زمان : 09 Mehr 1399 - 20:16
شناسه : 160414
بازدید : 3865
قصه گویی مهمترین اقدام فرهنگی کشور است قصه گویی مهمترین اقدام فرهنگی کشور است آخوندی گفت: یکی از مهمترین فعالیت های فرهنگی که از سوی کانون پرورش فکری دنبال می شود، ترویج فرهنگ قصه گویی است.

یزدفردا: محمدرضا آخوندی، معاون فرهنگی کانون پرورش فکری یزد در حاشیه سفر یک روزه خود به بافق به تشریح جایگاه و نقش کانون در حوزه فرهنگ و هنر پرداخت و گفت: تنها دستگاه فرهنگی که به صورت تخصصی در حوزه کودک و نوجوان فعالیت دارد کانون پرورش فکری با بیش از ۵۰ سال سابقه است.

او شیوه عملکرد این مجموعه را بصورت غیر مستقیم و با هدف پرورش ذوق و استعدادهای فرهنگی و هنری کودکان و نوجوانان ۶ تا ۱۸ سال دانست و افزود: بیش از ۶۰ فعالیت فرهنگی و هنری به همت مربیان خلاق کانون های پرورش فکری انجام می‌گیرد و مهمترین فعالیت آن قصه گویی است.

آخوندی با بیان اینکه کانون پرورش فکری یزد مدیریت بیش از ۲۲ جشنواره بین المللی قصه گویی را برعهده داشته است، اظهارداشت: بدون شک جریان قصه گویی کشور مدیون مربیان کانون است.

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری یزد مهمترین میراث شفاهی بشر را قصه و قصه گویی دانست و گفت: خدمتی که قصه به بشر داشته کمتر به آن پرداخته شده و یکی از رسالت‌های کانون حفظ و احیای این میراث گرانبها است.

او با اشاره به برگزاری سومین جشنواره قصه گویی چله انقلاب گفت: این جشنواره با رویکرد قصه‌های بومی و محلی به میزبانی بافق برگزار می‌شود که اشاره به آثار و ابنیه تاریخی شهرستان، وقایع، شخصیت‌ها و مشاهیر آن دارد.