زمان : 08 Mehr 1399 - 10:06
شناسه : 160326
بازدید : 4274
سیلی آتش بر چهره بیش از ۲۵۳ هکتار از مراتع یزد سیلی آتش بر چهره بیش از ۲۵۳ هکتار از مراتع یزد فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی استان یزد گفت: در شهریورماه امسال بیش از ۲۵۳ هکتار از مراتع استان یزد طعمه حریق شد.

یزدفردا: سرهنگ مهدی مختومی فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان یزد گفت: در شهریورماه امسال بیش از  ۲۵۳ هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی استان طعمه حریق شد که با کمک جوامع محلی، بسیج، سپاه، همیاران طبیعت و نیرو‌های محیط زیست شعله های آتش اطفاء شد.

او افزود: در این مدت بیش از ۲/۵ هکتار از اراضی ملی استان یزد در قالب اجرای احکام قضایی و تبصره یک ماده ۵۵ قانون حفاظت و بهره برداری از جنگل‌ها و مراتع،  از زمین خواران باز پس گرفته شد.

او افزود: همچنین در این مدت ۳۷ فقره پرونده رفع تصرف از اراضی ملی به مساحت بیش از  ۱۳ هکتار تشکیل شد.

سرهنگ مختومی اضافه کرد: نیرو‌های یگان حفاظت با کمک واحد مرتع در سرکشی و بازدید از مراتع و با توجه به ظرفیت و فصل چرا موفق به تشکیل  دو فقره پرونده چرای غیر مجاز دام شده اند.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی استان یزد در پایان خاطرنشان کرد: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تصرف، تخریب، حریق، دیوارکشی و گودبرداری اراضی ملی مراتب را از طریق شماره تماس رایگان ۱۵۰۴ به یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان یزد اعلام کنند تا همکاران ما در کمترین زمان ممکن در محل حاضر شوند.