در دفاع مقدس و پیروزی انقلاب اسلامی پرداخت و اظهار داشت: اثرگذاری زنان هم در جبهه‌ها و هم در پشتیبانی جبهه‌ها بر کسی پوشیده نیست و اگر نبود اهتمام و صبوری زنان، پشتیبانی جنگ با مشکل مواجه می‌شد.

بیابانی بر ضرورت پرداختن بیشتر به اهمیت نقش زنان در پشتیبانی جبهه‌های دفاع مقدس تاکید کرد و گفت: این نقش مهم و ارزنده باید در قالب تصاویر مستند، نگارش کتاب و … مستندسازی شود.

وی، یکی از مهمترین شاخصه‌ها برای تعریف و تبیین جایگاه زنان را نقش آنها در تعیین سبک زندگی دانست و افزود: سبک زندگی تأثیر گرفته از مؤلفه‌های بسیاری است که البته همواره در حال تغییر است و این تغییر در واقع همان تغییر تمدن‌ها است و زنان در این مهم نقش اساسی و مهم ایفا می‌کنند.

بیابانی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه امروز نقش زنان در حوزه‌های مختلف اجتماعی و فرهنگی بسیار گسترده‌تر از قبل است، عنوان کرد: زنان در جامعه ما ارزش‌های دینی و معنوی را در فعالیت‌های خود ملاک قرار می‌دهند و این دقیقاً همان سبک زندگی و تفاوتی است که در کشور ما متمایز با زنان سایر کشورهاست.

رئیس سازمان بسیج جامعه زنان کشور، نقش زنان را در تمدن سازی بسیار اثرگذار دانست و تاکید کرد: نقش زنان در جامعه مبتنی بر اعتقادات و باوردهای دینی است ولی در جامعه غیراسلامی مبتنی بر منافع افراد است.

بیابانی یکی از ارزنده ترین نقش‌های زنان را انسان سازی دانست و تاکید کرد: زنان مربی جامعه و هدایت کننده افراد به سمت سعادت و تعالی بشریت هستند و این مهمترین و شاخص ترین مسئولیتی است که بر دوش زنان گذاشته شده است.

وی از زنان بزرگی همچون حضرت فاطمه زهرا (س) و حضرت زینب (س) به عنوان بهترین نمونه و الگوی تمدن ساز یاد کرد و افزود: این زنان بزرگ تاریخ اسلام علاوه بر نقش مادری و همسری در خانواده، در تمام فعالیت‌های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی الگو هستند.

در این مراسم از زنان ایثارگر استان یزد تجلیل شد