زمان : 07 Mehr 1399 - 11:09
شناسه : 160277
بازدید : 3692
سمن‌ها باید سیاستگذاری و هدایت شوند سمن‌ها باید سیاستگذاری و هدایت شوند سمن‌ها باید سیاستگذاری و هدایت شوند سمن‌ها باید سیاستگذاری و هدایت شوند فرماندار مهریز تاکید کرد: سازمان‌های مردم نهاد باید برای بهره‌گیری هرچه بهتر با هم‌افزایی و پرهیز از موازی‌کاری و داشتن چشم انداز مشخص، سیاستگذاری و هدایت شوند.

یزدافردا: «رضا زارع‌زاده» در نشست با برخی مدیران و مسئولان سمن‌های این شهرستان، ضمن تاکید بر این که ساختار سازمان‌های مردم نهاد، مردمی بودن آنهاست، افزود: سمن‌ها با رویکرد غیرانتفاعی و غیرسیاسی خود، بخشی از مسئولیت‌های دولت در حوزه اجتماعی را برعهده دارند و با استفاده از قابلیت‌های مردمی برای رفع مشکلات جامعه اقدام می‌کنند.

وی در همین رابطه عنوان کرد:  سازمان‌های مردم نهاد باید برای بهره‌گیری هرچه بهتر با هم‌افزایی و پرهیز از موازی‌کاری و داشتن چشم انداز مشخص، سیاستگذاری و هدایت شوند.

زارع زاده مهریزی، سازمان‌های مردم نهاد را بازوی پرتوان دولت و نظام بیان کرد و گفت: گر چه ممکن است کارهای عمومی و اجتماعی به خصوص در حوزه سازمان‌های مردم نهاد با نقاط ضعف و قوت همراه باشد. با این وجود حضور مردم برای برطرف کردن نیازهای خودشان در هر شهر و منطقه، اجتناب‌ناپذیر است.

وی با تاکید بر برنامه‌ریزی سازمان‌های مردم نهاد برای رفع مشکلات مردم در حوزه‌های مرتبط به صورت اصولی و تخصصی و متناسب با شرایط فرهنگی و اجتماعی منطقه و شهرستان، افزود: مسئولان سازمان‌های مردم نهاد باید ارتباط خود را با نخبگان و صاحب‌نظران به وی‍ژه در حوزه‌های دانشگاهی، تقویت کنند تا از ظرفیت‌های موجود برای آموزش، توانمندسازی و ارتقای کیفی مجموعه بهره‌برداری کنند.

زارع زاده یادآور شد: فرمانداری شهرستان در نظر دارد با بررسی فعالیت سمن‌ها، وظیفه نظارتی خود را با دقت بیشتری پیگیری و تشکل‌های غیرفعال را اصلاح یا حذف و سمن‌هایی که فعالیت بیشتری دارند را تقویت کند.

«محمدجواد برزگر» معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار مهریز نیز در این نشست با تقدیر از فعالیت سمن‌ها در این شهرستان، با دو منظوره خواندن نقش سمن‌ها، گفت: سازمان‌های مردم نهاد از یک طرف بار دولت را سبک می‌کنند و از طرف دیگر چشم بینای دولت در جامعه هستند.

به نقل از روابط عمومی فرمانداری مهریز، این مسئول بر ضرورت نظارت دقیق و کنترل بیشتر سازمان‌های مردم نهاد این شهرستان با هدف سازماندهی و شناسنامه‌دار کردن آنها در سال جاری تاکید کرد.